![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Vel talt, men jeg har selvinnsikt nok til å ikke kjøpe noe som må ha en mekaniker på salen. Selv om det kan gjøre økonomien i denne hobbyen mye bedre.Kjitta8648 wrote:Som hovedregel kan du ha:
Kjøp sykkel etter hjertet og årsmodell etter lommebok.
IKKE et vanskelig valg når det gjelder å sitte på med varaderoen og VFRen!!Baron von Waffel wrote:1-0 til Varadero her altså, siden det å få kona til å ville bli eksosrype er viktig.Lølle wrote:Det er jo en av de mest solgte syklene, og med god grunn. Likevel tror jeg neppe passasjerplassen er en av dem. Jeg var selv med på et "partnerbytte" langs Autobahn, og dommen var klar; vedkommende ville nok helst ikke tilbake til VFRen mtp komfort. Det er en helt annen posisjon, høyde på fothvilere, vindtrykk osv. Men - VFR er et trygt valg, det er det ingen tvil om.hansp wrote:Etter å ha kjørt VFR både under øvelskjøring (privat) og nå de to siste ukene som den lykkelige eier av en, tror vel også jeg det er en VFR du skal ha. Kjenner også ett par til som kjører VFR og de kan heller ikke få fullrost denne. De pasasjerene jeg har hatt på har alle sittet godt, en av de holdt faktisk på å duppe av under en lang transportettappe på motorvei.![]()
![]()
"One of the demands from from the army was the capability to carry 210 kg in the field." fra øverste link. Totalvekt på 425 kg! Dæven.. det får en siLidahl wrote:Nå er jeg ikke direkte kjent med hvordan denne sykkelen kommer ut på de punktende du har oppgitt, men det kan virke som om du er ute etter en "skolesykkel". Altså en som er behagelig, som tåler en del.
På kjøreskolen vår hadde de 3 BMW F650GS -sykkler, trodde der var to på 750 cc og, hender jeg så feil.
Disse hadde innebygde varmeholker, de hadde to forskjellige saler som de satt på alt ettersom hvor lang du var, det var veldig godt å sitte på selv om den ikke har sissybar (trengte ikke å holde meg fast med annet enn lårene, selv når førerlærer la seg ned i knappe svinger på go-cart-ringen på kjørebanen). I tillegg til varmeholker hadde de slike skjermer mot luftnedkjøling av hendene (varme i holkene ble ofte for varmt for meg, selv på laveste instilling i august/oktober).
Usikker hvordan bunnpådraget var, siden jeg ikke har kjørt så mange sykkler enda, men den dro lett forbi lastebiler på motorveien
Sjekk her: http://www.armyvehicles.dk/bmwf650.htm - ser tilogmed ut som den danske hæren bruker disse.
http://www.bmwmotorcycles.com/bikes/bike.jsp?b=f650gs