Hvorfor jeg ikke kjører Intruder 1400 :)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Relax
Posts: 167
Joined: 20 Jan 2008 18:59

Hvorfor jeg ikke kjører Intruder 1400 :)

Post by Relax »

Greia var at jeg var i ferd med å ta lappen, 6-7 år siden, fram til da hadde jeg kjørt diverse mopeder, trimma og ikke trimma og med og uten tråpedaler, jeg hadde vært på tur med Tempo 150 ( noen som husker den? ) ,,,men det var over 30 år siden. I ettertid har jeg stukket fra vakten i Gardeleieren på en Kawa 650 samen med avføringsløseren,,ehhh avløsningsføreren…altså han som skifter ut vaktstyrken i Garden osv.. Vi hadde begge garde uniform, vi bare byttet ut den digre hatten med hjelm og suste opp Maridalen en vakker sommer kveld.. Så kjøpte en nabo en Intruder 125 som jeg suste rundt på et halvt års tid før jeg fant ut at nå..NÅ skulle jeg ta lappen,,Dvs det var kona som fant det ut …eller…altså,,,kom med hintet… Hun synes antagelig at jeg var latterlig .. en voksen, lang mann på en 125cc
Når hintet var catchet tok det bare få minutt før jeg ringte en bekjent med trafikkskole...

Jeg trodde jeg kunne kjøre sykkel, men på kjøreskolen jeg fant fort ut ( dvs kjørelæreren fant ut og fortalte meg) at jeg hadde mange ” stilfeil” ( han la det fram på en snill måte, gjorde han ikke) ..Det tok 4-5 timer å plukke av meg gamle (u)vaner og drille inn nye. Men det gikk fint …

Ehh…dette skulle handle om Intruder 1400 ,,og nå kommer det… Når jeg blir inspirert ( dvs får kick) så blir jeg iherdig og ivrig og akkurat nå gikk dette utover motorsykler ( og ikke kona) … Jeg søkte og leste om større sykler, og cruiser skulle det være… og den som stod fram som nr 1 for meg ble Intruder 1400,,,et råskinn når det gjelder dreimoment og fremdeles god hastighet, og den ser ut som en motorsykkel,,, cool,,,veldig cool…
Problemet så langt var at jeg faktisk ikke hadde sett en slik sykkel i ”levende live”, dvs kun på bilder og internett, men jeg var overbevist om at det var den beste sykkeln! ( jo da, jeg har blå øyne…)

Av kullet som begynte den våren på mc skolen var jeg blandt de først som fikk kjøre opp,,nemlig fredag den 13 mai… OG, selvsagt måtte dette planlegges og tilrettelegges slik at en stor sykkel var klar da og akkurat DA..
Det stod noen Intrudere på Finn.no, men ikke mange. Noen var uten interesse , mens 2 var av stor interesse. Dagene gikk,,,13 mai nærmet seg og sykler kom og gikk på Finn.no….dvs mest gikk,, Jeg begynte å bli bekymret for at vårsalget var over når jeg fikk lappen og at ingen fine Intrudere skulle være igjen!!!

Noget måtte gjøres!

En dag på jobben bredte panikken seg mer enn vanlig,,, det var kun en sykkel igjen på finn.no!!! Og den stod i Stavanger., pokkeren så langt unna Oslo! Iherdig fintenking en kort stund så falt en god plan på plass ( god og god……….? ) Jeg sjekket flyavganger, jo da,,, flere fly både til og fra den kvelden ( selvfølgelig)..Jeg ringte selger,,, jo da, han kunne møte meg på flyplassen. Planen var snekret. Det var nå snart slutten på dagen på jobb, jeg hadde en time hjem og deretter en time til flyplassen. Siste fly hjem fra Stavanger var rund 21,,, Hvis jeg heiv meg i bilen, suste hjem og hentet hjelm, spant over til flyplassen ville jeg rekke flyet som gikk ca 19. Det var i Stavanger rundt 19.30. Jeg måtte være inne igjen til innsjekking ca 20.30 ,men dette ville gi meg en time på flyplassen. Halvtime til testtur, halvtime til forhandlinger og kontrakt skriving.. no problem;).
Jeg hadde som sagt ikke pr da lappen ennå ;), så planen var å kjøpe sykkelen og hente den etter at lappen var i lomma ;) Testtur på flyplassen uten lapp så jeg ikke som noe problem.

