Grunnen til at det dukker opp akkurat nå er fordi jeg har snakket litt om et nytt konsept rundt pre-høst, evt pre-sommer om det passer bedre (?). Når jeg skriver dette så sitter jeg i solveggen på hytta i Stryn med noe kaldt i glasset å nyter dagen. Planen med det nye konseptet er å ha hytta som oppmøtested og base for noen dager kjøring, da slipper man å ha med alt av sidevesker osv mens man kjører og man kan evt kjøpe inn nødvendig mat og drikke på forhånd så man slipper å bekymre seg for når ølsalget stenger for dagen
Fra hytta så kan vi for eks kjøre opp Strynefjellet (gamle strynefjellsveien?) til Grotli og derifra over til Geiranger osv. Man kan kjøre bort til Panoramaveien som bokstavelig talt er "borti gata" her, over til Eid, Sigedalen, Dalsfjorden osv. Eller kanskje bare retning Eid, småveier over til Kvivsvegen, ta Stigedalen andre veien? Kanskje kjøre til Måløy, Reffviksanden? Selje? Vestkapp? Tror egentlig jeg kunne laget en ny tur bare med "ukjente" veier for de som har vert med på tur før. Uansett så er det muligheter å tilpasse i forhold til både vær og antall personer som møter opp.
For å ikke gjøre det for stort, men likevel dekke litt, så tenker jeg oppmøte torsdag, kjøring fredag og lørdag, søndag kjører vi en eller annen vei som går retning Sognefjorden, da er det passelig for de som kommer fra sør/øst å finne en vei hjemover.
Når det kommer til hytta så er den i gammel stil, men moderne utrustning ettersom hyttefeltet kom på plass for 16-17 år siden. Her er overnattingsplass for 7-8 stk før man må begynne å krangle om plassen. Skulle det plutselig bli flere og noen trenger litt mer privatliv så er det en flat plass utenfor med plass til et par telt, men da begynner det å bli trangt totalt sett. Nå var det sjelden vi var så mange på pre-høst turen, så med mindre "hele" forumet plutselig vil være med så tror jeg vi klarer oss lenge med bare hytta. Her er greit utstyrt kjøkken, bad med dusj og toalett, ett ekstra toalett, terrasse med grill, både varmepumpe og peis(er) om det skulle bli kjølig. Og skulle det bli veldig vått så er her garasje muligens kan brukes for å henge opp vått kjøreutstyr, evt kan den brukes om noen trenger litt vedlikehold av MC, her er også en bod med litt verktøy.
Når det gjelder tidspunkt for turen så brukte vi å ha pre-høst andre helgen i August, men jeg vet flere har bukkerittet og grustur i øst planlagt, samtidig så er der litt "dødtid" fra HPR i Mai til sommerferien, så 3-4 helgen i Juni kunne være et godt alternativ om det passer for noen?
Først og fremst tenker jeg vi ser om det er ønske om en slik tur, evt hvilke datoer som passer, så får vi låse det å planlegge flere detaljer etter hvert. Om vi ikke blir enige over diskusjoner her inne på forumet så kan det være vi blir enige i løpet av HPR helgen
Siden det for min del primært er snakk om å kjøre MC og være sosial i "mitt område" så er det ingen problem for meg om vi blir 3, 5 eller 8 stk, for meg er det heller ingen ekstra økonomisk utgift om jeg er på hytta alene å kjører MC eller om vi er flere.
Kommer tilbakemeldinger så tar vi det derfra