Hardanger PokerRun 2022 Flytte dato eller kansellere?

Informasjon om MC relaterte treff og begivenheter.
Post Reply
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Hardanger PokerRun 2022 Flytte dato eller kansellere?

Post by Kant1 »

Ser ut som ferga mellom Lauvik og Oanes også har startet opp igjen, så dermed kan en større del av ruta kjøres gjennom Ryfylke, som virkelig er en perle sånn MCmessig
\:D/
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Hardanger PokerRun 2022 Flytte dato eller kansellere?

Post by Spiritofwinter »

Lange dager på jobb for tiden så jeg får ikke med meg alt som skjer her (men har mye flexitid til MC sesongen).

Men skjønner at det begynner å bli knapt med plass i hyttene, så jeg sendte like greit av gårde en epost for å høre om der var noe ledig. Skal si ifra når jeg får svar, deler selvføgelig på sengeplassene om noen mangler :)
Evt kan jeg være egoistisk å ta hele hytta selv :-P
BMWilly
Posts: 457
Joined: 11 Apr 2012 12:43
MC: R1200GS Triple Black 2016

Re: Hardanger PokerRun 2022 Flytte dato eller kansellere?

Post by BMWilly »

Får ikke blitt med i år. Satt opp på jobbing hele helga dessverre.
Tidligere sykler, Kawa KH100ES, Suzuki GR650, Suzuki GS1100G, Honda CB750 Four-F4, BMW R1200RT
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Hardanger PokerRun 2022 Flytte dato eller kansellere?

Post by Spiritofwinter »

Da har jeg booket hytte nr 7 fra 26-29.
2 soverom med totalt 5 sengeplasser, plass til flere enn meg med andre ord.

Ble også meldt ifra at han hadde sendt ut melding til flere som hadde booket hytte med spørsmål om de skulle ha hyttene, ikke alle som hadde meldt tilbake enda sa han.
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Hardanger PokerRun 2022 Flytte dato eller kansellere?

Post by hakhap »

hakhap wrote: 14 Mar 2022 07:28 Sitter mest sannsynlig å ønsketenker her, dvs er stor sannsynlighet for at det ikke lar seg gjøre å bli med :shock: , men denne alternativen til HPR er det tenkt masse grus å annet eller er det asfalterte veier?

Vurderer å drive litt lobbyvirksomhet for å se om jeg kan få fri fra famlien den langhelgen.....
Etter litt påtrykk fra andre her inne på min deltakelse på turen mannet jeg meg opp nok til å levere permisjon søknaden.

Den kom rett i retur som godkjent. Så gutta det vil seg slik at jeg nå trenger del i hytte på turen dit og i Hardanger \:D/ :-k :thumleft

Og hvis de planer for dit turen som ble lagt i Andebu idag kan bli delt her og sånn at jeg får de med meg :D
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: Hardanger PokerRun 2022 Flytte dato eller kansellere?

Post by Borg »

@hakhap Så bra!

Starten er jo egentlig i Rosendal, men vi pleier å dra over sammen i 1-4 grupper.
Men antar du nå har fri fra onsdag ettermiddag og henger deg på med oss? Så da blir turen:
• Onsdag ettermiddag, Reise fra Oslo via Porsgrunn til Lyngdal- @haakeik kommer med rute
• Torsdag, avreise Lyngdal, diverse veier ned mot Jæren og over mot Vindafjord- endestasjon Rosendal ( vi har da nådd «base camp» - Jeg kommer med rute (i nærheten av den lagt ut litt lenger opp i tråden)
• Fredag @ashland leder oss inn i uføret (og forhåpentlig vis tilbake igjen)
• Lørdag @ashland leder oss inn i uføret (og forhåpentlig vis tilbake igjen)
• Søndag, hjemreise
Ellers
@JRO kommer med vareopptelling og holder litt i trådene rundt det
@ashland bestiller stor hytte i Lindesnes, her må folk få bekreftet om de har plass eller om de må bestille noe mer
I Rosendal har de fleste allerede bestilt noe, men flere har bestilt egen. @hakhap @Spiritofwinter @haakeik @JRO dere får snakke litt dere sammen om noen skal dele.

Det var en sped start,
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Hardanger PokerRun 2022 Flytte dato eller kansellere?

Post by JRO »

@hakhap så bra at du får muligheten til å bruke en lang helg sammen med oss.

@Borg ga en grei oversikt, men jeg kan supplere litt til.

