Vasking og pussing

Prat om lett MC.
Post Reply
demal
Posts: 4
Joined: 02 May 2007 17:29
Location: Hordaland

Vasking og pussing

Post by demal »

Hei

Skal ta lett lappen. Har veldig lyst på en honda shadow eller lignende, men fikk høre at det ville bli utruli masse pussing og vasking.

hvor mye bør jeg velikeholde en slik sykkel? (tenker på vasking, pussing og slikt) Hver dag? en gang i uka? en gang i månden?

om noen kunne fortelle meg litt om dette i forhold tilen en racing sykkel hadde det vert fint :)
User avatar
Dawes
Posts: 299
Joined: 02 Nov 2006 13:28
Location: Forstad til helvete

Post by Dawes »

å vaske sykkel er ikke noe du bør føle som ubehagli.
å vaske og pusse på sykkelen er et privilegium som man får med sykkelen!
Nå: Cbr 125R 05
Image
User avatar
turboman
Posts: 313
Joined: 16 Jul 2005 15:49
Location: sogn og fjordane

Post by turboman »

når du kjøper r-sykkel så blir den masse lettare å gjere rein som oftast, fordi den har på ein måte kåper som lett vaskest, men ein shadow som motoren viser veldig lett på og sånt så vil skiten feste seg mykje meir pga varmen gjer at driten festast ekstra godt, men det er berre å bruke avfettning, sjølv så vasker eg sykkelen fortast mulig når det blir vær så den ikkje blir skitten me ein gang igjen, om eg ikkje gjer det så blir dritten enda verre å få av igjen, og om det er veldig masse støv ute etter eg har vaska den så tar eg berre ein klut og skiten ikkje er skikklig festa igjen så tar eg berre ein tørr polerings klut å tørker av støvet igjen. ein chopper, custom sykkel skal vere rein det er berre sånn :P
no: Honda cbr 600F 1998 mod
(x) 125ccm daelim daystar 01 mod
(x) 50 ccm yamaha salient 85 mod
demal
Posts: 4
Joined: 02 May 2007 17:29
Location: Hordaland

Post by demal »

ja å pusse på sykkelen og slikt er sikkert kos det. Men visst det blir for ofte blir de sikkert ikke like kjekt. Siden jeg også har tenkt å bruke sykkelen som fremkomstmiddel, ikke bare når det er sol og fint.

Men uansett hvor mye vasking det er så overveier sikkert gleden av å ha ein sånn sykkel det. Håper jeg vertfall.
demal
Posts: 4
Joined: 02 May 2007 17:29
Location: Hordaland

Post by demal »

dere som har ein slilk sykkel, føler dere det blir litt for mye pussing og vasking til tider eller?
vegsir
Posts: 234
Joined: 25 Dec 2006 21:28
MC: Husaberg FE600 00mod. digitalt speedo,sm-felger.
pissepåKTMedition!
Location: ærendal
Contact:

Re: Vasking og pussing

Post by vegsir »

demal wrote:Hei

Skal ta lett lappen. Har veldig lyst på en honda shadow eller lignende, men fikk høre at det ville bli utruli masse pussing og vasking.

hvor mye bør jeg velikeholde en slik sykkel? (tenker på vasking, pussing og slikt) Hver dag? en gang i uka? en gang i månden?

om noen kunne fortelle meg litt om dette i forhold tilen en racing sykkel hadde det vert fint :)
2 kamerater av meg(brødre) kjører yamaha dragstar og honda shadow. var vel omtrent annenhver uke de var til å hadde storvask(de var veldig nøye på det!). men det holder sikkert med en gang i måneden. dette er jo noe en må vurdere selv og alt etter hvor skitten den er
Husaberg FE 600 00 mod med sm-felger og litt annet snackshttp://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... =22&tot=26
2xBMW 535 IA E-34

X bikez:02 NSR uplombert potte, og fp cdi. 98 TSX masse trim, 97 KX80, 90 KX 125. gammel haug av en dt
demal
Posts: 4
Joined: 02 May 2007 17:29
Location: Hordaland

Post by demal »

ok. det virker ikkje som om det er et så stort problem som jeg kanskje trodde.

Så hiver inn eit spørsmål til jeg.

Ser det er en del custom sykkler. og jeg er veldi uikker på hva jeg skal kjøpe. Jeg har tenk å bruke mellom 17-25 tusen på sykkel.
Noen som kan gi meg noe tips, info osv? vil helst ha en sykkel som ikke er alt for vannsklig å selge,
User avatar
Dawes
Posts: 299
Joined: 02 Nov 2006 13:28
Location: Forstad til helvete

Post by Dawes »

Alle KJENTE cruiser sykkler er lette å selge!
Honda
Yamaha
Kawasaki
Nå: Cbr 125R 05
Image
Post Reply