yamah yzf.? honda vfr??

Prat om tung MC.
RockeRolf
Posts: 611
Joined: 02 Jan 2008 20:32

Re: yamah yzf.? honda vfr??

Post by RockeRolf »

Uansett hvilken Yamaha du tenker på:
Sjekk 2 gearet!! Trøkk skikkelig på i andre, gjerne i en oppoverbakke. Om du opplever at den hopper ut av gear er det bare å parkere og gå hjem. Du vil ikke ha den sykkelen. Det er en kostbar jobb, evt. mye arbeid om du tar det selv.

Thunderacen k a n også være veldig oljetørst uten at dette nødvendigvis tyder på noe direkte galt. Få dokumentasjon på ventilsjekk, evt. justeringer. Er en tidkrevende jobb på disse syklene pga. plassmangel.
e30 tic
Posts: 38
Joined: 03 Jan 2008 23:10

Re: yamah yzf. hvilke forskjeller? erfaringer?

Post by e30 tic »

Borg wrote:
e30 tic wrote:
Jarle wrote:Snakk om gjensidige her eller?

Når jeg tegnet på mc'n min så fikk jeg automatisk 50% på den...
Hadde 70% på bilen 2. eller 3. året...

Så lenge det er en R i navnet som i r-sykkel så øker nok forsikringen mye...
er snakk om IF, ver kunde der lenge, tilbudet jeg fikk av gjensidige var 1500 dyrere uten sykkel!

har 2 biler 70% 1år på 2 biler pr idag, og 60% disp bonus på 3 bil. hørte på ninja 600 også, høyrisiko sykkel, under 28år, ikke hatt sykkel i 5 år sammenhengende...blabla uaktuelt.

yzf thundercat er regna som sporttouring vel og er derfor rimelig å forsikre! men er forbannet på at jeg ikke får bonusen
Forsikring er en herlig buisnisse =D>

Tror du skal ta en ny runde med IF her. Jeg brukte dem tidligere og fikk 50 % i startbonus siden jeg hadde bil der med 75 % bonus fra før og var totalkunde. Det var heller ikke noe problem å bytte 75 % til sykkelen og 50 % til bilen. På bakgrunn av min erfaring, burde du kunne kunne bruke den ledige bonusen du har liggenede til bil nummer 3 på ny sykkel.
er helt korrekt dette som du skriver her, men ettersom jeg er Under 28 år og ikke har hatt mc forsikret sammenhengende i over 5 år, starter jeg på 20% :evil:

uansett var jo ikke ca 4000 så dyrt for en yzf 600.
e30 tic
Posts: 38
Joined: 03 Jan 2008 23:10

Re: yamah yzf.? honda vfr??

Post by e30 tic »

RockeRolf wrote:Uansett hvilken Yamaha du tenker på:
Sjekk 2 gearet!! Trøkk skikkelig på i andre, gjerne i en oppoverbakke. Om du opplever at den hopper ut av gear er det bare å parkere og gå hjem. Du vil ikke ha den sykkelen. Det er en kostbar jobb, evt. mye arbeid om du tar det selv.

Thunderacen k a n også være veldig oljetørst uten at dette nødvendigvis tyder på noe direkte galt. Få dokumentasjon på ventilsjekk, evt. justeringer. Er en tidkrevende jobb på disse syklene pga. plassmangel.
takk for gode tips. må si jeg får mer og mer lyst på VFR jo mer jeg kikker på dem. blir jo solgt på dagen mange av dem på finn for tiden.
User avatar
LemonDog
Posts: 131
Joined: 04 Aug 2006 15:01
MC: 1998 Honda VFR 800, svart.
Location: Trondheim

Re: yamah yzf.? honda vfr??

Post by LemonDog »

VFR er populære sykler, ja. Mange blir solgt samme dagen som de legges ut. De eneste feilene på 98+ er dårlig laderegulator og styrelager som må skiftes dersom sykkelen er kjørt langt. Motoren er bortimot skuddsikker og syklene tåler å kjøres langt. VFR holder seg også svært godt i pris. Ser flere 94'-modeller som selges for mer enn 50K på Finn.no... Det er ganske drøyt for en 14 år gammel sykkel spør du meg.
En annen sykkel i noenlunde samme klasse er Suzuki GSX 750 F. Den er en god del billigere enn VFR.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: yamah yzf.? honda vfr??

