Trenger kanskje ikke ringe på denne heller

Prat om tung MC.
Mr.Hoppy
Posts: 30
Joined: 01 Apr 2008 22:41
MC: 2001 Yamaha R6

Trenger kanskje ikke ringe på denne heller

Post by Mr.Hoppy »

User avatar
O_o
Posts: 950
Joined: 26 Aug 2007 12:17

Re: Trenger kanskje ikke ringe på denne heller

Post by O_o »

Æsjda... blir lei av at folk ikke kan slutte å være uærlige :smt069
User avatar
Asfaltkongen
Posts: 318
Joined: 04 Aug 2006 17:35

Re: Trenger kanskje ikke ringe på denne heller

Post by Asfaltkongen »

Når man annonserer med fullt navn og adresse får det være så... Nå har denne typen tyverier pågått i årevis, folk burde ha lært.
FZR 1000 - 1993 - 130BHP - 107NM

Kjære Gud, la veien være tørr og la svingene komme.
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Re: Trenger kanskje ikke ringe på denne heller

Post by ATWindsor »

Hvor mange er det som i praksis ikke annonserer med fullt navn og adresse? (Mao telefonnummer). Nesten samtilige annonser har jo telefonnummer. Og kjører du kun mail og ukjent adresse, så blir folk (med rette?) endel mer skeptisk til kjøpet med tanke på svindel o.l

AtW
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: Trenger kanskje ikke ringe på denne heller

Post by Baron von Waffel »

Man blir jo nødt til å plassere sykkelen et annet sted før annonsen legges ut. Og så ta mulige kjøpere dit.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
User avatar
Kli
Posts: 305
Joined: 05 Apr 2007 09:12

Re: Trenger kanskje ikke ringe på denne heller

Post by Kli »

For jævlig det der :evil:
Mr.Hoppy
Posts: 30
Joined: 01 Apr 2008 22:41
MC: 2001 Yamaha R6

Re: Trenger kanskje ikke ringe på denne heller

Post by Mr.Hoppy »

Baron von Waffel wrote:Man blir jo nødt til å plassere sykkelen et annet sted før annonsen legges ut. Og så ta mulige kjøpere dit.
Jeg gjorde dette for et par år siden da jeg solgte bilen, og tror det kan ha mye for seg når man selger ting som er attraktivt å stjele.
Å selge sykkelen uten et registrert telefonnummer, uten adresse i annonsen, eller med sladdet skilt virker, som ATWindsor nevner, som mulig useriøst.

klart dette har pågått siden tidenes morgen, men jeg tror mange (som meg) ikke tenker nok på dette, og det kan være lurt å reflektere over
hvordan de sikrer sine verdigjenstander.
havregr0t
Posts: 41
Joined: 24 Apr 2006 16:10
MC: Aprilia RST Futura
Location: Bergen

Re: Trenger kanskje ikke ringe på denne heller

Post by havregr0t »

Tviler vel på at sjansen for at sykkelen blir stjålet øker særlig mye ved at man legger ut en annonse om salg på nettet. Sykler blir stjålet når de ikke annonseres ut for salg også.

Hvis noen er interessert i å stjele motorsykler, hvorfor skulle de bry seg om den er til salgs eller ikke? Argumentet er vel at tyver bruker nettet til å søke opp sykler de har lyst til å stjele. Jeg kan derfor forstå at hvis man selger noe som er spesielt, da gjerne av høy verdi at man kanskje løper en noe høyere risiko. Men etter hva jeg kan bedømme var dette en helt vanlig R6 til en verdi av litt over 100 000. Kan ikke helt se for meg at det sitter flust med potensielle tyver som søker etter en slik sykkel. Da kunne de like gjerne spasere seg en tur i hvilket som helst tilfeldig boligområde.

Uflaks kaller jeg det der, men absolutt ingenting å la seg bekymre av etter min mening.
drivingnirvana
Posts: 152
Joined: 28 Aug 2007 00:02
Location: Oslo

Re: Trenger kanskje ikke ringe på denne heller

Post by drivingnirvana »

...fordi du annonserer sykkelen din på nett.

Du treffer på flere potensielle tyver da enn om du bare hadde hatt den stående hjemme uten adressa di med bilder og kart på internett.


Vanskelig tema, jeg ville definitivt satsa på en sporingsbrikke på en så grom sykkel - ikke det råeste å få tak i men jeg tror ikke du sliter med å finne kjøpere som vil ha motor og andre deler fra den?


Redigert
Hei du
havregr0t
Posts: 41
Joined: 24 Apr 2006 16:10
MC: Aprilia RST Futura
Location: Bergen

Re: Trenger kanskje ikke ringe på denne heller

Post by havregr0t »

drivingnirvana wrote:...fordi du annonserer sykkelen din på nett.

