Hvor kan man kjøre cross i Oslo område?

Prat om ATV og Cross
Post Reply
User avatar
McBartek
Posts: 60
Joined: 18 May 2007 20:14
MC: Yamaha YZF 600 R
1999
Location: Oslo 1071

Hvor kan man kjøre cross i Oslo område?

Post by McBartek »

Hei folkens...¨
Lurte bare på om dere viste om det var steder i oslo eller litt rundt omkring hvor man kan kjøre crosser. Nordmarka? Og en anen ting. Jeg har planlagt og kjøpe meg en sånn "TMS Super Motocross 250cc" De koster 9000 kr og virker helt greie, ihvertfall for et første gangs kjøp, syns jeg. Men det er ikke det viktige, hva syns dere?

finn.no/finn/mc/object?finnkode=11065814&sid=12abcHckl_961367&pos=2&tot=2
User avatar
McBartek
Posts: 60
Joined: 18 May 2007 20:14
MC: Yamaha YZF 600 R
1999
Location: Oslo 1071

Re: Hvor kan man kjøre cross i OSlo område?

Post by McBartek »

Med dritt, mener du da at dem går i stykker fort eller at dem bare suger totalt sett? For hvis dem går i stykker så er det vel garanti på sånne produkter, eller?
User avatar
nakken
Posts: 49
Joined: 12 Oct 2007 11:46

Re: Hvor kan man kjøre cross i OSlo område?

Post by nakken »

McBartek wrote:Med dritt, mener du da at dem går i stykker fort eller at dem bare suger totalt sett? For hvis dem går i stykker så er det vel garanti på sånne produkter, eller?
Joa, men hvem vil vel bytte sykkel hele tida. som blir ødelagt, må bytte deler osv.
så kjøp noe kjent. ktm exc/sx. yamaha dt? masse og velge i! :)
Lykke til 8)
User avatar
McBartek
Posts: 60
Joined: 18 May 2007 20:14
MC: Yamaha YZF 600 R
1999
Location: Oslo 1071

Re: Hvor kan man kjøre cross i OSlo område?

Post by McBartek »

Greit nok at det er masse andre sykler som er på markedet, men ikke til 9000 kr flunka ny...
User avatar
nakken
Posts: 49
Joined: 12 Oct 2007 11:46

Re: Hvor kan man kjøre cross i OSlo område?

Post by nakken »

asker-anders wrote:dårlig kvalitet, vanskelig å skaffe deler. tåler ikke 5 min på en crossbane ;-)

Du får det du betaler for...
Helt enig, elendig kvalitet. du får jo en grei sykkel for rundt 25lapper.

EDIT: sorry, visste ikke at dt ikk var crosser! min feil :)
User avatar
slash
Posts: 266
Joined: 15 Oct 2007 13:13
MC: nå: Husqvarna sm125s
trim:cr-syll, v-force innsug, boyesen reed ventiler, fp-eksosanlegg, Tmx 38mm =D
Location: Nesodden,Fagerstrand

Re: Hvor kan man kjøre cross i OSlo område?

Post by slash »

Jeg anbefaler deg ikke å kjøpe den crosseren, 250cc, 16hk, 9000kr... her bør det ringe en bjelle. Tror ikke denne crosseren er noe å satse på. Har du kjørt mye cross før? jeg ville iallefall anbefalt deg en Yamaha tt-r 125. Det er en 4takt med rundt 16 hk og den får du brukt for omtrent samme prisen, kanskje litt dyrere men ikke mye. Husk at hvis du skal ha en 4takt 250cc av andre merker som Suzuki, Ktm, Yamaha eller Kawasaki så har ofte de mellom 40 og 50 hk... så de drar nok noe bedre enn den Kinasyklen med 16 ;-)
Husqvarna sm125s

(X) 07`CBR125R
User avatar
McBartek
Posts: 60
Joined: 18 May 2007 20:14
MC: Yamaha YZF 600 R
1999
Location: Oslo 1071

Re: Hvor kan man kjøre cross i OSlo område?

Post by McBartek »

Vel, det er jo logisk at du for det du betaler for... jeg skal nok uansett ta meg en tur for å se på den sykklen, men med litt mer "varsomhet". Skal gi selgern en sjanse til å forklare hvorfor jeg bør kjøpe den kinasyklen ;)
Og da lurer jeg egentlig også på hva jeg skal se etter og spørre selgern om?

