Trenger hjelp til tekniske småting

Prat om ATV og Cross
Post Reply
Chinook
Posts: 7
Joined: 22 Sep 2007 10:59
MC: Smart Club 50cc

Trenger hjelp til tekniske småting

Post by Chinook »

Hei, jeg har nettopp kjøpt meg en Aeon SP50. Det er en 50cc ATV som har noen få småfeil som jeg vet jeg kunne vikset selv om jeg bare hadde vist hvordan :? . Jeg har god erfaring med å skru og mekke, bare ikke med kjøretøyer. De feilene jeg vil ordne er:

Blinklysene på intrumentpanelen er speilvendte (viser jeg blinker til høyre når alle lys blinker til venstre, og omvendt).

Når jeg slår på langlys-bryteren, kommer parklys på.

Baklyset funker ikke når jeg ikke bremser. (!)

Også noe som ikke er så viktig, men som jeg bare merket da jeg sto stille:
Noe døgang på høyre framhjul når jeg vrir på styret.

Også skulle jeg gjerne ha byttet bremsklosser foran, eller hva nå som trengs for å skjerpe frambremsene...


Det var alt! Da håper jeg på noen svar som kommer til nytte, også leter jeg videre igjennom forumer etter svar på mine problemer :)
-Chinook
mr cool
Posts: 4
Joined: 26 Oct 2008 21:38
MC: cross ; honda sikk mx 120ccm 4t

Re: Trenger hjelp til tekniske småting

Post by mr cool »

det med at instrumentene viser feil/omvendt er nok noe koblings feil i strømnettet, det er bare å åpne for der ledningene sitter da kan du 2 ting ;
1: se om det er farge mot farge, dvs at 2 like farger skal inn i hverandre (logiskt!)
2: bare teste, hold i en ledning og putt alle andre inni en om gangen til du får den funksjonen du ønsker, som at når du blinker til høyre så lyser både blinklys og instrument til høyre ;)
håper det hjalp litt :D
Post Reply