Jeg gjorde avtale med selger om Sola flyplass klokken 19.30, kjøpte biller pr telefon og hoppet i bilen. Litt over 2 timer senere var jeg på innsjekking på Gardermoen. Jeg fortalte de som glante på hjelmen min at jeg hadde flyskrekk og alltid brukte hjelm når jeg fløy… spredte smil… men de lurte nok mer på om de skulle tilkalle doktoren..
Vel om bord flyet, klokken var noen minutt før 19. So far so good, jeg skulle bli eier av Intruder 1400, drømmesykkelen i løpet av kvelden!!!!!!!!!
Jeg satte meg til å skrive salgskontrakt. Pga dårlig tid osv hadde jeg ikke fått skrevet ut noe, så jeg planla å skrive en i 2 eksemplarer på flyet… spare tid til vårt korte møte på flyplassen.
Jeg skrev og skrev,,,så titte jeg på klokken,,19.05 ….19.10.. Hvorfor gikk vi ikke???
For hvert minutt vi var forsinket fikk jeg kortere tid på flyplassen..
Nå hadde jeg bare 50 minutt på flyplassen på Sola?
Melding fra kapteinen, liten teknisk feil som vil bli ordnet. 19.15…..19.20…”Sånn, ting er ordnet,,vi kjører ” ( stadig i følge kapteinen ).. Så :Dang!!!! Alt blir mørkt !!!
Kapteinen: ”Sorry, ny feil, vi må få teknikker om bord, beklager forsinkelse”
19.25…19.30,,,Søren sprette , nå hadde jeg bare 30 minutt på flyplassen??!!!!!! Ellers vill jeg ikke rekke siste fly hjem??!!
19.35..Oki, klar for avgang….
Vi cruiser ut til stripa..adrenalinet renner litt nå!!!
Dang,,,stopp….
Kapteine: ”sorry, problemet ble ikke løst, vi må tilbake inn”
19.40….19.45… Nå ville jeg få kun 10-15 minutt på Sola og jeg ville søren meg snart ikke rekke flyet tilbake,.. F ordet var nære mine lepper..
Jeg innså nederlaget..”katastrofen” dette vil ikke gå,, jeg ville jo ikke en gang rekke retur flyet mitt hjem!!???
Jeg snakket med flyvertinne: jeg vil av!
Av?
Ja, jeg vil av, jeg rekker ikke flyet tilbake til Oslo.
Men, men.,,ehh,,,,du er jo i Oslo ,,,ehh,,da må du snakke med kaptein.
Så snakker jeg med kapteinen, svarte jeg.
Kapteinen skjønte problemstillingen om at jeg ikke ville rekke ”møte” mitt på Sola og heller ikke rekke returflyet som gikk klokken 21 og sa han skulle ordne dette, men pga nye sikkerhetssystemer osv osv kunne de ikke bare slippe meg av.. men security måtte tilkalles, jeg måtte ha følge gjennom systemet osv osv..
Men slik ble det.. Ingen Intruder 1400 den kvelden.

