Hilser du?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.

Hilser du?

Ja
34
92%
Nei
3
8%

Total votes: 37

Desmo
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

Da er det kortere avstand mellom kjørefeltene,vet du!
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Scotch

Post by Scotch »

Gruzzi wrote:
dilletanten wrote:En mulig annen avstemning; Hilser/takker dere til folk som slipper dere forbi i trafikken? Legger seg inn på veiskulderen, blinker til høyre og forteller at det er trygt å kjøre forbi e.l?
Hvis ja, hvordan hilser eller takker dere da?
JO, jeg gjør det.
Jeg løfter venstrearmen og "hilser" i det jeg kjører forbi, eller løfter den opp på siden om jeg har kjørt forbi. Synes det er greit å vise takknemlighet ovenfor de som viser hensyn og er ekstra "greie". :)
Ved kontroller "pumper" jeg med armen ned til andre motosyklister, kjører jeg bil så blinker jeg på dem.
Noen lastebilsjåfører viser også tegn, sies det. Har ennå ikke kjørt forbi noen kontroller så jeg har ikke fått sjekket ut denne påstanden.
Hva er andres erfaring?
Lastenbilsjåførene blinker som noen galninger me alle lysene.. har selv sett dette :wink:
Image

Kawasaki Eliminator 99mod 125ccm
Kosh

Post by Kosh »

dilletanten wrote:Hvorfor hilser ingen på 4-felts motorvei?
Er avstanden så stor at hilsen ikke "rekker frem"? Så det ikke er no vits i å hilse?
Litt det, og så må man være mer oppmerksom på biler som plutselig bestemmer seg for vrenge over i det feltet man ligger i uten å blinke.
V4 fun
Ragnhild
MC: BMW R1200GS Adventure

Post by Ragnhild »

Jalmar wrote:Dem kan vel ikke se om du smiler eller ikke ? Jeg pleier å geipe jeg. :smt016
Ja, det gjør du nok :evil:

Hilser alltid, uansett hvor. Bortsett fra når v. hånd er opptatt med clutchen. Da nikker jeg i retning av kollegaen i motgående felt.
Hilser som oftest når noen slipper meg fram, eller er greie.
Hilser ikke på mopeder og scootere. De er ikke MC i mi bok.
Kommer det en gjeng, lar jeg handa være oppe til hele gjengen er passert, hvis jeg ikke må clutche/gire.

Det å hilse er en tradisjon, og det er å vise at man har respekt for andre MC-førere, Og for seg selv som MC-fører. Og vi kan godt vise at vi har respekt for alle som er interresert i det samme som oss.
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
dilletanten

Post by dilletanten »

Ragnhild61 wrote:
Jalmar wrote:Dem kan vel ikke se om du smiler eller ikke ? Jeg pleier å geipe jeg. :smt016
Ja, det gjør du nok :evil:

Hilser alltid, uansett hvor. Bortsett fra når v. hånd er opptatt med clutchen. Da nikker jeg i retning av kollegaen i motgående felt.
Hilser som oftest når noen slipper meg fram, eller er greie.
Hilser ikke på mopeder og scootere. De er ikke MC i mi bok.
Kommer det en gjeng, lar jeg handa være oppe til hele gjengen er passert, hvis jeg ikke må clutche/gire.

Det å hilse er en tradisjon, og det er å vise at man har respekt for andre MC-førere, Og for seg selv som MC-fører. Og vi kan godt vise at vi har respekt for alle som er interresert i det samme som oss.
Så var det de som kjører uten kjøreutstyr da Ragnhild? :P
Sølv Suzuki SV650s -03mod

"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day. "
~Frank Sinatra
Ragnhild
MC: BMW R1200GS Adventure

Post by Ragnhild »

De har jeg kommentert i en annen tråd.

Men for å gjenta meg selv.

