Problem med at motor på atv kutter

Prat om ATV og Cross
Post Reply
jonasb
Posts: 2
Joined: 22 Jun 2007 20:32

Problem med at motor på atv kutter

Post by jonasb »

Dette gjelder en Yamaha Raptor 660. Hvis jeg kjører og slipper gassen kutter motoren. Absolutt ingen reaksjon på gassen, men med en gang clutchen trykkes inn når motoren fortsatt er i rotasjon så starter den igjen og drar som vanlig helt til gassen slippes igjen.

Er det noen som har tips til hva dette kan være og hvordan jeg kan fikse det?
User avatar
magnora
Posts: 202
Joined: 09 Jun 2007 23:54
MC: -Honda NSR 99 mod! helt original:)
-kinroad chopper 50 07 mod! selges.
-yamaha DT 50 84 mod! seig den.hehe

Re: Problem med at motor på atv kutter

Post by magnora »

hei og velkommen til forumet :D skjønte ikke helt, men er det sånn at når du slipper gassen så stopper motoren? isåfall er det vel bare å stille inn forgasser tror jeg ;-) :?
A1 teoriprøva:BESTÅTT16/25 feil:D
Image
A1 oppkjøring BESTÅTT :D :D
jonasb
Posts: 2
Joined: 22 Jun 2007 20:32

Re: Problem med at motor på atv kutter

Post by jonasb »

ja, det stemmer. Men hvis det hadde vært forgasseren burde den vel ikke startet momentant og gått som vanlig bare man trykker inn clutchen uten å gjøre noe mer?
vegsir
Posts: 234
Joined: 25 Dec 2006 21:28
MC: Husaberg FE600 00mod. digitalt speedo,sm-felger.
pissepåKTMedition!
Location: ærendal
Contact:

Re: Problem med at motor på atv kutter

Post by vegsir »

jonasb wrote:Dette gjelder en Yamaha Raptor 660. Hvis jeg kjører og slipper gassen kutter motoren. Absolutt ingen reaksjon på gassen, men med en gang clutchen trykkes inn når motoren fortsatt er i rotasjon så starter den igjen og drar som vanlig helt til gassen slippes igjen.

Er det noen som har tips til hva dette kan være og hvordan jeg kan fikse det?
hadde et lignende problem på husabergen, da var det en slage fra forgasseren som var knekt, eller lå i klem så det ble noe feil med vakumet eller noe. var bare en slange som stakk ut av forgasseren. vert et forsøk i hvertfall :smt023
Husaberg FE 600 00 mod med sm-felger og litt annet snackshttp://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... =22&tot=26
2xBMW 535 IA E-34

X bikez:02 NSR uplombert potte, og fp cdi. 98 TSX masse trim, 97 KX80, 90 KX 125. gammel haug av en dt
Post Reply