Du treffer på flere potensielle tyver da enn om du bare hadde hatt den stående hjemme uten adressa di med bilder og kart på internett.


Vanskelig tema, jeg ville definitivt satsa på en sporingsbrikke på en så grom sykkel - ikke det råeste å få tak i men jeg tror ikke du sliter med å finne kjøpere som vil ha motor og andre deler fra den?


Redigert
Poenget er at en tyv i utgangspunktet ikke bryr seg hvem sin sykkel man stjeler. Så hvis man i utgangspunktet ønsker å stjele noe hvorfor ta seg bryet med å dra på nettet for å finne en? Parkerte sykler som man kan stjele finner man jo overalt.
Mr.Hoppy
Posts: 30
Joined: 01 Apr 2008 22:41
MC: 2001 Yamaha R6

Re: Trenger kanskje ikke ringe på denne heller

Post by Mr.Hoppy »

Man kan jo snu om på dette og spørre seg hvorfor man skal tråle et helt område etter sykler når man bare kan gå inn på finn.no, finne en sykkel, gå inn på gulesider og få opp et kart over huset og området, og bare gå og hente den mens eieren er på jobb..
hva angår at det "bare" er en r6 er egentlig bare at det var denne annonsen jeg kom over da jeg kikket. forøvrig er det jo en relativt bra sykkel, og som drivingnirvana skriver, delene er lettomsettelige på en slik type sykkel, siden de ofte kjøres hardt og det er mange av dem på veien.
User avatar
Bergen_biker
Posts: 53
Joined: 30 Jan 2008 11:16
MC: GSXR 1000 k6
X. GSXR 600
Location: Bergen

Re: Trenger kanskje ikke ringe på denne heller

Post by Bergen_biker »

Mc tyveri er stort sett bestillings tyverier. Det er ikke akkurat praksis at noen stjeler en sykkel for å tjuvkoble den og kjøre rundt på den.. Har selv opplevd å miste en sykkel på denne måten og det er utrolig kjipt. Forsikringen dekker jo tapen ,men det er rart med det man blir jo "glad" i sykkelen man kjører og blir vant til den. Trist å miste den.
Honda_NSR
Posts: 462
Joined: 26 May 2007 08:28
MC: KTM 250 cross 03 mod
Honda NSR 99 mod
Location: Hokksund

Re: Trenger kanskje ikke ringe på denne heller

Post by Honda_NSR »

Når sant skal sies så skulle han jo kvitte seg med sykkelen alikevel.
Får bare håpe han får like mye igjen av forsikringsselskapet.
thomasgsxr
Posts: 257
Joined: 08 Mar 2008 11:59
MC: Ingen
Tidligere: Gsxr 750, Gsx 600 f
Location: Oslo/Fredrikstad

Re: Trenger kanskje ikke ringe på denne heller

Post by thomasgsxr »

hmm, tror ikke jeg sliter der, legger kun ut tlf nr. da får man bare opp postboks 0107 oslo, tror det er dårlig med plass i en postboks :roll:
men alikevel, enhver nordmann har muligheten til å ha hemmelig nr. så man ikke kan søke opp adressa
Han kødden i bilen foran deg som tømmer ut hele spylervæsketanken
havregr0t
Posts: 41
Joined: 24 Apr 2006 16:10
MC: Aprilia RST Futura
Location: Bergen

Re: Trenger kanskje ikke ringe på denne heller

Post by havregr0t »

Mr.Hoppy wrote:Man kan jo snu om på dette og spørre seg hvorfor man skal tråle et helt område etter sykler når man bare kan gå inn på finn.no, finne en sykkel, gå inn på gulesider og få opp et kart over huset og området, og bare gå og hente den mens eieren er på jobb..
hva angår at det "bare" er en r6 er egentlig bare at det var denne annonsen jeg kom over da jeg kikket. forøvrig er det jo en relativt bra sykkel, og som drivingnirvana skriver, delene er lettomsettelige på en slik type sykkel, siden de ofte kjøres hardt og det er mange av dem på veien.
Hadde verden bare vært så flott at tyver kjørte fra en låst garasje til den andre.

Det er vel muligens ingen annen måte å avgjøre denne diskusjonen på enn ved en liten konkurranse. La oss se hvem som klarer å stjele sykler til en høyest totalverdig i løpet av helga. Du får kun lov til å stjele sykler som ligger ute for salg, mens jeg kun får lov til å ta tilfeldige sykler jeg oppdager i gata.
Post Reply