Stygg Forsikringssak
Stygg Forsikringssak
Etter lang ventetid har jeg fått nok.
Mc'n min, husqvarna sm 125 2007 mod, ble stjålet i mai. Sykkelen ble gjenfunnet og saken anmeld. Det ble forsikringssak ut av det og sykkelen ble takstert og det ble besluttet at sykkelen skulle repareres.
Verkstedet ( som jeg ikke skal uttale meg om navn på ) som er merkeforhandler av Husqvarna tok på seg jobben og regnet med at sykkelen skulle bli ferdig til Juli.
Etter lang venting hørte jeg ingenting fra dem, og bestemte meg for at nå må dem levere ut sykkelen, kan jo ikke sitte inne hele sommeren uten og kjøre sykkel! Det som skjedde var at de fortalte at alt var ferdig, og kun mangla et deksel som dem skulle sende til meg, og leverte ut sykkelen.
Når jeg kommer hjem med dem ser jeg at det er en halvferdig sykkel, det elektriske som de påsto var reparert, var gjort med elektrikerteip ( tenningslås ), Speedometeret hadde samme feil når det ble fukt. Og andre ting som eksosanlegg og svingarm var ikke byttet ( slik som de hadde skrevet i taksten at de hadde tatt betalt for ). Jeg leverte sykkelen tilbake i August og regnet med at NÅ måtte de reparere sykkelen. Takstmann og forsikringsselskapet tok kontakt med verkstedet, og daglig leder ringer meg og kjefter meg opp fordi jeg kunne gjøre han svartelistet. Og ja, daglig leder på verkstedet lovte gull og grønne skoger. Sykkelen skulle bli ferdig innen en uke. Nå trodde jeg det skulle bli fortgang i saken.
Ingenting skjer, og jeg legger ut sykkelen for salg på grunn av at været ikke holder seg noe. Jeg snakker med verkstedet og de sier at han ka ta seg av visning av sykkelen og få den solgt.
Så kommer det en interessert kjøper, han stikker på visning, og verkstedet sier at jaada, det er bare småting igjen, bare kjøp sykkelen. Det samme sier han til meg. Derfor møtes jeg og kjøper på verkstedet og skriver privatkontrakt oss i mellom om at sykkelen skulle leveres ut neste uke. Verkstedet Lovte da at de skulle ta hånd om det og at sykkelen nå ville bli ferdig! Dette skjedde i Tidlig November.
Sykkelen blir levert, Uten kick, og uten strøm, og den vil ikke starte uansett. Ny eier ringer meg, og vi blir enige oss i mellom og med verksted at sykkelen skal leveres tilbake for omgående reperasjon. Andre gang de leverer ut en halvferdig sykkel.
Tiden går, og jeg tror at alt er i orden. Så får jeg telefon fra forrige eier om at sykkelen fortsatt står på verkstedet! Verkstedet har skyldt på mangel av deler i 7 mnd! Ny eier ville at jeg skulle ta kontakt med verkstedet og virker mest innstilt på og heve kjøpet. Noe som igjen gjør at jeg må betale tilbake alt. Jeg har ikke brutt kontrakten på noe vis, men verkstedet har gjort det helt umulig og laget en utrolig kinki situasjon. Både for meg og ny eier. Jeg tar kontakt med forsikringsselskapet og forklarer alt sammen. De foreslår at jeg stikker opp til verkstedet med ny takstmann for og se hva som mangler... Verkstedet har tatt betalt for jobben, og avsluttet saken for 5 mnd siden, hvordan er det mulig og avslutte en sak med en sykkel som ikke er ferdig?
Noen som har innvendinger i hvordan en slik sak bør løses, og hva som gjør at slikt skjer? Jeg fatter ikke at et verksted kan vise slik useriøsitet ovenfor sine kunder.
Mc'n min, husqvarna sm 125 2007 mod, ble stjålet i mai. Sykkelen ble gjenfunnet og saken anmeld. Det ble forsikringssak ut av det og sykkelen ble takstert og det ble besluttet at sykkelen skulle repareres.
Verkstedet ( som jeg ikke skal uttale meg om navn på ) som er merkeforhandler av Husqvarna tok på seg jobben og regnet med at sykkelen skulle bli ferdig til Juli.
Etter lang venting hørte jeg ingenting fra dem, og bestemte meg for at nå må dem levere ut sykkelen, kan jo ikke sitte inne hele sommeren uten og kjøre sykkel! Det som skjedde var at de fortalte at alt var ferdig, og kun mangla et deksel som dem skulle sende til meg, og leverte ut sykkelen.
Når jeg kommer hjem med dem ser jeg at det er en halvferdig sykkel, det elektriske som de påsto var reparert, var gjort med elektrikerteip ( tenningslås ), Speedometeret hadde samme feil når det ble fukt. Og andre ting som eksosanlegg og svingarm var ikke byttet ( slik som de hadde skrevet i taksten at de hadde tatt betalt for ). Jeg leverte sykkelen tilbake i August og regnet med at NÅ måtte de reparere sykkelen. Takstmann og forsikringsselskapet tok kontakt med verkstedet, og daglig leder ringer meg og kjefter meg opp fordi jeg kunne gjøre han svartelistet. Og ja, daglig leder på verkstedet lovte gull og grønne skoger. Sykkelen skulle bli ferdig innen en uke. Nå trodde jeg det skulle bli fortgang i saken.
