Hvordan gå frem ved handel av sykkel fra forhandler?

Prat om tung MC.
Darth MToffy
Posts: 104
Joined: 20 Feb 2008 20:10
MC: Yamaha FZ6S 2004mod

Re: Hvordan gå frem ved handel av sykkel fra forhandler?

Post by Darth MToffy »

AJ_Twin wrote:Yamaha 600 eller 1000... Hva med TDM 900? Så får du en tøff to-sylindret motorlyd på kjøpet 8) Fin sykkel til pending som også egner seg godt til lengre turer med passasjer og fullt touringutstyr, som jeg har på min.
Dette er ingen sykkel som skryter på seg mange hester, men den har godt med moment og ikke minst god plass både til fører og passasjer.

Jeg vil tro at Jeco Motor har ny TDM utstilt. Kan hende det står en eller flere brukte der også...
TDM'en er faktisk på backup-lista mi. Har bare sett en slik i virkeligheten og den ser bedre ut der enn på bilder men den vekker likevel ingen umiddelbare følelsesmessige reaksjoner hos meg. I hvert fall ikke til nå. Det er ett eller annet rart med den som jeg ikke helt klarer sette fingeren på. Men får jeg muligheten til prøvekjøring så tar jeg meg en tur ute tvil!
Fizzeren er her! Me happy, me very happy!
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Hvordan gå frem ved handel av sykkel fra forhandler?

Post by FV »

rerell wrote:
FV wrote:momentet er likt uansett hvor mange gamper du har i motoren.
:-s :-k
Momentet er høyest mellom ca 5-8000 på disse syklene, så han ville ikke tape noe her. Misforstå meg rett, men det var iallefall poenget mitt ;)
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Re: Hvordan gå frem ved handel av sykkel fra forhandler?

Post by rerell »

Hur är den strypt? På varvtal?
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Hvordan gå frem ved handel av sykkel fra forhandler?

Post by FV »

rerell wrote:Hur är den strypt? På varvtal?
Den er strupa elektronisk, såvidt jeg vet. Jeg tror kanskje Stian (FZ1Fazer) skal få svare på resten, da jeg ikke er 100% sikker på om jeg snakker sant her. Så gjør som før, ta det jeg sier med en klype salt ;)
User avatar
adoniz
Posts: 881
Joined: 20 May 2005 20:53

Re: Hvordan gå frem ved handel av sykkel fra forhandler?

Post by adoniz »

rerell wrote:
FV wrote:momentet er likt uansett hvor mange gamper du har i motoren.
:-s :-k
Den påstanden må du kommentere..
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Hvordan gå frem ved handel av sykkel fra forhandler?

Post by FV »

FV wrote:
Momentet er høyest mellom ca 5-8000 på disse syklene, så han ville ikke tape noe her. Misforstå meg rett, men det var iallefall poenget mitt ;)
Har jeg ikke allerede gjort det? :p
Darth MToffy
Posts: 104
Joined: 20 Feb 2008 20:10
MC: Yamaha FZ6S 2004mod

Re: Hvordan gå frem ved handel av sykkel fra forhandler?

Post by Darth MToffy »

AJ_Twin wrote:
Darth MToffy wrote: TDM'en er faktisk på backup-lista mi. Har bare sett en slik i virkeligheten og den ser bedre ut der enn på bilder men den vekker likevel ingen umiddelbare følelsesmessige reaksjoner hos meg. I hvert fall ikke til nå. Det er ett eller annet rart med den som jeg ikke helt klarer sette fingeren på. Men får jeg muligheten til prøvekjøring så tar jeg meg en tur ute tvil!
Det kan jeg forstå. Både front, det smått insektoide lyktetrynet og toppkåpen og kanskje også de lavtliggende eksosrørene er kanskje ikke akkurat the 'flavor of the week'...
Selv liker jeg den godt selvfølgelig, og anbefaler sterkt at du tar deg en prøvekjøring - kanskje helst med en brukt en som har skiftet ut originalanlegg med enten Laser (som jeg har på min...), Akrapovic, Leo Vince, Remus e.l.
Først da får du den rette opplevelsen og det rette inntrykket av TDM'ens styrke og karakter 8)
Dette er notert i boka.

Driver mest og sjekker forsikringspriser nå om dagen og første sjekk hos Gjensidige var dystre saker dessverre. 12500kr i året for en Suzuki GSX 650 F...... Entusiasmen min fikk seg en frisk knekk her nå for og si det mildt. Men får håpe at andre selskaper er mer interessert i meg som kunde enn det Gjensidige tydeligvis var.

:evil:
Fizzeren er her! Me happy, me very happy!
Post Reply