[Tyrigrava] Det er onsdag

Informasjon om MC relaterte treff og begivenheter.
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: [Tyrigrava] Det er onsdag

Post by RuneMC »

@ArcticTiger Var flyttedag for meg. Men kom på at det var Tyrigrava-onsdag når jeg hørte massevis av MC'er passere Hyggen sent på kvelden :roll:
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: [Tyrigrava] Det er onsdag

Post by RuneMC »

Var på Tyrigrava forrige onsdag, men kom altfor tidlig og ingen kjente...

Yr sier fint vær, så hvis Oslofjordtunnellen er åpen satser jeg på være der ca 19:30-ish

Er visst åpningsmarkering idag også for nye (dvs ny-renoverte) Tyrigrava... da får jeg se an det blir plass eller om det blir passering...
Burger-grillen er visst tilbake (var bare wiener og vaffel forrige onsdag)

https://www.facebook.com/Tyrigrava
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: [Tyrigrava] Det er onsdag

Post by mekkern »

Da blir det straks avreise til årets første og siste tur til Tyrigrava. \:D/ \:D/
Tar en tur med "gamle svarten" (CBR`n) sammen med en kompis.

Ser også ut som det lakker mot høst på langtidsvarslet -så en får passe på i dag.
JoeHugin
Posts: 182
Joined: 25 Aug 2022 13:13
MC: 1997 Suzuki Bandit 1200

X - 2007 BMW G650 XCountry
X - 2000 Suzuki TS

Re: [Tyrigrava] Det er onsdag

Post by JoeHugin »

mekkern wrote: 07 Sep 2022 15:40 Da blir det straks avreise til årets første og siste tur til Tyrigrava. \:D/ \:D/
Tar en tur med "gamle svarten" (CBR`n) sammen med en kompis.

Ser også ut som det lakker mot høst på langtidsvarslet -så en får passe på i dag.
Var det noen ute i går? Jeg var ute å kjørte i Oslo selv, på vei hjem i 22 tiden begynte det å bli litt kjølig for sommerhansker ja :)
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: [Tyrigrava] Det er onsdag

Post by mekkern »

Plassen var passe full og noen på andre siden av veien ved 18tiden.

Det gasset/ stinka godt inne ved nesoddenbakkene. Tror de spredde gris/hønemøkk.
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: [Tyrigrava] Det er onsdag

Post by RuneMC »

Lenge siden sist på Tyrigrava, men tenkte jeg fikk ta en liten tur igår...

Var tørt og fint på Hurumlandet, men ut av tunnelen på Drøbak-siden i 19-tiden hadde det tydeligvis vært et regnskyll noe tidligere som påvirket oppmøtet - det er jo høyst avhengig av været.... kjørte hit en gang det regnet for endel år tilbake og da var det ca 3 sykler på plassen og to av de var kjørelærer med elev :lol:

Gamle Mossevei var nå stiplet opp med sykkelfelt (?) på begge sider, uten at veien er gjort bredere, så tydelig at syklistene vinner fram på bekostning av andre - kan bli spennende møtende bilister nå som de beveger seg mer over i møtende felt og motorsyklistene har ditto smalere kjørefelt. Men tidligere 80-soner med litt gøy svinger er jo også satt ned til 60 fra et par år tilbake...
Image

Den 1200 Triumph Scrambleren var litt kul...
Image
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: [Tyrigrava] Det er onsdag

Post by Tekumseh »

RuneMC wrote: 20 Jul 2023 10:29 Lenge siden sist på Tyrigrava, men tenkte jeg fikk ta en liten tur igår...
...
Gamle Mossevei var nå stiplet opp med sykkelfelt (?) på begge sider, uten at veien er gjort bredere, så tydelig at syklistene vinner fram på bekostning av andre - kan bli spennende møtende bilister nå som de beveger seg mer over i møtende felt og motorsyklistene har ditto smalere kjørefelt. Men tidligere 80-soner med litt gøy svinger er jo også satt ned til 60 fra et par år tilbake...
Mener å huske at den svingete veien var smal nok, om de ikke skal smale inn den enda mer. Men bra farten er satt ned da.

Overnatta på Vinterbro og kjørte til Tyrigrava en gang for 16 (!) år siden. Da jeg faktisk var og drakk kaffe med en jeg hadde fått kontakt med gjennom MC-Forumet, mener bestemt nicket var Banditbiker (muligens Trond et-eller-annet) og han hadde en Harley Davidson Heritage. Hadde min lille Suzuki Savage og hadde tatt A-lappen et par uker før og var på "jomfrutur-retur" Steinkjer - København - 250 mil på ei uke - nok om det.