Vi hilser på hverandre fordi vi respekterer og setter pris på hverandre som MC-førere.
Det innebærer at vi respekterer og setter pris på oss selv.
Men de som ikke tar seg tid eller synes det er for varmt eller hva som er unskyldningen for ikke å bruke verneutstyr, sier etter min mening at "Jeg bryr meg ikke så mye om meg selv at jeg bryr meg med å ta på meg kjøreutstyret".
Det er deres mening, min reaksjon blir at jeg ikke ser noen grunn til å vise ham mer respekt enn han viser seg selv. Derfor hilser jeg hvis han hilser på meg. Ellers hilser jeg uansett om det er Gold Wing, plastrakett, HA eller hvem det måtte være. Også onkel på sin hvite BMW.
Ideen med å signalisere med pumpebevegelser nedover er kanskje bra, men kan misoppfattes slik at den som ser det tegnet tror at det kontroll el. lignende lenger fram.
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
SoloTwin
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.

Post by SoloTwin »

Desmo wrote:
Cartman wrote:Hilser på alle tung sykler, enten de er HD eller racere... er enkelte custom som ikke hilser tilbake da...
Det hender meg nokså ofte,at customkjørerne ikke hilser tilbake. Vel,dem om det.
Vel, nå er det ikke alle som hilser.
Når det gjelder customsykler så har jeg lurt om enkelte Harleykjørere som ikke hilser er med i spesielle klubber hvor de bare skal hilse på andre Harleyer eller spesielle klubber/-medlemmer?

Ang firefelt, så har jeg forstått at avstanden blir for stor, at er det delt med midtrabbat eller mye trafikk (vondt å se/følge med) så gjør man det sjeldent. Det hender jeg gjør det om det er oversiktelig og lett å se hverandre. Kommer litt ann på.

En annen ting;
Det er temmelig slitsomt å hilse om man er på vei til eller fra Grava å hilse på alle motorsyklister. Blir helt av i armen og man kjører knapt nok med hånda på styret. I og med at det er så fryktelig mange ute å kjører da, så er det fristende å la være. Det blir liksom ikke interessant lenger. Nesten kjedelig, om dere skjønner hva jeg mener... :roll:
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
Desmo
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

Pssst, Gruzzi! Med custom mener jeg sånne serieproduserte japanske sykler. Ikke CHOPPERE. H-D-folket er jeg på hils med.
-Pogo
;)
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Desmo wrote: H-D-folket er jeg på hils med.
Sikkert bare fordi de ikke ser forskjell på din og en Buell :smt002
Desmo
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

Kan være det.... :roll:
Og at de syns det er ok å møte annet enn japanske sykler. :P
-Pogo
;)
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Ble hilst på av slik her om dagen (Harley Electraglide):

Image

Lille meg på "moppa" følte meg plutselig enda mindre da jeg ikke helt trodde det jeg så da en hel arm ble rakt ut for å hilse på meg :P
pelsen
MC: litt

Post by pelsen »

Hilser på alle med MC langs landeveien, de fleste hilser tilbake.

Softsjåpper/custom-gjengen tør vel ikke slippe styret. Det er som regel ikke de mest erfarne som kjører slike sykler.
Desmo
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

pelsen wrote:Hilser på alle med MC langs landeveien, de fleste hilser tilbake.

Softsjåpper/custom-gjengen tør vel ikke slippe styret. Det er som regel ikke de mest erfarne som kjører slike sykler.
Er vel svakt inne på noe,der...... :wink:
-Pogo
;)
rerell

Post by rerell »

Winalot wrote:Har vel mer fokus på veien når du kjører i 100 kilometer i timen, enn på sykkelen to-tre felter til venstre :roll: Jeg hilser så godt som aldri på motorvei, men alltid utenom...
100 km/h på 4-fältsväg är ju rena sömnpillret. Jag är betydligt mer fokuserad när jag kör på mindre vägar.
dilletanten

Post by dilletanten »

rerell wrote:
Winalot wrote:Har vel mer fokus på veien når du kjører i 100 kilometer i timen, enn på sykkelen to-tre felter til venstre :roll: Jeg hilser så godt som aldri på motorvei, men alltid utenom...
100 km/h på 4-fältsväg är ju rena sömnpillret. Jag är betydligt mer fokuserad när jag kör på mindre vägar.
+1!
Helt enig!
Sølv Suzuki SV650s -03mod

"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day. "
~Frank Sinatra
Post Reply