Og så tilbake til steder hvor man kan kjøre litt offroad i oslo...
User avatar
pelsen
Posts: 1119
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Re: Hvor kan man kjøre cross i OSlo område?

Post by pelsen »

McBartek wrote:Og så tilbake til steder hvor man kan kjøre litt offroad i oslo...
Det er crossbaner på Lunner og Bjørkelangen, det er ingen baner i Oslo.
Det finnes et sted i Oslo hvor man stort sett får kjøre i fred selv om det ikke er lov å kjøre der, men av åpenbare grunner bør man ikke skrive hvor det er på et åpent forum som dette.
User avatar
nakken
Posts: 49
Joined: 12 Oct 2007 11:46

Re: Hvor kan man kjøre cross i OSlo område?

Post by nakken »

McBartek wrote:Vel, det er jo logisk at du for det du betaler for... jeg skal nok uansett ta meg en tur for å se på den sykklen, men med litt mer "varsomhet". Skal gi selgern en sjanse til å forklare hvorfor jeg bør kjøpe den kinasyklen ;)
Og da lurer jeg egentlig også på hva jeg skal se etter og spørre selgern om?
Og så tilbake til steder hvor man kan kjøre litt offroad i oslo...
litt offtopic; hvor selger man den sykkelen? :-s
husk at hvis du kjøper en ktm exc kan du bruke den
til vei kjøring også, den kan registreres. noe sx ikke kan.
User avatar
McBartek
Posts: 60
Joined: 18 May 2007 20:14
MC: Yamaha YZF 600 R
1999
Location: Oslo 1071

Re: Hvor kan man kjøre cross i OSlo område?

Post by McBartek »

litt offtopic; hvor selger man den sykkelen?
den selges i oslo ved jar. Var der idag. For å høre litt om hva han hadde å si, han derre selgern. Vel han var vel ikke særlig overbevisende.
For det første så var den ikke ferdigmontert(det ekke no stress, men...)
For det andre så kunne jeg ikke få prøve den fordi naboene klagde vist på støyen...hmm... ok :o greit nok det.
Og for det tredje så hvis jeg da ikke var fornøyd med den etter at jeg da har skrudd den sammen og starta den, såmente han da ville det være forseint å lever den tilbake, hvis jeg ikke var fornøyd med den. Med andre ord så selger dem katta i sekken.
Forøvrig så heter stedet Trendimport
User avatar
nakken
Posts: 49
Joined: 12 Oct 2007 11:46

Re: Hvor kan man kjøre cross i OSlo område?

Post by nakken »

ok :)

ikke lurt å gå for den med andre ord :shock:
torgeir7
Posts: 3
Joined: 15 Jul 2008 15:46
MC: KTM 525xc 2011.
Suzuki rm 125.
Kinacrossere/atv, Loncin

Re: Hvor kan man kjøre cross i OSlo område?

Post by torgeir7 »

det her er jo bare tøys,man har returrett uansett
den er ikke ferdig montert nei,det står klart og tydelig på siden deres. kjøpte en sånn forrige uke(200cc offroad-11500kr).

fikk den med norcargo,satte den sammen på max en time(veldig enkelt),og starta opp. den går IKKE godt,kunne nok kjørt fra den med en moped på slettene. men drar jevnt og fint,like bra drag oppover som bortover,rolig lyd og pen å se på.

det som er dårlig med den er jo at den er daff,og at det tar nesten ett sek fra man gasser til det skjer noe.

men er da solid,alt er godt skrudd sammen. kjørt i skogen med den,over stein og stubber,føles ut som en vanlig crosser,bare man hører den ikke.

er alt i alt fornøyd,og syns folk burde ta en sjans på nye ting, MÅ ikke være dårlig selv om det er laget i kina.
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: Hvor kan man kjøre cross i OSlo område?

Post by Baron von Waffel »

Jeg er skeptisk til verdien av garanti eller reklamasjonsrett i tilfeller hvor selger fyller disse kriteriene.
- både importør og detaljist i et ledd
- ukjent aksjeselskap
- ukjent merke
- usikker kvalitet
- intet verkstednett

Hva gjør du hvis du skal reklamere og importør har gått konk? Mitt tips er - Kast vraket og glem penga.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Post Reply