RoggBlogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
pelle
Posts: 546
Joined: 14 Nov 2005 18:37
MC: Gråtass som er en: Honda CBF 1000 2006 modell
Location: Bergen

Re: RoggBlogg

Post by pelle »

Gratulerer med bloggen. Og Gratis med den nye sykkelen. Ja vi skiftet ut shadowen begge i år. Og jeg angrer ikke på det bytte ,for den nye sykkelen er mye lettere å kjøre. =D> :D
2006 Honda CBF 1000
2016 Kia Soul Ev
2012 VW Caddy Maxi
x 2008 Susuki Grand Vitara 1,9 ddis
x 2003 Ford Focus 1,6
x 1992 Honda Shadow US 1100
User avatar
rogg
Posts: 56
Joined: 07 Oct 2007 14:17
MC: Kjører BMW R 1100 RT 99. mod.
Location: Berger i Vestfold

Re: RoggBlogg

Post by rogg »

pelle wrote:Gratulerer med bloggen. Og Gratis med den nye sykkelen. Ja vi skiftet ut shadowen begge i år. Og jeg angrer ikke på det bytte ,for den nye sykkelen er mye lettere å kjøre. =D> :D
Nei, jeg angrer ikke jeg heller. Hadde hørt mye om kjøreglede på BMW, men at det skulle være så sant som det jeg har opplevd, hadde ikke jeg regnet med. Topp sykkel.
Litt rart det med Shadowen....kjørte den i 6 år før jeg fant en shadow klubb SHOC Så da meldte jeg meg inn der....så etter bare et halvt år byttet jeg inn shadowen mot en BMW:)
Sees vi ikke på veien, møtes vi på treff:)
SHOC
User avatar
rogg
Posts: 56
Joined: 07 Oct 2007 14:17
MC: Kjører BMW R 1100 RT 99. mod.
Location: Berger i Vestfold

Re: RoggBlogg

Post by rogg »

Skulle vel lagt inn noe her i går, men det blei dårlig med tid. Nå som jeg er et år eldre, håper jeg det legger seg som erfaring og ikke flere grå hår:)
Sees vi ikke på veien, møtes vi på treff:)
SHOC
User avatar
rogg
Posts: 56
Joined: 07 Oct 2007 14:17
MC: Kjører BMW R 1100 RT 99. mod.
Location: Berger i Vestfold

Re: RoggBlogg

Post by rogg »

En rolig midtvinter for meg. Men er sån smått begynt å tenke på første luftetur på mc.
Var og kjøpte ny lader til BMW'n Så nå står det å lader seg, slik at det er nokk strøm til første tur
Image
Sees vi ikke på veien, møtes vi på treff:)
SHOC
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: RoggBlogg

Post by Lølle »

Velkommen til Forumet, håper du trives her.
Fin sykkel har'n også.
Men... det der er jo ikke en BMW-lader, men makan til min - skal det ikke stå BMW på alt da?
BoxwerWolf har sagt at selv en kopp kaffe blir bedre hvis de har satt BMW på posen.
Hvis ikke det var han som sa det, var det en annen som sa noe annet :-) Regner med at du trekker opp mot Tyrigrava en onsdag så fort det blir tørt på veiene. Vi møtes på Ryen og kjører sammen til Grava kl 1800.
Last edited by Lølle on 16 Jan 2008 21:49, edited 1 time in total.
Image
Image
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Re: RoggBlogg

Post by Shortybebeh »

Velkommen skal du være! :D
Death Is The Road To Awe.
User avatar
rogg
Posts: 56
Joined: 07 Oct 2007 14:17
MC: Kjører BMW R 1100 RT 99. mod.
Location: Berger i Vestfold

Re: RoggBlogg

Post by rogg »