Ingenting skjer, og jeg legger ut sykkelen for salg på grunn av at været ikke holder seg noe. Jeg snakker med verkstedet og de sier at han ka ta seg av visning av sykkelen og få den solgt.
Så kommer det en interessert kjøper, han stikker på visning, og verkstedet sier at jaada, det er bare småting igjen, bare kjøp sykkelen. Det samme sier han til meg. Derfor møtes jeg og kjøper på verkstedet og skriver privatkontrakt oss i mellom om at sykkelen skulle leveres ut neste uke. Verkstedet Lovte da at de skulle ta hånd om det og at sykkelen nå ville bli ferdig! Dette skjedde i Tidlig November.
Sykkelen blir levert, Uten kick, og uten strøm, og den vil ikke starte uansett. Ny eier ringer meg, og vi blir enige oss i mellom og med verksted at sykkelen skal leveres tilbake for omgående reperasjon. Andre gang de leverer ut en halvferdig sykkel.
Tiden går, og jeg tror at alt er i orden. Så får jeg telefon fra forrige eier om at sykkelen fortsatt står på verkstedet! Verkstedet har skyldt på mangel av deler i 7 mnd! Ny eier ville at jeg skulle ta kontakt med verkstedet og virker mest innstilt på og heve kjøpet. Noe som igjen gjør at jeg må betale tilbake alt. Jeg har ikke brutt kontrakten på noe vis, men verkstedet har gjort det helt umulig og laget en utrolig kinki situasjon. Både for meg og ny eier. Jeg tar kontakt med forsikringsselskapet og forklarer alt sammen. De foreslår at jeg stikker opp til verkstedet med ny takstmann for og se hva som mangler... Verkstedet har tatt betalt for jobben, og avsluttet saken for 5 mnd siden, hvordan er det mulig og avslutte en sak med en sykkel som ikke er ferdig?
Noen som har innvendinger i hvordan en slik sak bør løses, og hva som gjør at slikt skjer? Jeg fatter ikke at et verksted kan vise slik useriøsitet ovenfor sine kunder.
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007
nå: BMW 320 E46 M-tech<333
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007
nå: BMW 320 E46 M-tech<333
Re: Stygg Forsikringssak
TV2 hjelper deg sier jeg bare. Det er da vel ingen verksdet som tror de kan drive på sånn og få fortsette med det?
-
- Posts: 3853
- Joined: 26 Apr 2005 19:41
- MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic
Re: Stygg Forsikringssak
I slike situasjoner er det veldig riktig å nevne hvilket firma det er du snakker om, med tanke på at andre skal slippe å gå i samme fella.
(Jeg forutsetter selvsagt at din framstilling av saken er objektiv og korrekt).
Firma som opererer på denne måten i markedet fortjener faktisk ikke å være i markedet, og det er vi som forbrukere som har makt til å gi klare signaler om dette ved å ikke forholde oss til dem.
(Jeg forutsetter selvsagt at din framstilling av saken er objektiv og korrekt).
Firma som opererer på denne måten i markedet fortjener faktisk ikke å være i markedet, og det er vi som forbrukere som har makt til å gi klare signaler om dette ved å ikke forholde oss til dem.
- Alas
- Posts: 1713
- Joined: 22 Sep 2006 15:47
- MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
- Location: Bergen
Re: Stygg Forsikringssak
Hva med å bruke et annet verksted til å fikse sykkelen din? Det burde du kunne få til i samarbeid med forsikringsselskapet, hjelper jo ikke med ny takstmann om verkstedet er like bedritent. Jeg gjorde det når jeg hentet min ut etter skaden min, da kom det en takstmann og så på det og jeg aner ikke hva som ble gjort ovenfor det første verkstedet, men det var det forsikringsselskapet som tok seg av regner jeg med.
Re: Stygg Forsikringssak
det er også en mulighet for og bruke et annet verksted, det er vel derfor forsikringsselskapet vil at jeg skal dra oppover med ny takstmann for og vurdere andre reperasjoner som et annet verksted skal ta, med forbehold om at nåværende verksted betaler regningen for det.. de har trossalt fått utbetalt nesten halvveis til et 6 sifret beløp.
Opp i alt dette er det jo en tredje part ( ny eier ). Noe som gjør situasjonen ganske vanskelig.
Opp i alt dette er det jo en tredje part ( ny eier ). Noe som gjør situasjonen ganske vanskelig.
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007
nå: BMW 320 E46 M-tech<333
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007
nå: BMW 320 E46 M-tech<333
- Alas
- Posts: 1713
- Joined: 22 Sep 2006 15:47
- MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
- Location: Bergen
Re: Stygg Forsikringssak
Du skal ikke bry deg om hva som er utbetalt til verkstedet, det er det vel forsikringsselskapet som skal gjøre, det er jo de som har betalt ut pengene regner jeg med.
