Da var cbr`n i boks =)

Prat om lett MC.
Æ'ndalitten
Posts: 1209
Joined: 25 Apr 2005 23:24
Location: Æ'ndal

Re: Da var cbr`n i boks =)

Post by Æ'ndalitten »

Jeg har også hatt min CBR oppe i 150Km\t på speedometeret.
Helt orginalt, i nedoverbakke på motorvei; uten motvind og med svært lite sikkerhetsutstyr.

Ved 12 000 RPM på 6. gir skal denne hastigheten på speedo være mulig.
Prøv bare å kjøre på 8000RPM på samme gir, så vil du se at farten er omtrent 100Km\t på speedometeret.
Siden 12 000RPM er 150% av 8000RPM, vil farten være 150% av 100Km\t, siden dette er på samme gir.
Og for de lyse hoder skal det være lett å finne 150% av 100Km\t ;)

Men på flat vei er som regel 140Km\t på speedometeret maks dersom du kjører orginalt, og lettkledd. I tillegg må du ikke ha mye motvind.

Så tvil ikke på de som sier de har hatt 150Km\t på speedometeret. Spørsmålet er bare hvilken fart det egentlig er.
R6-freak
Posts: 1422
Joined: 19 May 2007 20:09
MC: Ingen
Location: Byåsen, Trondheim

Re: Da var cbr`n i boks =)

Post by R6-freak »

kanskje du har hatt det i bratt nedoverbakke.. men han andre duden som sier han hadde 150 på falten, jeg trur isofal at du for i fritt fall :lol:
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125

Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008

Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
zenic
Posts: 11
Joined: 13 Jun 2007 02:37
MC: Suzuki RM-Z450 2013
Suzuki GSX-R1000 2013

Re: Da var cbr`n i boks =)

Post by zenic »

jeg tror jeg faktisk hadde medvind ^^
User avatar
magnora
Posts: 202
Joined: 09 Jun 2007 23:54
MC: -Honda NSR 99 mod! helt original:)
-kinroad chopper 50 07 mod! selges.
-yamaha DT 50 84 mod! seig den.hehe

Re: Da var cbr`n i boks =)

Post by magnora »

zenic wrote:jeg tror jeg faktisk hadde medvind ^^
med seil? neida bare tkødda. som du sa: ingen andre trenger å tro det bare du vet det selv ;-)
A1 teoriprøva:BESTÅTT16/25 feil:D
Image
A1 oppkjøring BESTÅTT :D :D
User avatar
BikerBoy
Posts: 107
Joined: 26 Dec 2006 23:34
Location: Helleland

Re: Da var cbr`n i boks =)

Post by BikerBoy »

Jajaja...Kanskje noen har greid å få den opp i 150, men jeg skulle gjerne likt å høre aksen! Er ikke overrasket om noen tilfeldigvis har greid 0-100 på 4.5 sek med den originale cbr'n sin her inne :roll:

\:D/
-2006 FP Derbi GPR 125 sølv-
-2002 Honda SFX sølv-
-1992 BMW 318i-
s1991
Posts: 2
Joined: 21 Jun 2007 15:18

Re: Da var cbr`n i boks =)

Post by s1991 »

Jeg har hørt veldig mange snakke om at CBR'n er veldig liten og spinkel. Jeg har aldri sett den i virkeligheten, men har vurdert å kjøpe den. Er det noen som har noe å si om dette? Er den veldig liten?
R6-freak
Posts: 1422
Joined: 19 May 2007 20:09
MC: Ingen
Location: Byåsen, Trondheim

Re: Da var cbr`n i boks =)

Post by R6-freak »

den har sykkeldekk og tynn som f:P
Å går som en trimma mopped
Last edited by R6-freak on 21 Jun 2007 15:27, edited 1 time in total.
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125

Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008

Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
User avatar
EvenDeven
Posts: 3180
Joined: 23 Jan 2007 15:03

Re: Da var cbr`n i boks =)

Post by EvenDeven »

Ja, den er egentlig veldig liten.

Jeg synes ikke den er god å kjøre, passer ikke meg helt.
Men artig å kjøre den, har ikke prøvd den stort, men det jeg har prøvd har vært positivt :P

Veeldig spinkel, går vel greit nok men lite muligheter for trim da.
Før - Honda NSR 2003
Nå - GasGas 125 SM
Æ'ndalitten
Posts: 1209
Joined: 25 Apr 2005 23:24
Location: Æ'ndal

Re: Da var cbr`n i boks =)

Post by Æ'ndalitten »

BikerBoy wrote:Jajaja...Kanskje noen har greid å få den opp i 150, men jeg skulle gjerne likt å høre aksen! Er ikke overrasket om noen tilfeldigvis har greid 0-100 på 4.5 sek med den originale cbr'n sin her inne :roll:

\:D/
Tja, 0-100 går på ca 11 sekunder hvis du følger speedometeret. Har ikke brukt klokke, bare så det er sagt, tellte selv :P
User avatar
P.Stordal
Posts: 317
Joined: 01 May 2007 15:40
MC: Blå Honda CBR 125 R 2007
Location: Skreia - Toten - Norway!

