Da var cbr`n i boks =)
-
- Posts: 1209
- Joined: 25 Apr 2005 23:24
- Location: Æ'ndal
Re: Da var cbr`n i boks =)
Jeg har også hatt min CBR oppe i 150Km\t på speedometeret.
Helt orginalt, i nedoverbakke på motorvei; uten motvind og med svært lite sikkerhetsutstyr.
Ved 12 000 RPM på 6. gir skal denne hastigheten på speedo være mulig.
Prøv bare å kjøre på 8000RPM på samme gir, så vil du se at farten er omtrent 100Km\t på speedometeret.
Siden 12 000RPM er 150% av 8000RPM, vil farten være 150% av 100Km\t, siden dette er på samme gir.
Og for de lyse hoder skal det være lett å finne 150% av 100Km\t
Men på flat vei er som regel 140Km\t på speedometeret maks dersom du kjører orginalt, og lettkledd. I tillegg må du ikke ha mye motvind.
Så tvil ikke på de som sier de har hatt 150Km\t på speedometeret. Spørsmålet er bare hvilken fart det egentlig er.
Helt orginalt, i nedoverbakke på motorvei; uten motvind og med svært lite sikkerhetsutstyr.
Ved 12 000 RPM på 6. gir skal denne hastigheten på speedo være mulig.
Prøv bare å kjøre på 8000RPM på samme gir, så vil du se at farten er omtrent 100Km\t på speedometeret.
Siden 12 000RPM er 150% av 8000RPM, vil farten være 150% av 100Km\t, siden dette er på samme gir.
Og for de lyse hoder skal det være lett å finne 150% av 100Km\t
Men på flat vei er som regel 140Km\t på speedometeret maks dersom du kjører orginalt, og lettkledd. I tillegg må du ikke ha mye motvind.
Så tvil ikke på de som sier de har hatt 150Km\t på speedometeret. Spørsmålet er bare hvilken fart det egentlig er.
Re: Da var cbr`n i boks =)
kanskje du har hatt det i bratt nedoverbakke.. men han andre duden som sier han hadde 150 på falten, jeg trur isofal at du for i fritt fall
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
x: 03 Honda NSR - 125
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
Re: Da var cbr`n i boks =)
jeg tror jeg faktisk hadde medvind ^^
- magnora
- Posts: 202
- Joined: 09 Jun 2007 23:54
- MC: -Honda NSR 99 mod! helt original:)
-kinroad chopper 50 07 mod! selges.
-yamaha DT 50 84 mod! seig den.hehe
Re: Da var cbr`n i boks =)
med seil? neida bare tkødda. som du sa: ingen andre trenger å tro det bare du vet det selvzenic wrote:jeg tror jeg faktisk hadde medvind ^^
A1 teoriprøva:BESTÅTT16/25 feil:D
A1 oppkjøring BESTÅTT
A1 oppkjøring BESTÅTT
Re: Da var cbr`n i boks =)
Jajaja...Kanskje noen har greid å få den opp i 150, men jeg skulle gjerne likt å høre aksen! Er ikke overrasket om noen tilfeldigvis har greid 0-100 på 4.5 sek med den originale cbr'n sin her inne
-2006 FP Derbi GPR 125 sølv-
-2002 Honda SFX sølv-
-1992 BMW 318i-
-2002 Honda SFX sølv-
-1992 BMW 318i-
Re: Da var cbr`n i boks =)
Jeg har hørt veldig mange snakke om at CBR'n er veldig liten og spinkel. Jeg har aldri sett den i virkeligheten, men har vurdert å kjøpe den. Er det noen som har noe å si om dette? Er den veldig liten?
Re: Da var cbr`n i boks =)
den har sykkeldekk og tynn som f:P
Å går som en trimma mopped
Å går som en trimma mopped
Last edited by R6-freak on 21 Jun 2007 15:27, edited 1 time in total.
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
x: 03 Honda NSR - 125
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
Re: Da var cbr`n i boks =)
Ja, den er egentlig veldig liten.
Jeg synes ikke den er god å kjøre, passer ikke meg helt.
Men artig å kjøre den, har ikke prøvd den stort, men det jeg har prøvd har vært positivt
Veeldig spinkel, går vel greit nok men lite muligheter for trim da.
Jeg synes ikke den er god å kjøre, passer ikke meg helt.
Men artig å kjøre den, har ikke prøvd den stort, men det jeg har prøvd har vært positivt
Veeldig spinkel, går vel greit nok men lite muligheter for trim da.