Lølle wrote:Velkommen til Forumet, håper du trives her.
Fin sykkel har'n også.
Men... det der er jo ikke en BMW-lader, men makan til min - skal det ikke stå BMW på alt da?
BoxwerWolf har sagt at selv en kopp kaffe blir bedre hvis de har satt BMW på posen.
Hvis ikke det var han som sa det, var det en annen som sa noe annet :-) Regner med at du trekker opp mot Tyrigrava en onsdag så fort det blir tørt på veiene. Vi møtes på Ryen og kjører sammen til Grava kl 1800.
Takk for det...
Neida, det behøver ikke stå BMW på alt. Orginal bmwlader koster 0ver 1000,- lappen. Denn fikk jeg for undre 500,-
Tror det er en myte at bmwfolkene har flus med penger å bare kjører på orginalt. He he he...Fant verktøy for å bytte oljefilter på Tysker'n på biltema...:)
Sees vi ikke på veien, møtes vi på treff:)
SHOC
User avatar
rogg
Posts: 56
Joined: 07 Oct 2007 14:17
MC: Kjører BMW R 1100 RT 99. mod.
Location: Berger i Vestfold

Re: RoggBlogg

Post by rogg »

Shortybebeh wrote:Velkommen skal du være! :D
Takker for det. Har vært enne noen uker, men er ikke av de mest aktive. Sitter å følger med på aktiviteten her inne, og det blir vel flere innlegg etter hvert
Sees vi ikke på veien, møtes vi på treff:)
SHOC
User avatar
rogg
Posts: 56
Joined: 07 Oct 2007 14:17
MC: Kjører BMW R 1100 RT 99. mod.
Location: Berger i Vestfold

Re: RoggBlogg

Post by rogg »

Har brukt noen timer i garasjen, for å få gjort sykkelen klar til våren.Den tror jeg ikke er langt unna.
Image
Sees vi ikke på veien, møtes vi på treff:)
SHOC
Gixxerman

Re: RoggBlogg

Post by Gixxerman »

BMW lader koster ikke over, men rett i underkant av tusenlappen. I tillegg kommer det ann på hvilket ledningsnett du har. Husker ikke akkurat nå hva det heter, men da må du hvertfall bruke bmw ladern.
User avatar
rogg
Posts: 56
Joined: 07 Oct 2007 14:17
MC: Kjører BMW R 1100 RT 99. mod.
Location: Berger i Vestfold

Re: RoggBlogg

Post by rogg »

Gixxerman wrote:BMW lader koster ikke over, men rett i underkant av tusenlappen. I tillegg kommer det ann på hvilket ledningsnett du har. Husker ikke akkurat nå hva det heter, men da må du hvertfall bruke bmw ladern.
HVA..... Har ikke hørt om noe slikt. Regnet med at en mc-lader, som garanterer i hode og ræva, skulle holde for BMW'n min. I alle fall lader den, og det kommer strøm inn på batteriet. Hvor finner man ut av det. Har hørt om at det bør brukes BMW lader...vedlikeholdslader, men at det er så nøye....
Sees vi ikke på veien, møtes vi på treff:)
SHOC
User avatar
rogg
Posts: 56
Joined: 07 Oct 2007 14:17
MC: Kjører BMW R 1100 RT 99. mod.
Location: Berger i Vestfold

Re: RoggBlogg

Post by rogg »

Ahhhhh.... Da er endelig den første og andre turen på to hjul i boks. Godt å være ferdig med den. Føler presset når så mange prater med STORE ord om årets første...
Så nu kan jeg slappe av, og ikke føle meg som en pyse:)
Sees vi ikke på veien, møtes vi på treff:)
SHOC
User avatar
rogg
Posts: 56
Joined: 07 Oct 2007 14:17
MC: Kjører BMW R 1100 RT 99. mod.
Location: Berger i Vestfold

Re: RoggBlogg

Post by rogg »

Tirsdagene har blitt en ny dag å kjøre på. Tidligere var det onsdager, men nå er tirsdagen ofte i bruk. Turen går til Vindfjelltun. En nydelig liten plass i Vestfold, som drar 60 -70 - 80 sykkler. God mat og billig mc-kaffe.
Image
Sees vi ikke på veien, møtes vi på treff:)
SHOC
Pollti

Re: RoggBlogg

Post by Pollti »

Kan du gi en veibeskrivelse dit ? Selv om jeg er Vestfolding har jeg aldri hørt om Vindfjelltun før.
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: RoggBlogg

Post by Jeanette »

Her har du en link til hjemmesiden til Vindfjelltunet: http://www.vindfjell.no :)
Post Reply