Hvor fornøyde er "vi" med KLIM Krios Pro...

Her kan du dele dine erfaringer med diverse produkter, og finne brukererfaringer på produkter du selv vurderer.
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Hvor fornøyde er "vi" med KLIM Krios Pro

Post by jhn »

ojda wrote:Jeg har en godt over snittet god tone med Intruder, men at det kommer 70% svada utav det tastaturet hans skal jeg være den første til å skrive under på :roll: Men vi spøker å tuller ikke alle på samme nivå :-s
Jeg har også full forståelse for at det av og til kan bli noe over streken for noen, å da må det da være greit å si ifra :-k

Å legge del-ansvar på Thomas for lav aktivitet på forumet hører ingensteds hjemme, heller stikk imot [-X
Jeg er helt enig i det sier her. Det er greit å si i fra når man mener noen går over streken ... det er det jeg gjør nå.
Jeg mener Thomas var litt over. Mye handler om hvordan man sier ting, hvorfor, og til hvem.
At ikke alle er enig er greit, men skal jeg la være å si hva jeg mener av den grunn?

Det siste du sier ... en ganske stor del av innleggene dreier seg om hva man har kjøpt, og hva man mener om de tingene.
Det er ganske få, og gjerne de samme som engasjerer seg i de samtalene. Jeg har fått et par signaler om at det er uinteressant for en del. Det blir litt ensformig og kjedelig i lengden.
Å legge ansvaret på Thomas høres litt feil ut, enig i det, han skaper utvilsomt aktivitet, men innafor et ganske enspora tema, som igjen gjør forumet uinteressant for mange andre. Da kan man jo si at alle har ansvar for å skape interresant aktivitett,
Men det er kanskje ikke så forlokkende, eller enkelt.
Det er ikke lett å si noe om dette uten å tråkke på ei eller annen tå ... men jeg mener at også dette må kunne sies høyt
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Hvor fornøyde er "vi" med KLIM Krios Pro

Post by JRO »

Jeg kjenner ikke intruder som annet enn forumbruker først på MC-siden siden her på MC-Forumet og min mening er at det er svært vanskelig / krevende å bruke ironi / humor / sarkasme som sin prefererte skriveform og håpe at alle forstår dette. All forskning tilsier at på nett skal en være svært forsiktig med å bruke en slik skriveform. Jeg har vel kun sett 1 innlegg hvor han skrev i en vanlig skriveform uten sin sedvanlige sleivspark. Og hvis intruder er åpen for forslag til endring så kutt ut ironi / humor / sarkasme som preferert skriveform-

Og jeg har merket at tshansen de siste ukene har vært litt i klinsj med Intruder i noen temaer, og jeg må si at det har vært intruder som har eskalert konfliktnivået ved bruke denne lille uenigheten til snakke "ned" tshansen i mange tema tråder. Jeg syns tshansen har vært svært tålmodig inntil det toppet seg idag.

Syns også at jhn's forsøk på å analysere situasjonen har mange gode poeng, men jeg syns konklusjonen dine er litt enkle. Jeg leser dine konklusjoner som at tshansen må dempe seg og at hans skriveform muligens gir lavere aktivitet her på forumet, dette er jeg svært uenig i. Du gir ingen føringer til Intruder og det syns jeg er litt dårlig, du har også i noen tråder forsøkt å korrigere hans skriveform tidligere. Og jeg tror intruders aktivitet i de fleste tråder ikke bare er positivt.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Hvor fornøyde er "vi" med KLIM Krios Pro

Post by ojda »

jhn wrote:
ojda wrote:Jeg har en godt over snittet god tone med Intruder, men at det kommer 70% svada utav det tastaturet hans skal jeg være den første til å skrive under på :roll: Men vi spøker å tuller ikke alle på samme nivå :-s
Jeg har også full forståelse for at det av og til kan bli noe over streken for noen, å da må det da være greit å si ifra :-k

Å legge del-ansvar på Thomas for lav aktivitet på forumet hører ingensteds hjemme, heller stikk imot [-X
Jeg er helt enig i det sier her. Det er greit å si i fra når man mener noen går over streken ... det er det jeg gjør nå.
Jeg mener Thomas var litt over. Mye handler om hvordan man sier ting, hvorfor, og til hvem.
At ikke alle er enig er greit, men skal jeg la være å si hva jeg mener av den grunn?