Før - Honda NSR 2003
Nå - GasGas 125 SM
Nå - GasGas 125 SM
-
- Posts: 1209
- Joined: 25 Apr 2005 23:24
- Location: Æ'ndal
Re: Da var cbr`n i boks =)
Tja, 0-100 går på ca 11 sekunder hvis du følger speedometeret. Har ikke brukt klokke, bare så det er sagt, tellte selvBikerBoy wrote:Jajaja...Kanskje noen har greid å få den opp i 150, men jeg skulle gjerne likt å høre aksen! Er ikke overrasket om noen tilfeldigvis har greid 0-100 på 4.5 sek med den originale cbr'n sin her inne
- P.Stordal
- Posts: 317
- Joined: 01 May 2007 15:40
- MC: Blå Honda CBR 125 R 2007
- Location: Skreia - Toten - Norway!
Re: Da var cbr`n i boks =)
Hvor i svarteste granskauven har du det fra..? En blodtrimmet moped gjør kanskje litt over 100, CBRen gjør en del over 100... Og folk snakker om trim etc. - poenget med trim på 125cc er? På moped skjønner jeg det, kjedelig å purte i 48km/t bortover vegen og bli forbikjørt av alle og enhver... Men 125cc, nei det skjønner jeg ikke Er jo ikke lov å kjøre fortere enn 100km/t i Norge uansett (ja, har jo kjørt en del fortere enn det selv, men allikevel..)NSR-freak wrote:Å går som en trimma mopped
Syns ikke det er verdt det, for mye straff for å kjøre med trim i forhold til det en får ut av det
Har lett-lappen og en blå '07 Honda CBR 125
- Lasseleeten
- Posts: 445
- Joined: 31 Aug 2006 10:01
- MC: Husaberg FS 650
m/ Leo-V X3 - Location: Tønsberg
Re: Da var cbr`n i boks =)
Sist gang jeg hadde en nasjonal undersøkelse om hvorfor folk med 125cc trimma så ble resultatet at de gjorde det for å få bedre aks.
Re: Da var cbr`n i boks =)
En blodtrimma moped gjør ikke litt over 100 med høy dreving.P.Stordal wrote:Hvor i svarteste granskauven har du det fra..? En blodtrimmet moped gjør kanskje litt over 100, CBRen gjør en del over 100... Og folk snakker om trim etc. - poenget med trim på 125cc er? På moped skjønner jeg det, kjedelig å purte i 48km/t bortover vegen og bli forbikjørt av alle og enhver... Men 125cc, nei det skjønner jeg ikke Er jo ikke lov å kjøre fortere enn 100km/t i Norge uansett (ja, har jo kjørt en del fortere enn det selv, men allikevel..)NSR-freak wrote:Å går som en trimma mopped
Syns ikke det er verdt det, for mye straff for å kjøre med trim i forhold til det en får ut av det
Tenk sjøl, en 2-takter er dobbelt så effektdyktig som en 4-takter. Dvs at en moped med 62,5ccm er har like mange hk som en 4-takts 125. Når man da begynner å snakke om 80-90ccm sylindere på moppene, så skal jeg love deg at de går ganske så bra.
Folk trimmer vel stort sett for å få ut det av sykkelen som den er ment for, og selvfølgelig for en bedre aks. Og kanskje også for at man ikke skal bli dratt av blodtrimma mopeder. Alle gjør det ikke for toppfarten sin skyld (selv man mange også gjør det). Det er aksen som er morro!
Flere steder i Norge er faktisk fartsgrensa 110km/t i dag.
Re: Da var cbr`n i boks =)
Jeg har tatt en CBR, null stress det. Sklei i fra han jeg
Er jo fakta faen også!
Er jo fakta faen også!
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
-
- Posts: 49
- Joined: 06 May 2007 19:06
- MC: Dt125r 01
Xbike: Cbr 125
Re: Da var cbr`n i boks =)
En 2 takter er ikke dobbelt så sprek som en 4 takter. En 62,5 ccm 2 taks motor med like mage hk som en 125 ccm 4 takts motor er det tatt mye mer ut av.Bonnis wrote:En blodtrimma moped gjør ikke litt over 100 med høy dreving.
Tenk sjøl, en 2-takter er dobbelt så effektdyktig som en 4-takter. Dvs at en moped med 62,5ccm er har like mange hk som en 4-takts 125. Når man da begynner å snakke om 80-90ccm sylindere på moppene, så skal jeg love deg at de går ganske så bra.
Folk trimmer vel stort sett for å få ut det av sykkelen som den er ment for, og selvfølgelig for en bedre aks. Og kanskje også for at man ikke skal bli dratt av blodtrimma mopeder. Alle gjør det ikke for toppfarten sin skyld (selv man mange også gjør det). Det er aksen som er morro!
Flere steder i Norge er faktisk fartsgrensa 110km/t i dag.
Re: Da var cbr`n i boks =)
Ikke etter hva jeg har hørt. Jeg har ikke nok kunnskap til å egentlig si noe fast bestemt, men jeg syns det høres klokt ut.
Hvordan mener du det i realiteten utspiller seg?
Hvordan mener du det i realiteten utspiller seg?