Kjøp av "Waffelpresse"? Hva er gode alternativer?

Prat om tung MC.
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: Kjøp av "Waffelpresse"? Hva er gode alternativer?

Post by maelling »

Det ser i allefall at det er 2 - 0 til Honda her. De har i allefall 2 gode kandidater. Men vi kan jo øke tvilen ved å dra inn andre fine sykler som ikke er vurdert. BMW har flere varadero - aktige... 8) Lurt å prøvekjøre det du skal ha. Kan tenkes at baken til folk også er litt forskjellig utformet :)
Last edited by maelling on 06 Sep 2007 12:50, edited 1 time in total.
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: Kjøp av "Waffelpresse"? Hva er gode alternativer?

Post by Baron von Waffel »

BMW er jo ikke akkurat noe man får slengt etter seg. De holder seg veldig godt i pris, men når man skal inn på markedet og kjøpe brukt så er jo gode sykler som har falt mye det man ønsker seg.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
User avatar
Kjitta8648
Posts: 662
Joined: 09 Feb 2007 23:27
MC: Kawazaki ZRX 1200 R, grønn som seg hør og bør.
Location: Bergen

Re: Kjøp av "Waffelpresse"? Hva er gode alternativer?

Post by Kjitta8648 »

Som hovedregel kan du ha:

Kjøp sykkel etter hjertet og årsmodell etter lommebok. :D
http://www.zrxocboard.com/board/index.php

"In order to attain the impossible one must attempt the absurd."
- Miguel de Unamuno
Give a man a fire he's warm for a day,set a man on fire and he's warm for the rest of his life.
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: Kjøp av "Waffelpresse"? Hva er gode alternativer?

Post by Baron von Waffel »

Kjitta8648 wrote:Som hovedregel kan du ha:

Kjøp sykkel etter hjertet og årsmodell etter lommebok. :D
Vel talt, men jeg har selvinnsikt nok til å ikke kjøpe noe som må ha en mekaniker på salen. Selv om det kan gjøre økonomien i denne hobbyen mye bedre.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: Kjøp av "Waffelpresse"? Hva er gode alternativer?

Post by Baron von Waffel »

Ting tar tid. Men nå har jeg i hvert fall funnet ut at jeg vil kikke nærmere på en Suzuki V-strom. Det står en i Vestby til 90 000. http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=11016144
Prøvesatt en maken sykkel hos Best of Bikes og følte at jeg kunne trives på den. men den de hadde der var litt over mitt budsjett.
Last edited by Baron von Waffel on 10 Oct 2007 11:22, edited 1 time in total.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
User avatar
Kjitta8648
Posts: 662
Joined: 09 Feb 2007 23:27
MC: Kawazaki ZRX 1200 R, grønn som seg hør og bør.
Location: Bergen

Re: Kjøp av "Waffelpresse"? Hva er gode alternativer?

Post by Kjitta8648 »

Den så fin ut. :D

2002 Motorcycle of the Year - Rider Magazine
http://www.zrxocboard.com/board/index.php

"In order to attain the impossible one must attempt the absurd."
- Miguel de Unamuno
Give a man a fire he's warm for a day,set a man on fire and he's warm for the rest of his life.
User avatar
Lidahl
Posts: 71
Joined: 26 Aug 2007 18:45
MC: Yamaha Drag Star XVS 650 Standard '98
Location: Trondheim

Re: Kjøp av "Waffelpresse"? Hva er gode alternativer?

Post by Lidahl »

Nå er jeg ikke direkte kjent med hvordan denne sykkelen kommer ut på de punktende du har oppgitt, men det kan virke som om du er ute etter en "skolesykkel". Altså en som er behagelig, som tåler en del.

På kjøreskolen vår hadde de 3 BMW F650GS -sykkler, trodde der var to på 750 cc og, hender jeg så feil.

Disse hadde innebygde varmeholker, de hadde to forskjellige saler som de satt på alt ettersom hvor lang du var, det var veldig godt å sitte på selv om den ikke har sissybar (trengte ikke å holde meg fast med annet enn lårene, selv når førerlærer la seg ned i knappe svinger på go-cart-ringen på kjørebanen). I tillegg til varmeholker hadde de slike skjermer mot luftnedkjøling av hendene (varme i holkene ble ofte for varmt for meg, selv på laveste instilling i august/oktober).

Usikker hvordan bunnpådraget var, siden jeg ikke har kjørt så mange sykkler enda, men den dro lett forbi lastebiler på motorveien :)

Sjekk her: http://www.armyvehicles.dk/bmwf650.htm - ser tilogmed ut som den danske hæren bruker disse.
http://www.bmwmotorcycles.com/bikes/bike.jsp?b=f650gs

Image
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: Kjøp av "Waffelpresse"? Hva er gode alternativer?

Post by Baron von Waffel »

Skjønner godt at denne sykkelen er valgt til militær bruk. Jeg er ikke så hypp på en sykkel som har så mye offroadpreg. Dette har nok mest med følelser å gjøre. Dessuten er denne litt i svakeste laget for meg. Jeg vil gjerne ha litt spark. Tross alt skal jeg ikke kjøre i terrenget.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
User avatar
Småkjeltringen
Posts: 916
Joined: 26 Jul 2007 09:24
MC: Zuzuki Bandit 600...

Drømmen er en R1 eller Fireblade....
Location: Skedsmokorset...

Re: Kjøp av "Waffelpresse"? Hva er gode alternativer?

