Finne opp kruttet på nytt

Her kan dere legge inn bilder og film fra turer og treff.
Post Reply
Lazyboy
MC: BMW R 1300 gsa 2026

Finne opp kruttet på nytt

Post by Lazyboy »

Ser ut til at partners grådighet i felles firma bringer meg inn i Frivillig arbeidsledighet i 2026. Med det åpner det seg en mulighet for lengre tur Ila 2026 sesongen . Fått tommel opp fra frua om et par mnd tur på måfå med kun meg selv og tenke på.
Ser litt på kartet og tenker strake vegen til Sverige , ferge til Estland og rolig tempo nedover kontinentet med Bulgaria som endestasjon.
Ser for meg rolig tempo og rimelig overnatting / mat i forhold til hva en er vandt til.
Alle must see/doo ting tips taes imot med åpne armer.
Tyskland, Øsrerike,Italia Slovenia er ferdigkjørt i så måte
Turen er fortsatt i drodle modus , da en fortsatt er i tankemodus ang salg av aksjer i firma.
Bikeridr
Geocache General
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"

Re: Finne opp kruttet på nytt

Post by Bikeridr »

Du må gjerne gi meg et pling via her når du ev. starter i østerled. Jeg bor jo utenfor Riga i Latvia, så en liten sammenkomst over en kaffe e.l. hadde jo vært hyggelig. Da seff under forutsetning at jeg er hjemme.
Skal hoste opp noen severdigheter i de baltiske stater sånn etterhvert når jeg kommer meg hjem.
Kjøremessig og mc-messig er hele baltikum skinnflatt og gørr kjedelig. Er vel en liten sving på veien sånn gjennomsnittlig hver 8. km eller deromkring. Noen høyfjellspass finner du ikke. Høyeste hump i baltikum er vel i Estland med svimlende 318 m.o.h. Latvias høyeste hump, Gaisinkals, eller "lysberget" på norsk rager hele 312 m.o.h, og du finner den bak noen trær og et skitrekk ca midt i landet. (Jeg har vært der med motorsykkel selv).
Nuvel, den lenken jeg har i signaturen min, inneholder litt turinfo om baltikum.
Lazyboy

Post by Lazyboy »

Takker for det Bikeridr. Alle tips motas med takk og kaffe sier jeg aldri nei til. Vet det er både flatt og kjedelige veier men litt må man jo offre om man skal se /oppleve noe nytt.
Som sakt er allt fremdeles litt i det blå, men jeg ser vel at det er nå eller aldri om man skal unne seg en opplevelse man ellers ikke har muligheten til.
Det Googles og letes på kart daglig selv om jeg fortsatt er i tidlig fase.
Mye av tanken er ut av komfor sonen og se litt nytt uten og ha forpliktelser hengende på nakken.Har fått min dose av det di siste 30 år
Lazyboy

Post by Lazyboy »

Ting skjer , om ikke som planlagt så i allefall skjer det noe. Egotripp utgår og transport til München bestillt.
Ilderen unnet meg ikke ego trip så hun blir med. Kjører retning balkan og tar resten på sparket.
Med passasjer og bagasje for tur utgår Tet , men tar gjerne tips om ruter Slovenia -Albania.
Post Reply