LÃ¥ser du din lett-sykkel?

Prat om lett MC.

LÃ¥ser du din lett-sykkel (se under)?

Ja
19
50%
Nei
19
50%
 
Total votes: 38

User avatar
hzl
Posts: 51
Joined: 29 Sep 2007 17:21
MC: Honda Nsr 03 mod
Location: Vestfold

Re: LÃ¥ser du din lett-sykkel?

Post by hzl »

rattlås å skive lås..
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: LÃ¥ser du din lett-sykkel?

Post by ErlingSG »

Sykkelen har brukt å stå i låst garasje. Låse den når jeg er ute har jeg aldri gjort siden det er lite tyveri av sykler her ute på bygda..
User avatar
Moe
Posts: 161
Joined: 15 Dec 2006 21:37
MC: Yamaha Sr 125 (1997) og Honda Rebel 125 (1998)
Location: Tromsø
Contact:

Re: LÃ¥ser du din lett-sykkel?

Post by Moe »

Når jeg er hjemme står sykkelen bestandig i en låst garasje vegg i vegg med soverommet mitt.
Når jeg er ute på kjøring pleier jeg å bruke godkjent bremseskivelås, når jeg er på skole og ellers rundt omkring.

Skal jeg derimot bare en kjapp tur innom en plass og kommer ut innen 10-15 minutter maks så hender det at jeg lar være å bruke skivelåsen, men det kommer selvfølgelig helt ann på miljøet jeg setter fra meg sykkelen i. Henger det en haug med "gangstere" på røykehjørnet uttafor låser jeg den selvfølgelig.

Når det gjelder hjelm så må jeg si meg meget skeptisk til å la den henge på sykkelen, for en hjelm er ganske enkel å svippe med seg i forbifarta. Hjelmen pleier jeg alltid å bære med meg, lar den ikke ligge igjen på klasserommet engang hvis jeg er lenge borte derfra, er så mange idioter som reker inn og ut av et slikt klasserom..

Jeg lar forøvrig heller aldri noen sitte på uten at de har hjelm på seg, det er jeg veldig bestemt på.
Gjør selvfølgelig unntak hvis det er snakk om et par hundre meter et sted som ikke er trafikkert, men ikke mer enn det.
E23 745i Turbo-prosjekt på gang :wink:

E23 Forum
745ti prosjektet mitt: Link dit
Scotty
Posts: 1199
Joined: 15 Jul 2007 03:38

Re: LÃ¥ser du din lett-sykkel?

Post by Scotty »

Etter litt bruk så har jeg kommet frem til følgende..

Når jeg setter inn garasjen for natta så settes alarmen på, en hengelås i bremseskiva foran, og en i drevet bak, samt rattlås. Er garasje med fjernkontroll, så er så og si låst. Ellers når jeg skal ut en tur for så å parkere sykkelen i kort tid så er det bare alarmen. Men har alltid hengelåsene liggende baki i tilfelle jeg skulle være borte litt lenger. Hjelmen til 5 lapper lar jeg aldri henge igjen heller såklart.
Kristoffer
Posts: 269
Joined: 11 Oct 2006 15:38
MC: Cagiva Mito 2006
gått km 12000
Orginal
150 bakdekk gått 2000km

Re: LÃ¥ser du din lett-sykkel?

Post by Kristoffer »

på skolen ahr jeg blitt slapp med å låse men står jeg i byen eller steder jeg vet folk ikke kan la vær låser jeg. hjelmen henger aldri igjen...
Nå: Cagiva Mito 2006
Kondemnert: Yamaha Dragstar 125 2004

http://www.mitoforum.org
Wilson
Posts: 170
Joined: 19 Jul 2008 02:45
MC: Yamaha YZF 125 R Midnight Black 09!
Location: Sandnes

Re: LÃ¥ser du din lett-sykkel?

Post by Wilson »

Selv låser jeg aldri sykkelen når den står hjemme i garasjen , bare rattlås! hender jeg ikke låser den når jeg setter den på offentlige plasser bare rattlås! grunnet att skivelåsen jeg ahr passer ikke under setet! :@ den er så tung å ha med seg overalt osv.. Her hvor jeg bor er det ikke så stort sykkeltyveri miljø heller..
User avatar
O_o
Posts: 950
Joined: 26 Aug 2007 12:17

Re: LÃ¥ser du din lett-sykkel?

Post by O_o »

Wilson wrote:Selv låser jeg aldri sykkelen når den står hjemme i garasjen , bare rattlås!
Har du fått ratt på din sykkel? ;-)
Wilson wrote: grunnet att skivelåsen jeg ahr passer ikke under setet!
Det er mitt "problem" også. Vet noen om en mer eller mindre genial måte å feste den til sykkelen et sted?
Scotty
Posts: 1199
Joined: 15 Jul 2007 03:38

Re: LÃ¥ser du din lett-sykkel?

Post by Scotty »

Det heter rattlås :) Eller om man er litt pirkete siden det er mc så kan det nok kalles styrelås :)
Wilson
Posts: 170
Joined: 19 Jul 2008 02:45
MC: Yamaha YZF 125 R Midnight Black 09!
Location: Sandnes

Re: LÃ¥ser du din lett-sykkel?

Post by Wilson »

Eg seie rattlås ihvertfall, alle eg kjenne seie det ! men det finst ett montasje sett der du kan henge låsen på fothvileren til passajserene! vurderer det litt, men det ser så jvla stygt ut! spess når låsen min er knall gul ! wææ
User avatar
O_o
Posts: 950
Joined: 26 Aug 2007 12:17

Re: LÃ¥ser du din lett-sykkel?

Post by O_o »

Tja, jeg skal kjøpe den Abus-låsen hvis jeg finner en måte å feste den på. Saken er at den har alarm, så da kan den ikke festes på noe metall, da uler den om sykkelen beveger seg. Og jeg skal naturligvis ikke kjøre rundt med sirene ;-)
Post Reply