Motorsykkelulykker - samletråd

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: Motorsykkelulykker 2008

Post by Baron von Waffel »

Vil jo si det er av interesse å vite hva hun forklarte også. Kanskje du kan få henne til å gi en forklaring som roter henne opp i ansvar.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Streetfighter4ever
Posts: 10
Joined: 07 Sep 2008 00:39
MC: 91 gsxr 1100 STREETFIGHTER

Re: Motorsykkelulykker 2008

Post by Streetfighter4ever »

Baron von Waffel wrote:Vil jo si det er av interesse å vite hva hun forklarte også. Kanskje du kan få henne til å gi en forklaring som roter henne opp i ansvar.
Ble henta med ambulanse med en gang så det er politiet som etterforsker saken :shock:
Fikk bare med meg at hun kom løpende med skademelding i hånda å sa at det var hennes feil,men det kan jo forandre seg når hun får roet seg litt :)
Var en del hyggelige folk som hjalp meg på stedet som sa det var hennes feil så får håpe de meldte seg for politiet.
Last edited by Streetfighter4ever on 19 Sep 2008 09:23, edited 1 time in total.
RIDE IT LIKE YOU STOLE IT
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: Motorsykkelulykker 2008

Post by Baron von Waffel »

Greit nok. Men kontakt dem og finn ut hva de har fått inn av vitneforklaringer etc. Ta initiativ så du har mulighet til å påvirke utfallet av denne saken. Det er vel sannsynlig at en av dere kan vente seg en reaksjon fra politiet. Hvis din sannhet er den politiet ender opp med er det jo en fordel.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Streetfighter4ever
Posts: 10
Joined: 07 Sep 2008 00:39
MC: 91 gsxr 1100 STREETFIGHTER

Re: Motorsykkelulykker 2008

Post by Streetfighter4ever »

Baron von Waffel wrote:Greit nok. Men kontakt dem og finn ut hva de har fått inn av vitneforklaringer etc. Ta initiativ så du har mulighet til å påvirke utfallet av denne saken. Det er vel sannsynlig at en av dere kan vente seg en reaksjon fra politiet. Hvis din sannhet er den politiet ender opp med er det jo en fordel.
Var det andre jeg gjorde når jeg slapp ut fra sykehuset,det første var jo å sjekke sykkelen hehe.
Det var ikke så mye svar å få der men skal ta en tlf til trafikkavsnittet for det var de som hadde saken
RIDE IT LIKE YOU STOLE IT
User avatar
Galilee
Posts: 934
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Motorsykkelulykker 2008

Post by Galilee »

Ikke morro lesing. Håper både du og sykkelen klarer dere uten varige mèn.
Streetfighter4ever wrote:
Baron von Waffel wrote:Greit nok. Men kontakt dem og finn ut hva de har fått inn av vitneforklaringer etc. Ta initiativ så du har mulighet til å påvirke utfallet av denne saken. Det er vel sannsynlig at en av dere kan vente seg en reaksjon fra politiet. Hvis din sannhet er den politiet ender opp med er det jo en fordel.
Var det andre jeg gjorde når jeg slapp ut fra sykehuset,det første var jo å sjekke sykkelen hehe.
Det var ikke så mye svar å få der men skal ta en tlf til trafikkavsnittet for det var de som hadde saken
Du blir nok avhørt du også med det første, så det kan jo være greit å være forberedt på hva du vil si, og om det er spesielle ting du vil få fram i forklaringen din.
I alle fall er det en fordel at du selv har klart for deg REKKEFØLGEN av hendelser som førte fram til ulykken, både hva du gjorde, og hva motparten gjorde. Prøv å holde deg til hva som faktisk ble gjort, unngå å si; jeg tenkte å... jeg prøvde å...
Det kan også være greit å få med punkter som kanskje ikke direkte påvirker skyldsspørsmålet; at man har kjøreutstyr, refleksvest, kjørelys var på....I forsikringsøyemed så kan man også ta med ekstrautstyr involvert i ulykken, f.eks. sidevesker.

