Hilser du?
Lastenbilsjåførene blinker som noen galninger me alle lysene.. har selv sett detteGruzzi wrote:JO, jeg gjør det.dilletanten wrote:En mulig annen avstemning; Hilser/takker dere til folk som slipper dere forbi i trafikken? Legger seg inn på veiskulderen, blinker til høyre og forteller at det er trygt å kjøre forbi e.l?
Hvis ja, hvordan hilser eller takker dere da?
Jeg løfter venstrearmen og "hilser" i det jeg kjører forbi, eller løfter den opp på siden om jeg har kjørt forbi. Synes det er greit å vise takknemlighet ovenfor de som viser hensyn og er ekstra "greie".![]()
Ved kontroller "pumper" jeg med armen ned til andre motosyklister, kjører jeg bil så blinker jeg på dem.
Noen lastebilsjåfører viser også tegn, sies det. Har ennå ikke kjørt forbi noen kontroller så jeg har ikke fått sjekket ut denne påstanden.
Hva er andres erfaring?


Kawasaki Eliminator 99mod 125ccm
-
- Posts: 5368
- Joined: 01 May 2005 18:01
- MC: BMW R1200GS Adventure
- Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr
Ja, det gjør du nokJalmar wrote:Dem kan vel ikke se om du smiler eller ikke ? Jeg pleier å geipe jeg.

Hilser alltid, uansett hvor. Bortsett fra når v. hånd er opptatt med clutchen. Da nikker jeg i retning av kollegaen i motgående felt.
Hilser som oftest når noen slipper meg fram, eller er greie.
Hilser ikke på mopeder og scootere. De er ikke MC i mi bok.
Kommer det en gjeng, lar jeg handa være oppe til hele gjengen er passert, hvis jeg ikke må clutche/gire.
Det å hilse er en tradisjon, og det er å vise at man har respekt for andre MC-førere, Og for seg selv som MC-fører. Og vi kan godt vise at vi har respekt for alle som er interresert i det samme som oss.

Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
- dilletanten
- Posts: 250
- Joined: 01 May 2005 22:52
- Location: Oslo
Så var det de som kjører uten kjøreutstyr da Ragnhild?Ragnhild61 wrote:Ja, det gjør du nokJalmar wrote:Dem kan vel ikke se om du smiler eller ikke ? Jeg pleier å geipe jeg.![]()
Hilser alltid, uansett hvor. Bortsett fra når v. hånd er opptatt med clutchen. Da nikker jeg i retning av kollegaen i motgående felt.
Hilser som oftest når noen slipper meg fram, eller er greie.
Hilser ikke på mopeder og scootere. De er ikke MC i mi bok.
Kommer det en gjeng, lar jeg handa være oppe til hele gjengen er passert, hvis jeg ikke må clutche/gire.
Det å hilse er en tradisjon, og det er å vise at man har respekt for andre MC-førere, Og for seg selv som MC-fører. Og vi kan godt vise at vi har respekt for alle som er interresert i det samme som oss.

Sølv Suzuki SV650s -03mod
"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day. "
~Frank Sinatra
"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day. "
~Frank Sinatra
-
- Posts: 5368
- Joined: 01 May 2005 18:01
- MC: BMW R1200GS Adventure
- Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr
De har jeg kommentert i en annen tråd.
Men for å gjenta meg selv.
Vi hilser på hverandre fordi vi respekterer og setter pris på hverandre som MC-førere.
Det innebærer at vi respekterer og setter pris på oss selv.
Men de som ikke tar seg tid eller synes det er for varmt eller hva som er unskyldningen for ikke å bruke verneutstyr, sier etter min mening at "Jeg bryr meg ikke så mye om meg selv at jeg bryr meg med å ta på meg kjøreutstyret".
Det er deres mening, min reaksjon blir at jeg ikke ser noen grunn til å vise ham mer respekt enn han viser seg selv. Derfor hilser jeg hvis han hilser på meg. Ellers hilser jeg uansett om det er Gold Wing, plastrakett, HA eller hvem det måtte være. Også onkel på sin hvite BMW.
Ideen med å signalisere med pumpebevegelser nedover er kanskje bra, men kan misoppfattes slik at den som ser det tegnet tror at det kontroll el. lignende lenger fram.
Men for å gjenta meg selv.
Vi hilser på hverandre fordi vi respekterer og setter pris på hverandre som MC-førere.
Det innebærer at vi respekterer og setter pris på oss selv.
Men de som ikke tar seg tid eller synes det er for varmt eller hva som er unskyldningen for ikke å bruke verneutstyr, sier etter min mening at "Jeg bryr meg ikke så mye om meg selv at jeg bryr meg med å ta på meg kjøreutstyret".
Det er deres mening, min reaksjon blir at jeg ikke ser noen grunn til å vise ham mer respekt enn han viser seg selv. Derfor hilser jeg hvis han hilser på meg. Ellers hilser jeg uansett om det er Gold Wing, plastrakett, HA eller hvem det måtte være. Også onkel på sin hvite BMW.
Ideen med å signalisere med pumpebevegelser nedover er kanskje bra, men kan misoppfattes slik at den som ser det tegnet tror at det kontroll el. lignende lenger fram.

Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
- SoloTwin
- Posts: 1627
- Joined: 29 Apr 2005 19:20
- MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)
Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km
Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen. - Location: Akershus
- Contact:
Vel, nå er det ikke alle som hilser.Desmo wrote:Det hender meg nokså ofte,at customkjørerne ikke hilser tilbake. Vel,dem om det.Cartman wrote:Hilser på alle tung sykler, enten de er HD eller racere... er enkelte custom som ikke hilser tilbake da...
Når det gjelder customsykler så har jeg lurt om enkelte Harleykjørere som ikke hilser er med i spesielle klubber hvor de bare skal hilse på andre Harleyer eller spesielle klubber/-medlemmer?
Ang firefelt, så har jeg forstått at avstanden blir for stor, at er det delt med midtrabbat eller mye trafikk (vondt å se/følge med) så gjør man det sjeldent. Det hender jeg gjør det om det er oversiktelig og lett å se hverandre. Kommer litt ann på.
En annen ting;
Det er temmelig slitsomt å hilse om man er på vei til eller fra Grava å hilse på alle motorsyklister. Blir helt av i armen og man kjører knapt nok med hånda på styret. I og med at det er så fryktelig mange ute å kjører da, så er det fristende å la være. Det blir liksom ikke interessant lenger. Nesten kjedelig, om dere skjønner hva jeg mener...


-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A



- dilletanten
- Posts: 250
- Joined: 01 May 2005 22:52
- Location: Oslo
+1!rerell wrote:100 km/h på 4-fältsväg är ju rena sömnpillret. Jag är betydligt mer fokuserad när jag kör på mindre vägar.Winalot wrote:Har vel mer fokus på veien når du kjører i 100 kilometer i timen, enn på sykkelen to-tre felter til venstreJeg hilser så godt som aldri på motorvei, men alltid utenom...
Helt enig!
Sølv Suzuki SV650s -03mod
"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day. "
~Frank Sinatra
"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day. "
~Frank Sinatra