Og jeg er enig med deg at det er litt ugreit å ha en tredje part oppi det hele.
Og jeg er enig med deg at det er litt ugreit å ha en tredje part oppi det hele.
Re: Stygg Forsikringssak
Nesten samme som meg dette Neon. Har hatt sykkelen min på verksted siden 20. Juni og de krever nå 17 000 for en sykkel som ikke er ferdig en gang
Hvilket versksted snakker vi om? Evt. send PM!
Hvilket versksted snakker vi om? Evt. send PM!
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
Re: Stygg Forsikringssak
Jeg ville krevd å droppe den sjappa og henvendt meg et annet sted. Akkurat hvordan, eller om, det kan gjøres vet jeg ikke noe om. Men forhør deg med forsikringsfolka og forhør deg om det lar seg gjøre.
Om alt det du sier er sant så er det jo bare helt utrolig(i negativ forstand)
Om alt det du sier er sant så er det jo bare helt utrolig(i negativ forstand)
Re: Stygg Forsikringssak
det verste er gixxer, er at alt er skrevet opp etter punkt og prikke ( er mer, men kunne ikke sitte og skrive hele dagen ).
håper at takstmannen og verkstedet og meg blir enige om at et annet verksted gjør det og at verkstedet tar regningen..
Får mer klarhet i saken i løpet av morgendagen:)
håper at takstmannen og verkstedet og meg blir enige om at et annet verksted gjør det og at verkstedet tar regningen..
Får mer klarhet i saken i løpet av morgendagen:)
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007
nå: BMW 320 E46 M-tech<333
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007
nå: BMW 320 E46 M-tech<333
Re: Stygg Forsikringssak
Jeg mener at folk som prøver å drive butikk på denne måten bør svartelistes, evt bli hengt ut litt i media. Så det inunf sier om TV2 hjelper deg er jeg enig i, selv om du bytter verksted. Om du tar kontakt med TV2HD, så vil du få ett referansenr som du kan sende til verkstedet. Verkstedet kan da følge opp saken via nettet, noe som sikkert setter litt fortgang i sakene.
- maelling
- Posts: 1403
- Joined: 12 Jul 2007 17:21
- MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer) - Location: Asker
- Contact:
Re: Stygg Forsikringssak
Ansvarsforholdene er også her veldig greie, selv om saken ser veldig inviklet og rotete ut. Forsikringsselskapet skal sørge for at din sykkel blir reparert i den stand den var(i samsvar med tyveriforsikringen), og ditt verksted(som du ikke nevner navn på) skal levere en reparert sykkel i henhold til avtale. Du skal i utgangspunktet motta en sykkel i den stand som den var(innenfor rimelighetens grenser. Ingen kan kreve det umulige om det er noe som ikke kan repareres i nøyaktig samme stand). Så langt er det greit, og det er en sak mellom forsikringsselskapet og verkstedet. Det ser ut til at det er verkstedet som ikke leverer hva de lover, og som bør bære ansvaret her. Det gjelder både i forhold til deg og ny kjøper. Sykkelen er åpenbart ikke reparert, og verkstedet har brutt sine løfter. Ta dette opp med forsikringsselskapet, og de får sende en ny takstmann for å finne ut verdien av det gjenstående, og så får det bli en sak mellom selskapet og verkstedet om sistnevnte har levert i hendhold til avtale og de skal ta jobben. Hvis ikke må et annet verksted gjøre det.
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)
Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Re: Stygg Forsikringssak
Etter mitt syn har du gjort en tabbe og det er å ta sykkelen ut av verkstedet før den var ferdig reparert. Dette vil nok verkstedet bruke for hva det er verdt.
Re: Stygg Forsikringssak
Fult klar over at det var en tabbe, men når et verksted lover at sykkelen er i orden skulle det være trygt og ta den ut? har vitner på at sykkelen jeg fikk tilbake ikke var i orden rett etter at jeg tok den ut... og jeg er fult klar over at verkstedet prøvde og lure meg når de leverte ut sykkelen.
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007
nå: BMW 320 E46 M-tech<333
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007
nå: BMW 320 E46 M-tech<333
-
- Posts: 1136
- Joined: 13 Jul 2007 23:27
- MC: 98' Kawasaki Ninja ZX6R
- Location: Valdres/Bærum
- Contact:
Re: Stygg Forsikringssak
sant at d var en tabbe, ja... men så er det ekstremt få av oss som går over hele sykkelen etter at den har vært en tur på verkstedet. Når den kommer derfra, så skal den være ferdig
Uansett, lykke til i saken!
PS: hadde ikke gjort noe om du hadde sagt hva verkstedet het, så slipper resten å evt. gå på en lignenede feil
Uansett, lykke til i saken!
PS: hadde ikke gjort noe om du hadde sagt hva verkstedet het, så slipper resten å evt. gå på en lignenede feil
Re: Stygg Forsikringssak
hvilket firma?
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
x: 03 Honda NSR - 125
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!