Post by tshansen »

Hadde jeg vært deg hadde jeg gått for en vfr800 uten å blunke!

Fantastisk sykkel som er billig å forsikre! Billige storservicer er det også på de!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
hansp
Posts: 805
Joined: 31 May 2007 21:05
MC: 06 NT700
2007: 8746 km
2008: 17135 km
2009: 12000 km
2018 Kawasaki 650 Versys
2018: 3643 km
2019: 9019 km
2020: 5287 km
2121: 8103 km
2022: 19138 km
2023: 18559 km
Location: Buriram Thailnd
Contact:

Re: yamah yzf.? honda vfr??

Post by hansp »

Min 99 VFR har nå snart gått 70000 km går som en klokke uten ulyder eller andre problemer. Løp å kjøp
Hans Petter
e30 tic
Posts: 38
Joined: 03 Jan 2008 23:10

Re: yamah yzf.? honda vfr??

Post by e30 tic »

er veldig lysten på vfr, litt i dyreste laget i innkjøp men helt garantert verdt det. har litt erfaring fra honda lett mc, hadde ikke en eneste feil.
vfr er nok en "bankers" sykkel å kjøpe.
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: yamah yzf.? honda vfr??

Post by FV »

Det var vel Lølle som skrev dette for en stund siden, om jeg ikke husker helt feil: "VFR er motorsyklistens svar på en Labrador". Det er så sant som er sagt. Denne sykkelen er vel ikke dårlig på noe.
e30 tic
Posts: 38
Joined: 03 Jan 2008 23:10

Re: yamah yzf.? honda vfr??

Post by e30 tic »

FV wrote:Det var vel Lølle som skrev dette for en stund siden, om jeg ikke husker helt feil: "VFR er motorsyklistens svar på en Labrador". Det er så sant som er sagt. Denne sykkelen er vel ikke dårlig på noe.
eneste BIKE kommenterte var at di som ikke likte kombi bremser burde styre unna, men det var også det eneste "negative"
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: yamah yzf.? honda vfr??

Post by FV »

e30 tic wrote: eneste BIKE kommenterte var at di som ikke likte kombi bremser burde styre unna, men det var også det eneste "negative"
Ja, du kan godt kalle det "negativt", for smaken er som baken.
e30 tic
Posts: 38
Joined: 03 Jan 2008 23:10

Re: yamah yzf.? honda vfr??

Post by e30 tic »

da kan denne tråden stoppes for min del, endte i kveld opp med et impuls kjøp av en meget strøken og velholdt 99mod thundercat. sykkelen sto like i nærheten så det ble ein rask og grei handel.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: yamah yzf.? honda vfr??

Post by tshansen »

Gratulere med sykkel! Du kommer nok ikke til å angre på dette kjøpet heller

Får vi se bilder eller?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
e30 tic
Posts: 38
Joined: 03 Jan 2008 23:10

Re: yamah yzf.? honda vfr??

Post by e30 tic »

LordShaft wrote:Gratulere med sykkel! Du kommer nok ikke til å angre på dette kjøpet heller

Får vi se bilder eller?
har ikke rukket å ta noen bilder ennå, var seint hjemme i kveld. men her er vertfall et fra annonsen.

Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: yamah yzf.? honda vfr??

Post by tshansen »

Satan det var feit farge!!!

Blir nok mye fine turer på den doningen der! Gratulere så mye igjen!!! =D>
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
e30 tic
Posts: 38
Joined: 03 Jan 2008 23:10

Re: yamah yzf.? honda vfr??

Post by e30 tic »

LordShaft wrote:Satan det var feit farge!!!

Blir nok mye fine turer på den doningen der! Gratulere så mye igjen!!! =D>

takker 8)

tror jeg var heldig med både farge og resten av kjøpet egentlig. synes sykkelen ser meget bra ut.voksne eiere, ingen riper osv, aller servicer er holdt, nye dekk osv osv, fikk med en hel perm med kvitteringer og historikk ;-) er bare for meg å vaske og bytte olje di neste sesongene.

skal se om jeg ikke får lagt ut noen bilder av den når solen viser seg igjenn.
Post Reply