Onsdag 25. mai møtes @haakeik @ashland og jeg i Horten (ashland komme med ferja fra Moss) ca. kl. 14 eller 15 kommer med mer eksakt tidspunkt når haakeik får sjekket når han kan avslutte jobben den dagen. @Geirhell og Geir Ove vil også vurdere om de skal følge oss denne dagen.
@Moffa vil også ta en vurdering om Langhus gjengen skal ta samme reiserute som oss, men litt senere på dagen. Grunnet at en må jobbe lengre på onsdag.
Vi møter @Borg i Skien hvor han henger seg på med oss.
Road Captain onsdag blir haakeik som lager rute som tar oss til Lindesnes Camping og Hytteutleie, https://lindesnes-camping-og-hytteutleie.business.site/ ingen har bestilt hytte ennå. Men det vil bli gjort like over helgen. Jeg planlegger å bestille egen hytte, ashland vil bestille en stor hytte med flere sengeplasser. Så legg inn en kommentar om du ønsker å bli en del av hytte bestillingen til ashland.

Torsdag 26. mai starter vi reisen til Hardanger, @Borg blir Road Captain denne dagen og vil lage en rute på ca. 50 mil på gode svinge veier som han skriver i innlegget sitt.
Vi ankommer https://www.rosendalhyttetun.no/ og jeg har egen hytte, @Spiritofwinter og @haakeik
har egen hytte og så er det bestilt en stor felles hytte som jeg ikke har helt oversikt om det er ledige sengeplasser i. Men regner med at du vil høre om det er ledige sengeplass.

@Moffa og gjengen fra Langhus har egne bestillinger samme har @Skauracer og gjengen fra Fredrikstad.

@blanke måne du må bestille hytte på Lindesnes Camping for å følge oss.

@ojda reiser fra Oslo fredag og ankommer Rosendal ut på kvelden.

Fredag 27. mai er det en pre HPR runde som ashland har fått i oppdrag å være Road Captain med ruter fra @Kant1 her blir det nok bare kjørere fra MC Forumet med venner. Jeg har ikke hørt om det blir noen lokale som kjører sammen med oss denne dagen,

Fredag kveld blir det grilling og sosialt samvær.

Lørdag blir det HPR runde, hvor ashland er Road Captain og jeg tar på med sweeper rollen. Her er det stor usikkerhet ennå om det blir noen lokale som vil bistå ashland med å gjennomføre Poker Runnet. Lørdag kveld blir det grilling og sosialt samvær.

Søndag 28. mai blir det hjemreise, i fjor 2021 kjørte vi en rute satt sammen av Borg som ga oss mange mil, gode veier masse svinger for å komme tilbake til Østlandet.

Håper dette gir en grei oversikt over planer for Hardanger lang helg. Og håper jeg har husket alle som skal over til Rosendal fra forumet. Har jeg glemt noen si ifra. :D :thumleft =D>
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Hardanger PokerRun 2022 Flytte dato eller kansellere?

Post by ashland »

Strålende oversikt :D
Takk til @Borg og @JRO for en flott oversikt =D>

Jeg kommer tilbake når jeg har sjekket ut med hytte på Lindesnes. Mulig det blir å ta båren til Sandefjord, det ser jeg nærmere på når vi vet avreise fra Skien

Hyggelig du får sjansen å bli med @hakhap det hjelper å ønsketenke :)
fun is not a straight line
User avatar
haakeik
Posts: 307
Joined: 02 Mar 2016 12:35
MC: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
1995 Triumph Trident 750 (solgt)
2000 Honda VFR 800 (solgt)
Location: Asker

Re: Hardanger PokerRun 2022 Flytte dato eller kansellere?

Post by haakeik »

Det kommer til å bli en lang onsdag og mange mil for oss ikke jobber i Porsgrunn :lol:
Her er første og kanskje eneste forslag for rute til Lindesnes fra Porsgrunn. Det er ikke så mange muligheter når man skal kjøre i indre strøk og ikke bruke alt for lang tid. Ca. 1,5 time mer enn E18.
https://www.google.com/maps/dir/Esso,+F ... .99555!3e0
Rute1-Porsgrunn-Lindesnes.png
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: Hardanger PokerRun 2022 Flytte dato eller kansellere?

Post by Borg »

@haakeik Se der ja, Esso ved Herøya skal jeg finne :D Bra startpunkt :thumleft
Veien opp til Drangedal er kjempe sykkelvei med litt driv :smt045
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Hardanger PokerRun 2022 Flytte dato eller kansellere?