Det du får med i politiforklaringen vil veie tyngre enn uttalelser du eller andre kommer med i etterkant.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Streetfighter4ever
Posts: 10
Joined: 07 Sep 2008 00:39
MC: 91 gsxr 1100 STREETFIGHTER

Re: Motorsykkelulykker 2008

Post by Streetfighter4ever »

nei det er kansje ikke så dumt nei,takk for tipset.Husker ikke så mye av hva som skjedde etter den første smellen men husker alt før.
Kansje lurt å skrive ned det jeg husker mens det er friskt i minne.
RIDE IT LIKE YOU STOLE IT
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: Motorsykkelulykker 2008

Post by Baron von Waffel »

Du har jo gjennomarbeidet det nå som du har skrevet det her. Det er også en måte å banke det fast i minnet.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Streetfighter4ever
Posts: 10
Joined: 07 Sep 2008 00:39
MC: 91 gsxr 1100 STREETFIGHTER

Re: Motorsykkelulykker 2008

Post by Streetfighter4ever »

ja har jo det :D virker som jeg slo hodet litt hardere en jeg var klar over :shock:hehe
RIDE IT LIKE YOU STOLE IT
User avatar
slem
Posts: 154
Joined: 16 Jul 2008 23:46
MC: Yamaha FZ6-S 2006
Location: Stavanger

Re: Motorsykkelulykker 2008

Post by slem »

http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article699557.ece

En 18 år gammel motorsyklist er sendt til Haugesund sjukehus etter at han kjørte ut av riksvei 529 mellom Ropeid og Sauda.
Pga manglende interesse er neste år avlyst.
User avatar
slem
Posts: 154
Joined: 16 Jul 2008 23:46
MC: Yamaha FZ6-S 2006
Location: Stavanger

Re: Motorsykkelulykker 2008

Post by slem »

http://www.aftenbladet.no/lokalt/article700578.ece

En motorsykkelfører i 20-årene omkom da han kjørte utfor veien ved Tjelta mandag ettermiddag.


Kjipt å få høre dette da jeg landet i Oslo i dag, en hel kompisgjeng som var bekymret for at det var meg. Telefonen min var avskrudd siden jeg var på fly, men hadde uttalt ikke lenge før det skjedde at nå skulle jeg til Sola...
Pga manglende interesse er neste år avlyst.
User avatar
Relax
Posts: 167
Joined: 20 Jan 2008 18:59

Re: Motorsykkelulykker 2008

Post by Relax »

Alt for mange ulykker !!!

Det finnes mange drittsekker av noen billister der ute , det får vi ike gjort så mye med ....MEN hvor stor del av ulykkene kunne vært unngått hvis vi skjerpet oss?
Pollti

Re: Motorsykkelulykker 2008

Post by Pollti »

Vanskelig å si, men sikkert en del.
User avatar
Kjitta8648
Posts: 662
Joined: 09 Feb 2007 23:27
MC: Kawazaki ZRX 1200 R, grønn som seg hør og bør.
Location: Bergen

Re: Motorsykkelulykker 2008

Post by Kjitta8648 »

http://www.zrxocboard.com/board/index.php

"In order to attain the impossible one must attempt the absurd."
- Miguel de Unamuno
Give a man a fire he's warm for a day,set a man on fire and he's warm for the rest of his life.
User avatar
Relax
Posts: 167
Joined: 20 Jan 2008 18:59

Re: Motorsykkelulykker 2008

Post by Relax »

Pollti wrote:Vanskelig å si, men sikkert en del.

Nesten halvparten av ulykkene skyldes utførkjøring eller velt i veibanen .... det er ofte ikke så mange andre å skylde på da;)
Vi må hver og en ( også jeg!!!!!!) ta en titt på hva vi driver med, våre (u)vaner og annet ...
Pollti

Re: Motorsykkelulykker 2008

Post by Pollti »

Jeg kjenner meg ihvertfall igjen på det om utforkjøring !
Post Reply