Oppkjøring - Lett MC

Prat om lett MC.
The man
Posts: 35
Joined: 29 May 2007 17:01
MC: Stolt eier av en Honda nsr

Re: Oppkjøring - Lett MC

Post by The man »

Hei slash ;-) , Jeg skal ha en kvinnelig sensor på Mysen. Hvem hadde du?
Joo0ki91
Posts: 2
Joined: 31 Mar 2008 17:02
MC: Har en Daelim Roadwin VJ125 2005
Location: Troms, Balsfjord, Nordkjosbotn

Re: Oppkjøring - Lett MC

Post by Joo0ki91 »

Lølle wrote:Jeg også, litt annen runde.
Mange rundkjøringer i området, da.
Han som kjørte opp før meg hadde strøket tidligere på plassering i rundkjøring.
Husk: I rundkjøring som kun har utgang til høyre og rett frem, skal du ligge til venstre hvis du skal rett frem.
Logikk: Det er siste utkjørsel - hvem skal ellers ligge til venstre?
Han hadde hørt at man alltid skal ligge til høyre hvis man skal til høyre og rett frem.
Man ska holde seg i Høyre felt vis man skal rett fram eller til høyre! Skal du til venstre skal du holde Venstre felt... Husk å blinke ut av rundkjøringen og se til høyre før du kjører ut
Scotty
Posts: 1199
Joined: 15 Jul 2007 03:38

Re: Oppkjøring - Lett MC

Post by Scotty »

Joo0ki91 wrote:Man ska holde seg i Høyre felt vis man skal rett fram eller til høyre! Skal du til venstre skal du holde Venstre felt... Husk å blinke ut av rundkjøringen og se til høyre før du kjører ut
Tror ikke du leste innlegget hans godt nok. Det er ingen venstre utgang. Og dermed kan man ligge i venstre når man skal rett frem.
oddkirka
Posts: 184
Joined: 23 May 2008 04:06
MC: Honda CBR125 05=)

Re: Oppkjøring - Lett MC

Post by oddkirka »

man skal hold sæ godt til høyre når man skal rett frem.

btw.. æ hadde oppkjøring den 4 august =D.. fikk ingen anmerkninger =).
sensoren sa at allt gikk helt glatt =] \:D/
-E.Everett
AndyNsR
Posts: 306
Joined: 23 Jul 2007 21:50
MC: 02' Honda NSR Svart/sølv.
- Gianelli Effektanlegg
- Fjernet CDI sperra/plomberinga
- Powerfilter
- Fullt åpnet eksosventil
Location: Grimstad (sørlandet)

Re: Oppkjøring - Lett MC

Post by AndyNsR »

Scotty wrote:
Joo0ki91 wrote:Man ska holde seg i Høyre felt vis man skal rett fram eller til høyre! Skal du til venstre skal du holde Venstre felt... Husk å blinke ut av rundkjøringen og se til høyre før du kjører ut
Tror ikke du leste innlegget hans godt nok. Det er ingen venstre utgang. Og dermed kan man ligge i venstre når man skal rett frem.
Man skal ligge i venstre felt KUN hvis man skal bruke siste avkjørsel i rundkjøringen, evt. kjøre hele rundkjøringen rundt. F.eks: La oss kalle hver avkjørsel i rundkjøringen for "en arm". En rundkjøring har minimum tre armer. Når du kommer inn mot rundkjøringen (la oss tenke oss en rundkjøring med tre "armer"), kan du f.eks kjøre til høyre eller rett fram. Skal du rett frem i dette tilfellet skal du da legge deg helt til venstre. Bare husk å skjekke blindsone ut av rundkjøringen samt blinke. Er ikke alle som kan plassering i rundkjøring.
Honda NSR 125 02'
mimmi2008
Posts: 4
Joined: 04 Aug 2008 14:49
MC: Honda Cbr 125. 2007

Re: Oppkjøring - Lett MC

Post by mimmi2008 »

Klarte oppkjøringa:D :D \:D/ hadde verdens beste sensor, vi kjørte bare en bitte liten tur til enden av en lande vei( mer eller mindre rett fram) snudde å kjørte tilbake til biltilsynet, hadde og alle kjøregårds øvelsene, kjempe enkle:) Fikk trekke ett kort med et kontrollspørsmål på, fikk å forklare om forhjulet:)
(kjente sensor så han stilte høyere krav til meg siden jeg har kjørt en del med han på bane og slikt men han sa jeg besto med glans) *STOLT* Heldige de som får han:)
Lykke til !
nsrfan
Posts: 66
Joined: 04 Sep 2007 17:26
MC: Honda Nsr 1999!