Husker et svingete parti med skog på sidene godt, nettopp fordi jeg mista ene sideveska, så den hang og slepte etter en god bit. Skjønte ikke hva alle bilister pekte etter. Fikk stoppa og festa skinnveska igjen. Jaja, lenge siden. Da var det også mindre fokus på syklister, og mindre politisk prat blant folk. Hærlig tid ;-)
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: [Tyrigrava] Det er onsdag

Post by RuneMC »

Apropos politikk, så det var noen der med "hoodier" med "Bikelife Norge" på så sjekket litt på nett idag. En Fb gruppe med ganske mange medlemmer, podcast og div tester/videoer på youtube. Noen av videoene på youtube er vel litt type "hooligan"/stunt kjøring på bakhjulet (på trafikkert vei) av unge på crossere, så kanskje ikke de beste rollemodellene... men men...
JoeHugin
Posts: 182
Joined: 25 Aug 2022 13:13
MC: 1997 Suzuki Bandit 1200

X - 2007 BMW G650 XCountry
X - 2000 Suzuki TS

Re: [Tyrigrava] Det er onsdag

Post by JoeHugin »

RuneMC wrote: 20 Jul 2023 17:34 Apropos politikk, så det var noen der med "hoodier" med "Bikelife Norge" på så sjekket litt på nett idag. En Fb gruppe med ganske mange medlemmer, podcast og div tester/videoer på youtube. Noen av videoene på youtube er vel litt type "hooligan"/stunt kjøring på bakhjulet (på trafikkert vei) av unge på crossere, så kanskje ikke de beste rollemodellene... men men...
Personene bak Bikelife virker solide nok, men de har jo noen "tilhengere" også.
JoeHugin
Posts: 182
Joined: 25 Aug 2022 13:13
MC: 1997 Suzuki Bandit 1200

X - 2007 BMW G650 XCountry
X - 2000 Suzuki TS

Re: [Tyrigrava] Det er onsdag

Post by JoeHugin »

Når er sesongen "over" på Grava egentlig?
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: [Tyrigrava] Det er onsdag

Post by RuneMC »

@JoeHugin - ikke ennå i hvertfall !

Hadde tenkt meg innom idag, men var vel det meste med folk og sykler jeg omtrent noen gang har sett der.... :shock:

Trillet forsiktig nedover en smal sti mellom folk som knapt enset at noen kom kjørende, tett med sykler, Alf Graarud's stand etc og så langt ned og bak på plassen som jeg kom. Men ikke noen plass uten å være litt kjip mot andres parkering, så da tråklet jeg meg like pent ut igjen. Ganske fornøyd med meg selv over balanse/navigering i under gangfart uten fot i bakken, men valgte altså å stå over besøk denne gangen. Var litt på nippet til å parkere på buss-stoppen helt til jeg så at køen til kiosken så ut som to skoleklasser etter hverandre... Da ble det tungen på vektskålen og "see you next time Tyrigrava"...

Et par kolleger på jobben hadde nylig kjøpt overtidsmat på Texburger v/Sjølyst og minnet meg på nattmat-stoppene på 80-/90-tallet. Så om det ikke ble Tyrigrava-burger måtte det bli en Texburger. Stod og studerte menyen men da kom det kjapt fra bak disken at de hadde ferdig den til 96,- og forenklet det valget :) Et stykke kjøtt, Texburger's egen coleslaw/dressing og hamburgerbrød, så enkelt og godt kan det gjøres. Mye "umami" i denne enkle burgeren :thumleft

Avslutningsvis et bilde av MC i solnedgang ved Drammensfjorden
Image
User avatar
increasing
Posts: 19
Joined: 14 May 2020 14:47
MC: K1600GT
Location: Lillestrøm

Re: [Tyrigrava] Det er onsdag

Post by increasing »

Har vært på Tyrigrava noen ganger det har vært helt sykt mye sykler der :)

Var innom Tyrigrava rundt kl 18:00 forrige onsdag med tanke om en tur i kiosken for drikke, plassen var godt som full og kiosk kø rundt bygget så det ble bare en liten runde for å titte på sykler men masse å se på :)

Tidligre i sommer dro jeg ned tidlig med tanke om å ta middagen der med en Tyrigrava-burger meny fra grillen som jeg hadde gledet meg til men det var første og siste gang. Kaldt gammelt brød, kjempe tørr smakløs burger, halvrå bacon, dressing som drukner det hele med dårlig pommes frites. Coca-Cola‘n var bra :) Var en av de første som fikk burger og ikke var det mange i kø heller …

Har nevnt det for mange, den beste maten får vi hjemme selv om det er noen oppturer også ute. Fra nå av mekker vi burger hjemme på grillen, med brød som også er innom grillen, nyskjært tilbehør salat, tomat, sylteagurk, paprika, løk osv :thumleft
increasing :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)"
User avatar
increasing
Posts: 19
Joined: 14 May 2020 14:47
MC: K1600GT
Location: Lillestrøm

Re: [Tyrigrava] Det er onsdag

Post by increasing »

Bilde sier mye …
IMG_4793.jpeg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
increasing :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)"
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: [Tyrigrava] Det er onsdag

Post by RuneMC »

@increasing Da er det tydeligvis litt opp og ned med Tyrigrava burgerne (i motsetning til Texburger som smakte like godt som jeg husket. Det er på nippet til at man kjøper nr 2 selv om den har grei størrelse... måtte spørre magen og ja, jo, det var nok med en :lol: )

Har kjøpt burger på Tyrigrava et par ggr med middels folk og på tampen når det ikke er særlig kø og da har det vært ok - godt grillet, men ja ikke gourmet-klasse. Spørs om det ikke tidvis kan blir for mye for betjeningen, men ikke alt kan unnskyldes... halvrå bacon som du opplevde er ingen god reklame...
User avatar
increasing
Posts: 19
Joined: 14 May 2020 14:47
MC: K1600GT
Location: Lillestrøm

Re: [Tyrigrava] Det er onsdag

Post by increasing »

Texburger ved Sjølyst har jo alle hørt om i positiv retning :)
increasing :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)"
Post Reply