Hjelm til stort hode og sko til store føtter

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
wolfram
Posts: 83
Joined: 23 May 2007 18:58
MC: Sort R6
Location: Skien

Hjelm til stort hode og sko til store føtter

Post by wolfram »

Er ny her og med mc generelt igrunn... har kjøpt min første sykkel og holderpå med lappen..
men kjøreutstyr er viktig og må anskaffes.. har kjøpt jakke og bukse i stoff
trenger nå hjem noe jeg ikke trodde ble ett problem men det viser det seg at det er.. bestillte en hjem av merket airhot? eller no sånnt?
denne i str xxl men dæven å trang den var og føler at haka går på undersiden av den (er helhjelm) når jeg endelig har fått den på hodet
og når jeg skal ta den av er det ett svare strev og føler at jeg river ørene av! og den presser også noe sykt når jeg har den på.. veldig ubehagelig
Så lurer på om noen har forslag til hvordan hjelm jeg burde kjøpe? er ingen butikker som lagerfører hjelmer større enn XL nesten hvertfall
ikke som vanlig helhjelm. så må vel da bestille en til fra nettet men forslag til hvilken jeg skal velge? må jo bli en xxl men hvem hjelmer er "store" til å være xxl?
vil jo også ha en som "kler" sykkelen.. har en Fz6-N er jo litt streetfighter look på denne..

også er det kjøre sko/støvler
vil gjerne ha noen som ikke er FOR høye men må jo gå over ankelen da selvfølgelig.. bruker str 46/47 i vanlige sko og har veldig breie føtter.

Håper noen kan gi meg noen tips her :-)
på forrhånd takk for svar!

-Øyvind
Den Røde Fare
Posts: 968
Joined: 23 Mar 2006 20:45
Location: Bergen

Re: Hjelm til stort hode og sko til store føtter

Post by Den Røde Fare »

Gubben er tjukk i hodet, Nolan og Caberg er det som funker best på ham.
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
Gixxerman

Re: Hjelm til stort hode og sko til store føtter

Post by Gixxerman »

Arai har en hjelm som heter Signet. Den er i størrelse 65-66cm og får man ikke den på hode så ehh ja :lol:
User avatar
crab
Posts: 1224
Joined: 25 Dec 2006 22:32
MC: Aprilia RS50
-Kundo 48mm
-Kundo veiv
-Kundo reed
-Kundo effanlegg
-14mm Delorto x)
Location: Sula;D

Re: Hjelm til stort hode og sko til store føtter

Post by crab »

stikk til din nermeste mc shop å se om de har noe som passer og faller i smak der ;)

lykke til ;)
Aprilia RS50 Kundo Edition :D
Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?
Image
HotButtered
Posts: 2
Joined: 29 May 2007 22:31
MC: VFR800

Re: Hjelm til stort hode og sko til store føtter

Post by HotButtered »

Shoei XR1000 finnes i XXXL. Bør passe de fleste
User avatar
pelle
Posts: 546
Joined: 14 Nov 2005 18:37
MC: Gråtass som er en: Honda CBF 1000 2006 modell
Location: Bergen

Hjelm til stort hode og sko til store føtter

Post by pelle »

Har nettopp kjøpt hjelm til min kone og meg selv vi kjøpte Shoei multitec det er en åpningshjelm. Den er jeg veldig fornøyd med den leveres i størrelsene xs-xxl og har følgende utstyr med i pakken: duggfritt Pinlock visir og ekstra progresivt sotet solvisir. Den har også med et avtagbart wisperkit. Den koster 3995 i sort og 4095 i de andre fargene som er matt sort met grå og vinrød. Denne modelen er ny i år.
2006 Honda CBF 1000
2016 Kia Soul Ev
2012 VW Caddy Maxi
x 2008 Susuki Grand Vitara 1,9 ddis
x 2003 Ford Focus 1,6
x 1992 Honda Shadow US 1100
Post Reply