Det siste du sier ... en ganske stor del av innleggene dreier seg om hva man har kjøpt, og hva man mener om de tingene.
Det er ganske få, og gjerne de samme som engasjerer seg i de samtalene. Jeg har fått et par signaler om at det er uinteressant for en del. Det blir litt ensformig og kjedelig i lengden.
Å legge ansvaret på Thomas høres litt feil ut, enig i det, han skaper utvilsomt aktivitet, men innafor et ganske enspora tema, som igjen gjør forumet uinteressant for mange andre. Da kan man jo si at alle har ansvar for å skape interresant aktivitett,
Men det er kanskje ikke så forlokkende, eller enkelt.
Det er ikke lett å si noe om dette uten å tråkke på ei eller annen tå ... men jeg mener at også dette må kunne sies høyt


Jeg har ved flere anledninger tatt det opp her på forumet, at de som evner å lese, mulig kose seg med det som skrives, (mulig ikke)?
Også må bidra litt innimellom (nesten med hvasomhelst, alle poster = mere trafikk og større allsidighet).

Jeg ser det stadig vekk. Folk som har vært medlem i flere år, var med i `den gamle klikken` men bidrar skjelden med noe som helst [-X
Ikke engang med ting som vitser, øl eller annet, eller hva vil jeg gjøre når sommeren kommer :roll:
Man kan av og til mistenke at noen har stjålet tastaturet deres :?
Thomas har ikke vondt av å få høre at han noenganger kan ha en litt for krass tone, men det er pokker ikke noe overtramp å påpeke at det kanskje fra tid til annen er en grunn til den krasse tonen heller :-#

Ser mens jeg skriver at det har kommet noen kloke setninger fra JRO også. Flere av de bifalles.
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Hvor fornøyde er "vi" med KLIM Krios Pro

Post by jhn »

Du har mye rett her JRO, både om skriveform, intruder og meg. Men jeg mener ikke at Thomas nødvendigvis skal dempe seg, (bortsett fra hans beskrivelser av personen Intruder) han skal selvfølgelig skrive om det som opptar han, og det gjør han jo på en utmerket måte.
Alle har like stort, eller lite ansvar for at aktiviteten holdes oppe, det jeg sier om den saken er at det er en ganske ensformig aktivitet her inne. Det er ikke hans ansvar, men kanskje en del av en forklaring på lav aktivitet ... håper folk ser forskjellen.
Men dette er en avsporing fra mitt egentlige poeng ... jeg synes man kan ha litt større forståelse for folks personlighet, med deres plusser og minuser. Noen er her inne for å spre kunnskap, andre for å samle, noen kanskje for å få kred, og noen kun for det sosiale.
Intruder sier mye rart, helt sant, men personlig har jeg ikke sett noe som tilsier at han burde kjøres opp mot veggen.
Kanskje noen upresise og snåle sleivspark, som mange andre også leverer, men ikke værre enn at de kan oversees, om man ikke liker de.

Men nå synes jeg det begynner å bli en smule ubehagelig å diskutere en person, eller to ... jeg tror jeg slutter her.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Hvor fornøyde er "vi" med KLIM Krios Pro

Post by intruder »

Er en enkel forvirret sjel...skyter fra hofta...oftest med løsammunisjon...
men av og til slenger jeg ut en skarp en også... :redface
har kanskje en noe vel utpreget evne til å gå i forsvar ...er en svakhet innrømmer jeg...

Nå er det nok av dette drittpreiket fra min side i dette temaet....slenger kortstokken i ovnen og innrømmer å være en reell selvforskyldt Svarteper !! \:D/

Har vel egentlig hatt vansker med sånn "rett-framspråk a la tshansen" støtt...og føler jeg mitt revir truet stritter Petter Pinnsvin med piggene... :redface

Avslutningsvis vil jeg håpe at forholdet øst / vest bedrer seg over tid....
forhåpentligvis har de dumme innleggene mine vært et skritt i rett retning lell....

så nå som kortstokken er borte....kan ikke forlange noe returmøte heller da....
så... :smt032


...............................og se den nye klubblogoen dere....viser sannelig inntrykket jeg gir på mine dårlige dager......... \:D/
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hvor fornøyde er "vi" med KLIM Krios Pro

Post by Tommas »

Jeg har på dette og andre forum brukt en hendig funksjon, som for meg øker kvaliteten og senker frustrasjonsnivået.
Muligens ikke for alle, men deler den i alle fall:

