Tråsykkel med motor

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
alexanderyi
Posts: 1136
Joined: 13 Jul 2007 23:27
MC: 98' Kawasaki Ninja ZX6R
Location: Valdres/Bærum
Contact:

Tråsykkel med motor

Post by alexanderyi »

Var inne på Finn og fant denne her: http://finn.no/finn/mc/object?finnkode= ... s=1&tot=12
den var egentlig litt kul :D Noen som har eller har prøvd det her?

Går utifra at det er ulovelig men :(

En fra Ebay oxo: http://cgi.ebay.co.uk/2-CYCLE-SPECIAL-B ... dZViewItem
User avatar
Larz1
Posts: 298
Joined: 23 May 2005 18:18
MC: Honda XR 125
Location: Gran (Oppland)

Re: Tråsykkel med motor

Post by Larz1 »

Lengst nede på Finn.no siden står det at kjøretøyet ikke er lovlig på norske veier. ;-)

Kom "virkelig" som et sjokk på meg - en ting som ikke er lov på norske veier! :o Nå står ikke verden til påske! :D
Bestod oppkjøring 18 juni - 2007!

Honda XR 125
User avatar
O_o
Posts: 950
Joined: 26 Aug 2007 12:17

Re: Tråsykkel med motor

Post by O_o »

Kun for de med dårlig kondis, men som likevel vil sykle til jobben. Og 2 hk@ 6 000RPM er vel heller ikke noe å skryte av :lol: Men det er vel likevel mer enn folk klarer trø?
alexanderyi
Posts: 1136
Joined: 13 Jul 2007 23:27
MC: 98' Kawasaki Ninja ZX6R
Location: Valdres/Bærum
Contact:

Re: Tråsykkel med motor

Post by alexanderyi »

skulle jeg hatt det, så skulle det bare være for moro skyld :D
Nedover bakkene fra meg så har jeg nok vært oppe i 63km/t med tråsykkel.. fartsgrensa er 50 km/t.. hehe
User avatar
O_o
Posts: 950
Joined: 26 Aug 2007 12:17

Re: Tråsykkel med motor

Post by O_o »

Jeg har vært oppe i 68 :smt016 Det var en laaaaang bakke, og ikke i det hele tatt forsvarlig :) Fra 35 km/t nytter det ikke lengre å trø, da går ikke giret lengre. Men det kan være at måleren målte litt feil også.
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: Tråsykkel med motor

Post by Baron von Waffel »

Har ikke hatt fartsmåler på tråsykkelen så ofte. Glemmer å ta den av, og så blir den borte. Men klarte 62 ned Maridalsveien nedenfor Falken. Det føltes ikke mye trygt. Har hatt samme fart i Østensjøveien også. Det har intet med trafikksikkerhet å gjøre.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
alexanderyi
Posts: 1136
Joined: 13 Jul 2007 23:27
MC: 98' Kawasaki Ninja ZX6R
Location: Valdres/Bærum
Contact:

Re: Tråsykkel med motor

Post by alexanderyi »

O_o wrote:Jeg har vært oppe i 68 :smt016 Det var en laaaaang bakke, og ikke i det hele tatt forsvarlig :) Fra 35 km/t nytter det ikke lengre å trø, da går ikke giret lengre. Men det kan være at måleren målte litt feil også.
det var en ganske lang bakke dette oxo, men med humper, svinger osv.. hadde heller ikke hjelm, så ville ikke ta i mer :P
Nybegynneren
Posts: 173
Joined: 09 Oct 2007 10:53
MC: Ingen enda... Mito <3

Re: Tråsykkel med motor

Post by Nybegynneren »

alexanderyi wrote: med humper, svinger osv.. hadde heller ikke hjelm, så ville ikke ta i mer :P
Fin unnskyldning :lol:
alexanderyi
Posts: 1136
Joined: 13 Jul 2007 23:27
MC: 98' Kawasaki Ninja ZX6R
Location: Valdres/Bærum
Contact:

Re: Tråsykkel med motor

Post by alexanderyi »

Nybegynneren wrote:
alexanderyi wrote: med humper, svinger osv.. hadde heller ikke hjelm, så ville ikke ta i mer :P
Fin unnskyldning :lol:
ingen unnskyldning.. det er sånn det var!
kan godt passere mer til sommeren om jeg vil, men det er bare å finne en rett og bra nedoverbakke.. (mange krøterstier her jeg bor :roll: )
User avatar
O_o
Posts: 950
Joined: 26 Aug 2007 12:17

Re: Tråsykkel med motor

Post by O_o »

alexanderyi wrote: det var en ganske lang bakke dette oxo, men med humper, svinger osv.. hadde heller ikke hjelm, så ville ikke ta i mer :P
Den bakken jag rant ned var jevn og fin, hadde ikke syklet så fort hvis det var humper. Hadde hjelm, men spørs om det går overleve likevel dersom jeg hadde havnet inn i autovernet. Det var noen svinger, men ikke så skarpe da. Ikke ta selvmord bare for å sykle fortest [-X
alexanderyi
Posts: 1136
Joined: 13 Jul 2007 23:27
MC: 98' Kawasaki Ninja ZX6R
Location: Valdres/Bærum
Contact:

Re: Tråsykkel med motor

Post by alexanderyi »

O_o wrote:
alexanderyi wrote: det var en ganske lang bakke dette oxo, men med humper, svinger osv.. hadde heller ikke hjelm, så ville ikke ta i mer :P
Den bakken jag rant ned var jevn og fin, hadde ikke syklet så fort hvis det var humper. Hadde hjelm, men spørs om det går overleve likevel dersom jeg hadde havnet inn i autovernet. Det var noen svinger, men ikke så skarpe da. Ikke ta selvmord bare for å sykle fortest [-X
hehe.. nei, men skal nok slå min forrige rekord ;-) har vel kappkjørt ned en del bakker med sykkel, både med og uten speedometer..

Veit forresten ikke om det går riktig :-k skal få målt med gps(om det stemmer.)
User avatar
O_o
Posts: 950
Joined: 26 Aug 2007 12:17

Re: Tråsykkel med motor

Post by O_o »

Nå er det jo ikke sikkert at en vanlig gps måler helt riktig den heller, det kan være ganske mange meter avvik på de. Dersom du bare sjekker at hjul-omkretsen stemmer med det som står på måleren er det nøyaktig nok.
alexanderyi
Posts: 1136
Joined: 13 Jul 2007 23:27
MC: 98' Kawasaki Ninja ZX6R
Location: Valdres/Bærum
Contact:

Re: Tråsykkel med motor

Post by alexanderyi »

O_o wrote:det kan være ganske mange meter avvik på de
fordi om det er noen meter i avvik, så måler den nok farta ganske nøyaktig.. ;-)
User avatar
O_o
Posts: 950
Joined: 26 Aug 2007 12:17

Re: Tråsykkel med motor

Post by O_o »

tja.. hvis du måler gjennomsnittsfarten er det nok greit, men det kan bli noen feilmålinger.
alexanderyi
Posts: 1136
Joined: 13 Jul 2007 23:27
MC: 98' Kawasaki Ninja ZX6R
Location: Valdres/Bærum
Contact:

Re: Tråsykkel med motor

Post by alexanderyi »

O_o wrote:tja.. hvis du måler gjennomsnittsfarten er det nok greit, men det kan bli noen feilmålinger.
Ja ;-) der skal jeg si meg enig..
Post Reply