Skinndress?!

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: Skinndress?!

Post by ErlingSG »

Ulvinnen ta ironi? Image Det er humor, ulvinne, humor!

:smt040
User avatar
xadox
Posts: 764
Joined: 02 May 2007 11:36
MC: 2007 Yamaha R6 (sort/sølv)
Location: Drammen

Re: Skinndress?!

Post by xadox »

LordShaft wrote:Selv spiser jeg mellom 8 - 9 måltider om dagen!;-)
Du gjør da ikke annet enn å spise!! :D
1.3.1.2
User avatar
LinnSurion
Posts: 614
Joined: 26 Apr 2005 15:20

Re: Skinndress?!

Post by LinnSurion »

Drikke mye vann. Det hjelper litt det også.
Men hvis det er muskler som er årsaken til at sgundersen ikke kommer inn i dressen sin er det vel ikke lenge før noen begynner å presse han til å poste bilde på (Bikes) and Hunks-tråden :P

Beklager off-topic...
"I have many skills"
Nothing says "I love you" like a dorullnisse
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Skinndress?!

Post by tshansen »

Hehe nei spiser en del ja. hver andre time for å være helt nøyaktig! men dette er voldsomt off topic!

Kikket veldig mye på skinndresser den dagen jeg skulle kjøpe min! ALLTID hatt lyst på Dianese skinndress, men etter å ha lest utallige tester er det ikke alltid delux modellene kommer best ut. Ofte like bra om ikke bedre sikkerhet i billigere modeller.

Alpinestar og Dianese kom faktisk dårligst ut på den ene testen jeg kikket på. Se om jeg klare å finne tilbake til URL!
Men nå skal det sies at Dianese har helt klart kuleste dressene å se til!

Er ikke Berk eller Berik (husker ikke hvordan det skirves) veldig billige skinndresser og god kvalitet?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Blizzard
Posts: 7
Joined: 08 Feb 2008 00:02
MC: Honda CBR 600 F4 "Ultima Lightning" 2000 mod. m/ Akrapovic slip-on.

Re: Skinndress?!

Post by Blizzard »

Jeg og kikket mye på Dainese dresser da jeg skulle kjøpe, for de ER jo rå! 8) men syns det ble litt vel dyrt vist jeg skulle ha den todelt. så da kom jeg over den Arlene Ness dressen.
Berik og Ness tror jeg ligger p[ omtrent samme linje, og mener og ha h;rt en eller annen plassen at de er billige og av god kvalitet. Er borrel[s p[ kneet for og bytte ut klossene til
titan og det du m[tte f;le. jeg er ihvertfall stor forn;yd med min! :D

tror tastaturet mitt klikka midtveis her.....beklager :?
User avatar
Gixxer
Posts: 171
Joined: 14 Aug 2007 10:22
MC: Suzuki GSXR750K6
Yamaha r6 05
Suzuki Bandit GSF250N

Re: Skinndress?!

Post by Gixxer »

Synes ikke Dainese er såå dyre. Racingdressen jeg har er veldig bra, Dainese Monza, den kostet rundt 5000 ny. Har også en Dainese Flanker som jeg er godt fornøyd med. Kjøpte den for rundt 4500.


Monza
Image


Flanker
Image
Get your knee down and prey!
Blizzard
Posts: 7
Joined: 08 Feb 2008 00:02
MC: Honda CBR 600 F4 "Ultima Lightning" 2000 mod. m/ Akrapovic slip-on.

Re: Skinndress?!

Post by Blizzard »

Flanker var ikke så dyr den nei, fant tydeligvis ikke den der når jeg handlet jeg. hehe :P men den Monza er ikke todelt?? mener og huske at jeg kikket på den tidligere....
User avatar
Kilamor
Posts: 240
Joined: 29 Jan 2008 17:22
MC: Suzuki GSXR 750 K6
Location: Trondheim
Contact:

Re: Skinndress?!