1: Klikk inn på et brukernavn som du foretrekker å kun se poster av etter eget aktive valg
2: Legg til vedkommende som "uvenn" (ingen tvinger deg til å bruke ufine ord eller gå til håndgemeng av den grunn)
3: Velg selv om du vil lese innleggene til vedkommende

Her illustrert med et tilfeldig valgt eksempel, som for ordens skyld allerede er tatt av uvenn-lista :lol:

Image
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Hvor fornøyde er "vi" med KLIM Krios Pro

Post by ojda »

Tommas wrote:
Her illustrert med et tilfeldig valgt eksempel, som for ordens skyld allerede er tatt av uvenn-lista :lol:


Med andre ord, jeg har fått en sjanse til =D> ;-)
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Hvor fornøyde er "vi" med KLIM Krios Pro...ønskes stengt..hilsen trådstarter...

Post by intruder »

Game over.....
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Hvor fornøyde er "vi" med KLIM Krios Pro

Post by Palma »

Tommas wrote:Jeg har på dette og andre forum brukt en hendig funksjon, som for meg øker kvaliteten og senker frustrasjonsnivået.
Muligens ikke for alle, men deler den i alle fall:

1: Klikk inn på et brukernavn som du foretrekker å kun se poster av etter eget aktive valg
2: Legg til vedkommende som "uvenn" (ingen tvinger deg til å bruke ufine ord eller gå til håndgemeng av den grunn)
3: Velg selv om du vil lese innleggene til vedkommende

Her illustrert med et tilfeldig valgt eksempel, som for ordens skyld allerede er tatt av uvenn-lista :lol:
Vil det si at jeg kan sette tshansen (et helt tilfeldig tenkt tilfelle :plystre )som uvenn og da slippe å lese om de store planene verden rundt (les: en tur til kannestein) og hansketest ved stuebordet?? :erte :erte
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hvor fornøyde er "vi" med KLIM Krios Pro...ønskes stengt..hilsen trådstarter...

Post by tshansen »

Jeg foreslår at du gjør det Pål, jeg kommer til å irritere på deg kreft i tiden framover :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Hvor fornøyde er "vi" med KLIM Krios Pro...ønskes stengt..hilsen trådstarter...

Post by Bikeridr »

Nå må nå i himmelens navn denne her j*^vla 2020-sesongen starte, så vi slipper at folk spiser øynene på hverandre.. :-#
(Forresten, så har jeg brukt ettermiddagen og kvelden til å ferdigstille ruta fra Babite til Genoa med MRA og 14-dagers gold-trial \:D/ )
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Hvor fornøyde er "vi" med KLIM Krios Pro...ønskes stengt..hilsen trådstarter...

Post by ojda »

Bikeridr wrote:Nå må nå i himmelens navn denne her j*^vla 2020-sesongen starte, så vi slipper at folk spiser øynene på hverandre.. :-#
(Forresten, så har jeg brukt ettermiddagen og kvelden til å ferdigstille ruta fra Babite til Genoa med MRA og 14-dagers gold-trial \:D/ )

Hvis du gjør ruta di ‘public’ nå, så kan vi andre se hvor flink du har vær :lol:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hvor fornøyde er "vi" med KLIM Krios Pro...ønskes stengt..hilsen trådstarter...

Post by Tommas »

Med rundhåndet nok bruk av "uvenn-funksjonen" så blir det VELDIG lite å irritere seg over til slutt 8) :D

(Nå litt usikker på om noen faktisk kommer til å se dette innlegget :-k )

:D
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hvor fornøyde er "vi" med KLIM Krios Pro...ønskes stengt..hilsen trådstarter...

Post by mekkern »

Tror jeg rett og slett bare logger meg av..... :-k
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Hvor fornøyde er "vi" med KLIM Krios Pro...ønskes stengt..hilsen trådstarter...

Post by Bikeridr »

ojda wrote:
Bikeridr wrote:Nå må nå i himmelens navn denne her j*^vla 2020-sesongen starte, så vi slipper at folk spiser øynene på hverandre.. :-#
(Forresten, så har jeg brukt ettermiddagen og kvelden til å ferdigstille ruta fra Babite til Genoa med MRA og 14-dagers gold-trial \:D/ )

Hvis du gjør ruta di ‘public’ nå, så kan vi andre se hvor flink du har vær :lol:
Public nå 8)
Post Reply