Tyveri av crosser

Prat om ATV og Cross
Post Reply
smaug
Posts: 19
Joined: 09 Apr 2007 22:37
Location: Andebu
Contact:

Tyveri av crosser

Post by smaug »

Hei,

Hvor stort problem er tyveri av crossere og hva kan gjøres for å forhindre det? Er selv sertifisert alarmmontør og det tar meg ikke 2kalorier å montere tyverianlegg, men hva er erfaringen til andre her? Crossere er vel ikke registrert på noe vis så det er vel nærmest fritt vilt. Hva sier forsikringen feks, hva er den mest effektive måten å gjøre en crosser vanskelig å stjele? Hva med GPS tracer? Er det noen som har montert det på en crosser?
Smaug
03 Hilux X-Cab - 33"x12,5R15
Vil ha crosser...
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Re: Tyveri av crosser

Post by Mantis »

Når crossere forsvinner skyldes det veldig at de har ligget til salgs på sider som autodb.no og finn.no! Der ligger fult navn og full adresse veldig ofte, slik kan de som stjeler ha full oversikt over hvor du bor og hvordan huset ligger til. De tar seg ofte en runde for å sjekke ut området og innsyn fra naboer.

Tyveri av crossere er veldig ofte organisert kriminallitet og de sender de som oftes nedover landene og bruker de der nede.
Det er svæært sjeldent politiet gidder å sette inn noen større resurser på sånne typer tyveri.

Men lås den skikkelig og ha den i garasjen hver natt, om du har garasje.

Så dette på nyhetene for en stund tilbake ;-)
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
User avatar
748R
Posts: 411
Joined: 21 May 2005 18:29
MC: 78 Harley Davidson Sportster
05 Honda TRX450R
07 Aprilia sr 50 R Factory
Location: Finnskogen

Re: Tyveri av crosser

Post by 748R »

Hør med adoniz her på forumet, han har forsikra crosseren sin. Tror det kosta han 90 kr i året jeg.. hehe svindyrt
xxx
smaug
Posts: 19
Joined: 09 Apr 2007 22:37
Location: Andebu
Contact:

Re: Tyveri av crosser

Post by smaug »

748R wrote:Hør med adoniz her på forumet, han har forsikra crosseren sin. Tror det kosta han 90 kr i året jeg.. hehe svindyrt
Åhh, sweet! Hvis de lar seg forsikres hadde det vært nydelig. Skal ta kontakt med han. Takk for tipset.
Smaug
03 Hilux X-Cab - 33"x12,5R15
Vil ha crosser...
smaug
Posts: 19
Joined: 09 Apr 2007 22:37
Location: Andebu
Contact:

Re: Tyveri av crosser

Post by smaug »

Mantis wrote:Når crossere forsvinner skyldes det veldig at de har ligget til salgs på sider som autodb.no og finn.no! Der ligger fult navn og full adresse veldig ofte, slik kan de som stjeler ha full oversikt over hvor du bor og hvordan huset ligger til. De tar seg ofte en runde for å sjekke ut området og innsyn fra naboer.

Tyveri av crossere er veldig ofte organisert kriminallitet og de sender de som oftes nedover landene og bruker de der nede.
Det er svæært sjeldent politiet gidder å sette inn noen større resurser på sånne typer tyveri.

Men lås den skikkelig og ha den i garasjen hver natt, om du har garasje.

Så dette på nyhetene for en stund tilbake ;-)
Ja har tilgang til ny garasje med leddport så den kommer til å stå inne når den ikke er i bruk og har fintenkt på et enkelt system for å ha alarm tilkoblet sykkelen.
Smaug
03 Hilux X-Cab - 33"x12,5R15
Vil ha crosser...
User avatar
Olav'en
Posts: 1992
Joined: 06 Jun 2005 20:51
MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar*
Location: Adrenalin hovudstaden - Voss

Re: Tyveri av crosser

Post by Olav'en »

Skru fast ein kraftig krok i bindingsverket på garasjen, og ha kjetting frå den og bort i ramma på sykkelen.
vegsir
Posts: 234
Joined: 25 Dec 2006 21:28
MC: Husaberg FE600 00mod. digitalt speedo,sm-felger.
pissepåKTMedition!
Location: ærendal
Contact:

Re: Tyveri av crosser

Post by vegsir »

smaug wrote:Hei,

Hvor stort problem er tyveri av crossere og hva kan gjøres for å forhindre det? Er selv sertifisert alarmmontør og det tar meg ikke 2kalorier å montere tyverianlegg, men hva er erfaringen til andre her? Crossere er vel ikke registrert på noe vis så det er vel nærmest fritt vilt. Hva sier forsikringen feks, hva er den mest effektive måten å gjøre en crosser vanskelig å stjele? Hva med GPS tracer? Er det noen som har montert det på en crosser?
du får forsikret den. jeg pleier å ha mine sykler innelåst i garasje med alarm. og med skive/kjettinglås på i hvertfall husabergen.

jeg har hatt en crosser til enhver ti d de 2-3siste årene. og ikke vært noe problem med tyveri. men nå har de stått inne så og si hver natt. men lillebroren min sin minicrosser ble stjålet da den sto i fjøsgangen. men da hadde den stått der i flere måneder tror jeg.
Husaberg FE 600 00 mod med sm-felger og litt annet snackshttp://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... =22&tot=26
2xBMW 535 IA E-34

X bikez:02 NSR uplombert potte, og fp cdi. 98 TSX masse trim, 97 KX80, 90 KX 125. gammel haug av en dt
Post Reply