Kan man reise til en annen trafikkstasjon for å kjøre opp?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
Simen H
Posts: 626
Joined: 31 Oct 2006 21:55

Kan man reise til en annen trafikkstasjon for å kjøre opp?

Post by Simen H »

Hei :) Det er så utrolig stor pågang på kjøreskolene her i Bærum, at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre.

Jeg har hatt noen kjøretimer, men jeg syntes det går for sakte. Og jeg får ikke tatt oppkjøringen før i midten av juni :( Jeg syntes dette er helt jævelig for jeg har planlagt i god tid å ta oppkjøringen rundt bursdagen min (22. mai) og jeg skulle liksom bli prioritert av kjøreskolen/kjørelæreren min siden jeg var på den første MC-teorikvelden i år. Men jeg føler meg ganske nedprioritert :roll: Og jeg har regnet ut med alle kjøretimene kjørelæreren min vil at jeg skal ha (14 timer :shock: :?) vil lappen vil koste meg over 20 000 kr :shock: er ikke det ekstremt dyrt :x ? Tror ikke jeg tenger over 10 timer egentlig for å stå på oppkjøringen...

Jeg gleder meg så sinnsykt til å få lappen at det går helt utover eksamene og søvnen :twisted: :P

Er det noen her som vet om man kan dra til en annen trafikkstasjon for å ta oppkjøreing, og ha en avtale med en kjøreskole i nærheten om å låne sykkel?

Og er det noen som i det heletatt vet om det er mindre pågang på kjøreskolende litt utenfor byen? For eksempel på Hamar eller noen andre steder? (hvis det er noen kjøreskoler på Hamar).

Dette gjelder lett lappen hvis det gjør noen forskjell.

Takker for svar :D
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Post by Jarle »

Jeg kjørte ihvertfall opp på gjøvik i stedet for på jaren (når den fortsatt var) fordi da fikk jeg lappen på bursdagen min... gjaldt bil dette, men samme på mc... hadde kjørt opp i hønefoss hvis det var raskere enn gjøvik, men nei :wink:

Men sykkelen, eller bilen må du nok ta med de du kjører med...
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Post by Alas »

Tror nok du kan reise til en annen stasjon og kjøre opp, men du må nok låne sykkel på en kjøreskole, det er jo ikke verre enn å høre med de i området der du kunne tenkt deg å kjøre opp det.

Og med fare for å virke sidræva og kjedelig, men du skal ikke bare klare å stå på oppkjøringen, opplæringen skal lære deg å håndetere kjøretøyet forsvarlig i trafikken. For din egen og andres sikkerhet :wink: IMHO
Simen H
Posts: 626
Joined: 31 Oct 2006 21:55

Post by Simen H »

Skjønner det :wink:

Takk for svar :)
User avatar
Larz1
Posts: 298
Joined: 23 May 2005 18:18
MC: Honda XR 125
Location: Gran (Oppland)

Post by Larz1 »

Fikk den samme beskjeden jeg også. Har bestått teorien, og venter egentlig bare på oppkjøring. Men, pga. stor pågang på Biltilsynet for jeg ikke tatt oppkjøring før 18 mai. Så du er ikke den eneste, tro meg! :(

EDIT! 18 Juni var den riktige datoen ja! :roll:
Last edited by Larz1 on 11 May 2007 10:45, edited 1 time in total.
Bestod oppkjøring 18 juni - 2007!

Honda XR 125
Simen H
Posts: 626
Joined: 31 Oct 2006 21:55

Post by Simen H »

Kjedelige saker :cry: men 18 mai er jo ikke så legne til :P
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Post by Jarle »

Larz1 wrote:Fikk den samme beskjeden jeg også. Har bestått teorien, og venter egentlig bare på oppkjøring. Men, pga. stor pågang på Biltilsynet for jeg ikke tatt oppkjøring før 18 mai. Så du er ikke den eneste, tro meg! :(
Ikke noe ledig før hverken Hønefoss eller Gjøvik?
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
User avatar
Weezer
Posts: 407
Joined: 02 Jun 2005 23:41
MC: Monster S2R800 - 07
Location: Fosen

Post by Weezer »

Så fremt at du har gjennomført alt det obligatoriske av opplæringen, kan du kjøre opp ved en annen trafikkstasjon. Cluet er at du må låne sykkel hos en lokal trafikkskole, og det kan hende de krever at du må ta noen timer der. Nå vet vi at pågangen på mc er enorm, så derfor er det ikke sikkert at noen vil låne bort mc i det hele tatt. Snakk med en lokal skole om saken du!
A motorbike is an engine you can sit on
User avatar
Larz1
Posts: 298
Joined: 23 May 2005 18:18
MC: Honda XR 125
Location: Gran (Oppland)

Post by Larz1 »

Larz1 wrote:Fikk den samme beskjeden jeg også. Har bestått teorien, og venter egentlig bare på oppkjøring. Men, pga. stor pågang på Biltilsynet for jeg ikke tatt oppkjøring før 18 mai. Så du er ikke den eneste, tro meg! :(
Skreiv feil faktisk:P 18 JUNI er riktig dato! DET er lenge til!
Bestod oppkjøring 18 juni - 2007!

Honda XR 125
User avatar
Larz1
Posts: 298
Joined: 23 May 2005 18:18
MC: Honda XR 125
Location: Gran (Oppland)

Post by Larz1 »

MacPlaya wrote:
Larz1 wrote:Fikk den samme beskjeden jeg også. Har bestått teorien, og venter egentlig bare på oppkjøring. Men, pga. stor pågang på Biltilsynet for jeg ikke tatt oppkjøring før 18 mai. Så du er ikke den eneste, tro meg! :(
Ikke noe ledig før hverken Hønefoss eller Gjøvik?
Nei. Stor pågang på begge stedene, sa kjørelæreren. :roll:
Bestod oppkjøring 18 juni - 2007!

Honda XR 125
Post Reply