Re: Da var cbr`n i boks =)

Post by P.Stordal »

NSR-freak wrote:Å går som en trimma mopped
Hvor i svarteste granskauven har du det fra..? :shock: En blodtrimmet moped gjør kanskje litt over 100, CBRen gjør en del over 100... Og folk snakker om trim etc. - poenget med trim på 125cc er? På moped skjønner jeg det, kjedelig å purte i 48km/t bortover vegen og bli forbikjørt av alle og enhver... Men 125cc, nei det skjønner jeg ikke :shock: Er jo ikke lov å kjøre fortere enn 100km/t i Norge uansett (ja, har jo kjørt en del fortere enn det selv, men allikevel..)
Syns ikke det er verdt det, for mye straff for å kjøre med trim i forhold til det en får ut av det :P
Har lett-lappen og en blå '07 Honda CBR 125 :D
User avatar
Lasseleeten
Posts: 445
Joined: 31 Aug 2006 10:01
MC: Husaberg FS 650
m/ Leo-V X3
Location: Tønsberg

Re: Da var cbr`n i boks =)

Post by Lasseleeten »

Sist gang jeg hadde en nasjonal undersøkelse om hvorfor folk med 125cc trimma så ble resultatet at de gjorde det for å få bedre aks.
Bonnis
Posts: 687
Joined: 18 May 2006 17:17
MC: Honda X11
Location: Vestfold

Re: Da var cbr`n i boks =)

Post by Bonnis »

P.Stordal wrote:
NSR-freak wrote:Å går som en trimma mopped
Hvor i svarteste granskauven har du det fra..? :shock: En blodtrimmet moped gjør kanskje litt over 100, CBRen gjør en del over 100... Og folk snakker om trim etc. - poenget med trim på 125cc er? På moped skjønner jeg det, kjedelig å purte i 48km/t bortover vegen og bli forbikjørt av alle og enhver... Men 125cc, nei det skjønner jeg ikke :shock: Er jo ikke lov å kjøre fortere enn 100km/t i Norge uansett (ja, har jo kjørt en del fortere enn det selv, men allikevel..)
Syns ikke det er verdt det, for mye straff for å kjøre med trim i forhold til det en får ut av det :P
En blodtrimma moped gjør ikke litt over 100 med høy dreving.
Tenk sjøl, en 2-takter er dobbelt så effektdyktig som en 4-takter. Dvs at en moped med 62,5ccm er har like mange hk som en 4-takts 125. Når man da begynner å snakke om 80-90ccm sylindere på moppene, så skal jeg love deg at de går ganske så bra.

Folk trimmer vel stort sett for å få ut det av sykkelen som den er ment for, og selvfølgelig for en bedre aks. Og kanskje også for at man ikke skal bli dratt av blodtrimma mopeder. Alle gjør det ikke for toppfarten sin skyld (selv man mange også gjør det). Det er aksen som er morro!

Flere steder i Norge er faktisk fartsgrensa 110km/t i dag.
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Re: Da var cbr`n i boks =)

Post by Mantis »

Jeg har tatt en CBR, null stress det. Sklei i fra han jeg 8)
Er jo fakta faen også!
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
mafia_hore
Posts: 49
Joined: 06 May 2007 19:06
MC: Dt125r 01

Xbike: Cbr 125

Re: Da var cbr`n i boks =)

Post by mafia_hore »

Bonnis wrote:En blodtrimma moped gjør ikke litt over 100 med høy dreving.
Tenk sjøl, en 2-takter er dobbelt så effektdyktig som en 4-takter. Dvs at en moped med 62,5ccm er har like mange hk som en 4-takts 125. Når man da begynner å snakke om 80-90ccm sylindere på moppene, så skal jeg love deg at de går ganske så bra.

Folk trimmer vel stort sett for å få ut det av sykkelen som den er ment for, og selvfølgelig for en bedre aks. Og kanskje også for at man ikke skal bli dratt av blodtrimma mopeder. Alle gjør det ikke for toppfarten sin skyld (selv man mange også gjør det). Det er aksen som er morro!

Flere steder i Norge er faktisk fartsgrensa 110km/t i dag.
En 2 takter er ikke dobbelt så sprek som en 4 takter. En 62,5 ccm 2 taks motor med like mage hk som en 125 ccm 4 takts motor er det tatt mye mer ut av.
Bonnis
Posts: 687
Joined: 18 May 2006 17:17
MC: Honda X11
Location: Vestfold

Re: Da var cbr`n i boks =)

Post by Bonnis »

Ikke etter hva jeg har hørt. Jeg har ikke nok kunnskap til å egentlig si noe fast bestemt, men jeg syns det høres klokt ut.

Hvordan mener du det i realiteten utspiller seg?
Post Reply