Post by Kant1 »

JRO wrote: 23 Apr 2022 21:49
Fredag 27. mai er det en pre HPR runde som ashland har fått i oppdrag å være Road Captain med ruter fra @Kant1 her blir det nok bare kjørere fra MC Forumet med venner. Jeg har ikke hørt om det blir noen lokale som kjører sammen med oss denne dagen,

Lørdag blir det HPR runde, hvor ashland er Road Captain og jeg tar på med sweeper rollen. Her er det stor usikkerhet ennå om det blir noen lokale som vil bistå ashland med å gjennomføre Poker Runnet. Lørdag kveld blir det grilling og sosialt samvær.
Jeg tror ikke det blir noen lokal innblanding i år, jeg har iallefall ikke registrert noen interesse blandt gutta boys oppi åsen bak huset.

Så jeg tror det blir en forumgreie i år.

Jeg skal lage noen ruteforslag til dere, men om det ikke er et absolutt krav om kort, for å lage seg PokerRun, tror jeg at dette må utgå.
Begynner i ny jobb imorgen, og den kommer sikkert ikke til å bli helt "9 to 5", så for min egen del, sparer jeg de kreftene om ikke "menigheten" reiser et ufravikelig krav.

Da bretter jeg selvsagt opp armene :)

Angående ruter, nå har det vært holdt en 5-6 Poker og Coronarun med tilhørende PreRun's, så mange av dere har jo vært over det meste av de grommeste veiene jeg har.
Så det blir repriser, men det vet jeg dere tåler :thumleft

Det som er rimelig sikkert, er at 520 over Saudafjellet ikke åpner til denne helga, for det er ganske perverse snømengder i vestfjella i år. Men hvem vet.
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Hardanger PokerRun 2022 Flytte dato eller kansellere?

Post by hakhap »

Toppers. Takk @Borg @JRO @ashland for info.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Hardanger PokerRun 2022 Flytte dato eller kansellere?

Post by ashland »

En reprise på hva vestlandet og Hardanger har å by på er noe vi glatt overlever, ikke helt uten grunn vi kommer bort år etter år :thumleft Spiller ingen rolle om du prøver med pandemier, regn eller emigrerer landet ;-) :lol:

Så lenge det ikke er noe rent PokerRun, er det helt innafor att kort utgår

Men, om han på Rosendal Hyttetun ikke har grill på området, kunne vi (jeg) være frekk å tigge en grill tilkjørt området [-o< køl & tennvæske skal vi alltids ordne selv
fun is not a straight line
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Hardanger PokerRun 2022 Flytte dato eller kansellere?

Post by Kant1 »

ashland wrote: 24 Apr 2022 10:50 En reprise på hva vestlandet og Hardanger har å by på er noe vi glatt overlever, ikke helt uten grunn vi kommer bort år etter år :thumleft Spiller ingen rolle om du prøver med pandemier, regn eller emigrerer landet ;-) :lol:

Så lenge det ikke er noe rent PokerRun, er det helt innafor att kort utgår

Men, om han på Rosendal Hyttetun ikke har grill på området, kunne vi (jeg) være frekk å tigge en grill tilkjørt området [-o< køl & tennvæske skal vi alltids ordne selv

Køl og tennvæske og griller skal jeg få ordna, før jeg rømmer landet 😄
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
haakeik
Posts: 307
Joined: 02 Mar 2016 12:35
MC: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
1995 Triumph Trident 750 (solgt)
2000 Honda VFR 800 (solgt)
Location: Asker

Re: Hardanger PokerRun 2022 Flytte dato eller kansellere?

Post by haakeik »

JRO wrote: 23 Apr 2022 21:49 @hakhap så bra at du får muligheten til å bruke en lang helg sammen med oss.

@Borg ga en grei oversikt, men jeg kan supplere litt til.

Onsdag 25. mai møtes @haakeik @ashland og jeg i Horten (ashland komme med ferja fra Moss) ca. kl. 14 eller 15 kommer med mer eksakt tidspunkt når haakeik får sjekket når han kan avslutte jobben den dagen. @Geirhell og Geir Ove vil også vurdere om de skal følge oss denne dagen.
@Moffa vil også ta en vurdering om Langhus gjengen skal ta samme reiserute som oss, men litt senere på dagen. Grunnet at en må jobbe lengre på onsdag.
La oss ta utgangspunkt i oppmøte ved Horten Fergekai kl. 14. Da er vi i Porsgrunn innen kl. 15, og så kjører vi videre til Lindesnes.
Jeg har booket et "møte" i kalenderen min, fra kl 12 til 15 :lol:
Post Reply