![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![Think :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
Hva er det verste å gjøre osv. ? Kom med tips !
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Det tror jeg ikke er så lurt. Tenk deg at du kommer fra 80 sone, og kommer mot en rundkjøring. Du clutcher, bremser, og girer rett til første. Så glepper du clutchen. Tro meg - Å kjøre i f.eks 60 kmt på 1. gir funker ikke!ahols91 wrote:Når du skal finne rette gir når du eventuelt skal stoppe før kryss osv. , er det da best å bare gire helt ned til 1. for å vere helt sikker ?
De vil jo ha flyt i kjøringen, så "rykk-napp" teknikken er vel ikke det som trekker opp kjøringen akkurat.biker_boy wrote:du trenger vel egentlig ikke å gire ned til første gir før du har stoppet helt opp, eller hvis du er helt sikker på å stoppe opp. Men uansett så tror jeg ikke sensoren er så nøye på hvordan du girer, det er noe man kommer til å lære etterhvert uansett. Viktigere å passe på andre ting som vikeplikt, fotgjengere, bremseteknikk osv...
Hehe, vondt i ballene? og det er vel ikke særlig bra for motoren heller...Larz1 wrote: Det tror jeg ikke er så lurt. Tenk deg at du kommer fra 80 sone, og kommer mot en rundkjøring. Du clutcher, bremser, og girer rett til første. Så glepper du clutchen. Tro meg - Å kjøre i f.eks 60 kmt på 1. gir funker ikke!![]()