Re: Oppkjøring - Lett MC

Post by nsrfan »

mimmi2008 wrote:Klarte oppkjøringa:D :D \:D/ hadde verdens beste sensor, vi kjørte bare en bitte liten tur til enden av en lande vei( mer eller mindre rett fram) snudde å kjørte tilbake til biltilsynet, hadde og alle kjøregårds øvelsene, kjempe enkle:) Fikk trekke ett kort med et kontrollspørsmål på, fikk å forklare om forhjulet:)
(kjente sensor så han stilte høyere krav til meg siden jeg har kjørt en del med han på bane og slikt men han sa jeg besto med glans) *STOLT* Heldige de som får han:)
Lykke til !

Gratulerer:D
Hvor kjørte du opp?
2 fast
4 snuten
nsrfan
Posts: 66
Joined: 04 Sep 2007 17:26
MC: Honda Nsr 1999!

Re: Oppkjøring - Lett MC

Post by nsrfan »

slash wrote:Jeg hadde oppkjøring i mysen, helt greit. Jeg hadde en veldig hyggelig sensor :D


Hvor kjørte du?
2 fast
4 snuten
AndyNsR
Posts: 306
Joined: 23 Jul 2007 21:50
MC: 02' Honda NSR Svart/sølv.
- Gianelli Effektanlegg
- Fjernet CDI sperra/plomberinga
- Powerfilter
- Fullt åpnet eksosventil
Location: Grimstad (sørlandet)

Re: Oppkjøring - Lett MC

Post by AndyNsR »

mimmi2008 wrote:Klarte oppkjøringa:D :D \:D/ hadde verdens beste sensor, vi kjørte bare en bitte liten tur til enden av en lande vei( mer eller mindre rett fram) snudde å kjørte tilbake til biltilsynet, hadde og alle kjøregårds øvelsene, kjempe enkle:) Fikk trekke ett kort med et kontrollspørsmål på, fikk å forklare om forhjulet:)
(kjente sensor så han stilte høyere krav til meg siden jeg har kjørt en del med han på bane og slikt men han sa jeg besto med glans) *STOLT* Heldige de som får han:)
Lykke til !
Gratulerer!

Men jeg lurer; Var du ikke innom noen form for bykjøring, rundkjøring, kryss, motorvei osv? O_o
Honda NSR 125 02'
nsrfan
Posts: 66
Joined: 04 Sep 2007 17:26
MC: Honda Nsr 1999!

Re: Oppkjøring - Lett MC

Post by nsrfan »

Klart oppkjøringa i dag!! :D

:D
2 fast
4 snuten
Scotty
Posts: 1199
Joined: 15 Jul 2007 03:38

Re: Oppkjøring - Lett MC

Post by Scotty »

Gratulerer. :)
AndyNsR
Posts: 306
Joined: 23 Jul 2007 21:50
MC: 02' Honda NSR Svart/sølv.
- Gianelli Effektanlegg
- Fjernet CDI sperra/plomberinga
- Powerfilter
- Fullt åpnet eksosventil
Location: Grimstad (sørlandet)

Re: Oppkjøring - Lett MC

Post by AndyNsR »

nsrfan wrote:Klart oppkjøringa i dag!! :D

:D
Gratulerer - Nyt det! :)
Honda NSR 125 02'
nsrfan
Posts: 66
Joined: 04 Sep 2007 17:26
MC: Honda Nsr 1999!

Re: Oppkjøring - Lett MC

Post by nsrfan »

Scotty wrote:Gratulerer. :)


Takk! \:D/
2 fast
4 snuten
nsrfan
Posts: 66
Joined: 04 Sep 2007 17:26
MC: Honda Nsr 1999!

Re: Oppkjøring - Lett MC

Post by nsrfan »

AndyNsR wrote:
nsrfan wrote:Klart oppkjøringa i dag!! :D

:D
Gratulerer - Nyt det! :)

Takk!
Det skal jeg love deg!
2 fast
4 snuten
The man
Posts: 35
Joined: 29 May 2007 17:01
MC: Stolt eier av en Honda nsr

Re: Oppkjøring - Lett MC

Post by The man »

Gratulerer nsrfan ;-) , Hvor kjørte du? Hvilken sensor hadde du? Hvordan var hun/han? Jeg skal kjøre opp på mandag. Jeg får en dame til sensor.
Post Reply