valg av lett mc

Prat om lett MC.
oddkirka
Posts: 184
Joined: 23 May 2008 04:06
MC: Honda CBR125 05=)

Re: valg av lett mc

Post by oddkirka »

Nsr-Lover wrote:4-takt er latterlig. Gå for nsr du. :) Den går i overkant av 200 med 55 hk, dette uten spesielt mye trim. Ingen r sykkel innen lett-klassen kan sammenlignes med nsr! Har race mot aprilia og mito, og jeg knuste dem, både i bunndrag og toppfart... Utsende er det heller ingen ting å utsette på. Elsker spesilt fronten! Nsr<3<3<3<3
4takt er lattelig ?? tipper lettmopeden din høres ut som pappas motorsag =)
-E.Everett
Nsr-Lover
Posts: 51
Joined: 15 Oct 2008 22:46
MC: Honda nsr 05 mod

Re: valg av lett mc

Post by Nsr-Lover »

oddkirka wrote:
Nsr-Lover wrote:4-takt er latterlig. Gå for nsr du. :) Den går i overkant av 200 med 55 hk, dette uten spesielt mye trim. Ingen r sykkel innen lett-klassen kan sammenlignes med nsr! Har race mot aprilia og mito, og jeg knuste dem, både i bunndrag og toppfart... Utsende er det heller ingen ting å utsette på. Elsker spesilt fronten! Nsr<3<3<3<3
4takt er lattelig ?? tipper lettmopeden din høres ut som pappas motorsag =)
Da digger jeg den motorsaga. :D
[youtube]DDWqJe1dCgY[/youtube]
ck90
Posts: 12
Joined: 21 Dec 2007 14:25
MC: Aprilia RS125 Snusk Edition 2000

Re: valg av lett mc

Post by ck90 »

KTM saken er den sykkelen med best specs av de nevnte sykkelene dine... Det er også den dyreste av de tre! Og den kuleste og den beste! Meen når vi prater service intervaller så er det ingen tvil om at Yamahaen går av med seieren! Når vi prater Bensinforbruk så ligger yamahaen på ca 1/4 av KTM saken, samt du kan ha passasjer på den! Personlig så hata jeg livskiten ut av Yamahaen da den først kom ut av flere grunner, det at Yamaha Norge er så frekke å markedsføre den på den måten de gjør! Det å i det hele tatt nevne YZF R125 og MotoGP sykler på samme side er på kanten til blasfemi, Rossi ville snudd seg i graven! (såfremt han hadde vært død).
Utklipp fra yamaha scandinavia
"Denne radikalt nye, turtallsvillige 125cc modellen med direkte bensininnsprøytning er konstruert av de samme ingeniørene som står bak supersportslegendene YZF-R1 og YZF-R6, og den er fullpakket med teknologi og designmessige detaljer fra MotoGP."

Radikalt ny? Ja, det er en ny motorsykkel... Men ramma er laget av STÅL, forbremsene kan sammenlignes med de du finner på en gammel Aprilia RS50, Skiva er IKKE flytendende, den er heller ikke på 320mm og den gripes av en tostempla "svampekaliper" (dvs ikke fastmontert). Skiltopphenget er rett og slett FOR dumt (Ja, noe du kan gjøre noe med.... men fortsatt en skam å klare å putte noe sånt på en sykkel produsert ETTER 1950) Det å trekke linjer mellom denne sykkelen og MotoGP er rett og slett frekt og provoserende! Hva slags teknologi har en MotoGP sykkel til felles med denne klumpen? 2 hjul? Det at begge to har en motor? eller at Yamaha lager gatesykler samt MotoGP sykler?


Hvis du skal kjøre originalt så sier jeg Yamaha R125 uten tvil! Eneste problemet med den er at den er low tech og blir voldtatt av alle andre lett sykler som triller rundt med 2t motor... Både på papiret og i handling, toppfart, akslerasjon og trimmingspotensiale.


Trimma = KTM uten tvil
Plombert Yamaha uten tvil
Moro = KTM uten tvil
Fornuftig mammagutt som liker å komme seg fra A-Å for en billig penge = Yamaha uten tvil.



Meeeen når jeg tenker meg om! Hva er poenget med å kjøre motorsykkel? Jo, å ha det moro det at saken fungerer som et fremkostmiddel også er en ren bonus.

Så KTM vinner!
oddkirka
Posts: 184
Joined: 23 May 2008 04:06
MC: Honda CBR125 05=)

Re: valg av lett mc

Post by oddkirka »

Nsr-Lover wrote:
oddkirka wrote:
Nsr-Lover wrote:4-takt er latterlig. Gå for nsr du. :) Den går i overkant av 200 med 55 hk, dette uten spesielt mye trim. Ingen r sykkel innen lett-klassen kan sammenlignes med nsr! Har race mot aprilia og mito, og jeg knuste dem, både i bunndrag og toppfart... Utsende er det heller ingen ting å utsette på. Elsker spesilt fronten! Nsr<3<3<3<3
4takt er lattelig ?? tipper lettmopeden din høres ut som pappas motorsag =)
Da digger jeg den motorsaga. :D
[youtube]DDWqJe1dCgY[/youtube]
det dær e jo ikje mye nsr :lol: :lol:
-E.Everett
Nsr-Lover
Posts: 51
Joined: 15 Oct 2008 22:46
MC: Honda nsr 05 mod

Re: valg av lett mc

Post by Nsr-Lover »

Vel, om du faktisk leser det jeg har skrevet vil du forstå at det ikke var ment å være det heller.
Post Reply