Post by SmÃ¥kjeltringen »

Baron von Waffel wrote:
Lølle wrote:
hansp wrote:Etter å ha kjørt VFR både under øvelskjøring (privat) og nå de to siste ukene som den lykkelige eier av en, tror vel også jeg det er en VFR du skal ha. Kjenner også ett par til som kjører VFR og de kan heller ikke få fullrost denne. De pasasjerene jeg har hatt på har alle sittet godt, en av de holdt faktisk på å duppe av under en lang transportettappe på motorvei.
Det er jo en av de mest solgte syklene, og med god grunn. Likevel tror jeg neppe passasjerplassen er en av dem. Jeg var selv med på et "partnerbytte" langs Autobahn, og dommen var klar; vedkommende ville nok helst ikke tilbake til VFRen mtp komfort. Det er en helt annen posisjon, høyde på fothvilere, vindtrykk osv. Men - VFR er et trygt valg, det er det ingen tvil om.
1-0 til Varadero her altså, siden det å få kona til å ville bli eksosrype er viktig. =D> =D> :-k
IKKE et vanskelig valg når det gjelder å sitte på med varaderoen og VFRen!!
Følte jeg satt "oppå" på VFRen med føttene rett under skinka.
På Varaderoen var jeg "med" sykkelen om du skjønner hva jeg mener, myk og meget behagelig å sitte på t.o.m i flere timer!!!! En sykkel man føler seg trygg på når man sitter på.
Men selvfølgelig, er madamen liten og nett og kortbeint så går det sikkert greit med VFRen også.

Ta med madamen på prøveturer på forskjellige sykler! Ikke bare en halvtime, det er ikke da man evt kjenner hva som ikke stemmer, minimum en times sammenhengende kjøring kan kanskje være lurt.

LYKKE TIL :smt040
Snille jenter får det de ønsker seg til bursdagen sin......

Slemme jenter får det hele tiden..
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: Kjøp av "Waffelpresse"? Hva er gode alternativer?

Post by Baron von Waffel »

Madammen rager 1,81, så det er ikke alle sykler som er like bekvemme for henne, nei. Den som tar minst plass er jentungen på 13. Hun er ikke mer enn 1,75. Men til gjengjeld skal hun ha plass til sko str. 42.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: Kjøp av "Waffelpresse"? Hva er gode alternativer?

Post by Baron von Waffel »

For et døgn siden sendte jeg henvendelse til Watersupply angående interesse for den V-strom´en. Og har i grunnen lurt på om jeg ville bli kontaktet av dem i løpet av dagen. Men det har ikke skjedd. Er også litt overrasket over at de ikke har opplysninger om sine åpningstider på nettsidene sine. Får ringe dem i løpet av morgendagen.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: Kjøp av "Waffelpresse"? Hva er gode alternativer?

Post by maelling »

Lidahl wrote:Nå er jeg ikke direkte kjent med hvordan denne sykkelen kommer ut på de punktende du har oppgitt, men det kan virke som om du er ute etter en "skolesykkel". Altså en som er behagelig, som tåler en del.

På kjøreskolen vår hadde de 3 BMW F650GS -sykkler, trodde der var to på 750 cc og, hender jeg så feil.

Disse hadde innebygde varmeholker, de hadde to forskjellige saler som de satt på alt ettersom hvor lang du var, det var veldig godt å sitte på selv om den ikke har sissybar (trengte ikke å holde meg fast med annet enn lårene, selv når førerlærer la seg ned i knappe svinger på go-cart-ringen på kjørebanen). I tillegg til varmeholker hadde de slike skjermer mot luftnedkjøling av hendene (varme i holkene ble ofte for varmt for meg, selv på laveste instilling i august/oktober).

Usikker hvordan bunnpådraget var, siden jeg ikke har kjørt så mange sykkler enda, men den dro lett forbi lastebiler på motorveien :)

Sjekk her: http://www.armyvehicles.dk/bmwf650.htm - ser tilogmed ut som den danske hæren bruker disse.
http://www.bmwmotorcycles.com/bikes/bike.jsp?b=f650gs

Image
"One of the demands from from the army was the capability to carry 210 kg in the field." fra øverste link. Totalvekt på 425 kg! Dæven.. det får en si :) Trodde de fleste MC'er ville knekke sammen med så mye vekt "på ryggen" :shock: Til sivilt bruk kan du i tilfelle få med deg en ganske feit/enorm passasjer eller laste opp rimelig seriøst på tur 8)
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: Kjøp av "Waffelpresse"? Hva er gode alternativer?

Post by Baron von Waffel »

Det er vel grunn til å tro at de syklene vil få kjørt seg om danskene kjører dem med full oppakning i terrenget.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
User avatar
LemonDog
Posts: 131
Joined: 04 Aug 2006 15:01
MC: 1998 Honda VFR 800, svart.
Location: Trondheim

Re: Kjøp av "Waffelpresse"? Hva er gode alternativer?

Post by LemonDog »

BMW F650 er bare å glemme hvis man vil ha bunndrag. VFR 800 har overraskende mye mer bunndrag, selv om forskjellen i kubikk ikke er så stor. Det er vel V4-motoren som får vist seg fra sin beste side her.
Hvis jeg var deg ville jeg sett meg om etter en ZZR 1100, CBR 1100 XX eller noe i den klassen. Kanskje en Suzuki RF 900R også kan være aktuell? Finnes ikke så veldig mange av dem, men det er fine sykler. Dersom passasjerkomfort er veldig viktig kan kanskje Honda Pan European også være et alternativ. Personlig synes jeg den blir for touringpreget, men smaken er jo forskjellig.
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: Kjøp av "Waffelpresse"? Hva er gode alternativer?

Post by Baron von Waffel »

Da blir V-strom´en hentet i løpet av dagen. Takk for gode innspill alle sammen. Jeg har lært mye av dere. Selv om jeg ikke har hatt vett til å følge alle de gode rådene deres.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Post Reply