Post by Kilamor »

Blizzard, offtopic men det heite ARLEN NESS og ikke ARLENE NESS... Siste høres jo ut som et jentenavn..

:)

Btw. har en Berik 4284 som jeg er strålende fornøyd med!!
#Suzuki GSXR 750, K6
Blizzard
Posts: 7
Joined: 08 Feb 2008 00:02
MC: Honda CBR 600 F4 "Ultima Lightning" 2000 mod. m/ Akrapovic slip-on.

Re: Skinndress?!

Post by Blizzard »

litt offtopic igjen, :p litt små flau.. selvfølgelig heter det arlen..... off..... :oops:

men uansett da, så er det en god dress, som jeg er veldig fornøyd med, men nå har ikke jeg så store erfaringer med skinndresser heller da, men i forhold til gor-tex som jeg brukte før. selv om buksa jeg hadde der var en av de bedre jeg har prøvd. Frank Thomass bukse. mer som ei gymbukse. hehe :D
User avatar
Gixxer
Posts: 171
Joined: 14 Aug 2007 10:22
MC: Suzuki GSXR750K6
Yamaha r6 05
Suzuki Bandit GSF250N

Re: Skinndress?!

Post by Gixxer »

Blizzard wrote:Flanker var ikke så dyr den nei, fant tydeligvis ikke den der når jeg handlet jeg. hehe :P men den Monza er ikke todelt?? mener og huske at jeg kikket på den tidligere....
Monza leveres både som heldress og todelt.

Skulle jeg kjøpt nå ville jeg sannsynligvis gått for Lagunaseca elle Jack Flash. Begge er råstilig og koster ikke mye rart.

Lagunaseca
Image

Jack-F
Image
Get your knee down and prey!
User avatar
Bergen_biker
Posts: 53
Joined: 30 Jan 2008 11:16
MC: GSXR 1000 k6
X. GSXR 600
Location: Bergen

Re: Skinndress?!

Post by Bergen_biker »

Kjøpte meg en Berik dress i starten av sessongen 07. den er ganske god komfort og kvalitets messig og kostet meg vel rundt 6500.
User avatar
Bente
Posts: 23
Joined: 09 Jan 2008 23:49
MC: R6 Yamaha, plenty modifisert.. ;)
Location: Trondheim
Contact:

Re: Skinndress?!

Post by Bente »

Snille priser på både Arlen Ness og Berik-dresser kan du finne på http://www.fc-moto.de
Og har man skikkelig flaks ligger det et og annet gullkorn i restutvalget også.. :)
arcticboyz
Posts: 2
Joined: 17 Apr 2009 14:42
MC: Kawasaki Z1300 1979, ombygd
Location: Nannestad
Contact:

Re: Skinndress?!

Post by arcticboyz »

På tidspunktet som innleggene her ble publisert startet jeg selskapet ArcticBoyz (se http://www.arcticboyz.com). En motivator for dette var dyre kjøreklær og ikke alltid god kvalitet ift. pris som jeg selv har erfart som MCkjører i snart 20 år.

En rekke kjente skinndresser produseres i Pakistan og i Kina. Vi har klart å oppnå priser som gjør at utsalgsprisen er omkring kr3500 for en skinndress. Nå har vi bestilt flere for testing av kvalitet. Disse testes ut av, tro det eller ei, Downhill Loangboard kjørere. Dette er en såkalt gravity sport hvor kjørerne står på lange skateboard i nedoverbakker i hastigheter opp mot 100km/t. Disse utøverne er klart avhengig av god kvalitet på dressene; de skal tåle fall på asfalt kanskje 5 ganger i løpet av året, dvs. mye mer enn en vanlig MC-kjører. De såkalte "billigdressene" testes ut i april/mai. Deretter kommer de for salg. Vi skal ikke tvile på kvaliteten.

Følg med da vel!
Post Reply