Epilog :)
Senere prøvde jeg Intruder 1400 et par tre ganger i østlandsområdet og synes fremdels den er rå, tøff, cool og absolutt en av cruiserne jeg kunne ønske meg,,,,, bortsett fra en avgjørende ting. Den er litt kort. Jeg er ca 190 cm og med meg og hun lille nette jeg planlegger å ha bak,,,pluss baggasje…så blir det trangt..crowdy, so to speak,,,jeg trengte sykkel med mer rom…og det var faktisk med stort vemod jeg innså at drømmesykkelln , Intruderen, ikke var for meg…
Så, antagelig var flyproblemet på Gardermoen en velsignelse ….. a blessing in disguise ....... for jeg hadde antagelig i vilt adrenalinkick der og da kjøpt den sykkelen!
User avatar
Juliet
Posts: 895
Joined: 26 Dec 2007 23:22
MC: 2005 Sportster 1200
Location: Øvre Romerike

Re: Hvorfor jeg ikke kjører Intruder 1400 :)

Post by Juliet »

Ha ha, herlig fortalt!! :smt042 :smt043
OG jeg kjenner meg veldig igjen i den impulsiviteten du beskriver :oops: ... jeg er akkurat sånn selv, "Jeg vil, og skal det skje, må det skje nå"... :D

Jeg tror jeg hadde droppa den flyturen uansett jeg, de tekniske rpoblemene du beskrev der er verdt å ta på seg hjelmen for hørtes det ut som :shock:

Det kommer kanskje en fortsettelse på historien...? Hvordan det har gått med anskaffelse og erfaringer senere...? ;)
Image
Vennlig hilsen Juliet
Prookie
Posts: 181
Joined: 25 Jun 2008 01:10
MC: Yahama XJ 600 Diversion - Første sesong overstått...
Location: Skedsmo

Re: Hvorfor jeg ikke kjører Intruder 1400 :)

Post by Prookie »

Liker skrivestilen din, og kjenner meg også igjen i impulsiviteten... En sånn ting kan helt sikkert forstås av mange, men det er stor forskjell på å vise forståelse, og det å kjenne seg igjen i det. ;-)
Håper for din del at du, som meg, har en fin partner som hjelper til med å dra føttene dine litt ned på landejorda iblant. :lol:
- Rookie on pRrreciousss -
User avatar
Relax
Posts: 167
Joined: 20 Jan 2008 18:59

Re: Hvorfor jeg ikke kjører Intruder 1400 :)

Post by Relax »

Juliet wrote:Ha ha, herlig fortalt!! :smt042 :smt043
OG jeg kjenner meg veldig igjen i den impulsiviteten du beskriver :oops: ... jeg er akkurat sånn selv, "Jeg vil, og skal det skje, må det skje nå"... :D

Jeg tror jeg hadde droppa den flyturen uansett jeg, de tekniske rpoblemene du beskrev der er verdt å ta på seg hjelmen for hørtes det ut som :shock:

Det kommer kanskje en fortsettelse på historien...? Hvordan det har gått med anskaffelse og erfaringer senere...? ;)
:) :)
User avatar
Relax
Posts: 167
Joined: 20 Jan 2008 18:59

Re: Hvorfor jeg ikke kjører Intruder 1400 :)

Post by Relax »

Prookie wrote:Liker skrivestilen din, og kjenner meg også igjen i impulsiviteten... En sånn ting kan helt sikkert forstås av mange, men det er stor forskjell på å vise forståelse, og det å kjenne seg igjen i det. ;-)
Håper for din del at du, som meg, har en fin partner som hjelper til med å dra føttene dine litt ned på landejorda iblant. :lol:
Å cruise land og strand rund er kuult......... å cruise land og strand rund med henne bakpå er 100 x mer kult ;-) Å dele er jo det største;)..
Vi holder til på Ringerike og er blitt gamle nok til å se barna vel ute av rede. Pkutselig har vi gooooooooooooood tid!!! Det har vi ikke hatt på 25 år! Nå kan faktisk henne og jeg bestemme hva VI vil...stort sett:)
På lørdags morgener deler vi en kanne kaffe før vi står opp...og hun kan spørre: Er det blomstring i Haradanger nå, tror du?
Og jeg svarer: Only one way to find out!
Så tar vi Hardanger..Lofhus,,utover dagen ..så litt bakover igjen. ..får vi se en ferge som legger seg inntil... da må vi jo selvsagt se hvor den går .. krysser fjorden i det nydligste været,,cruiser videre forbi flotte fosser bla. ... treffer E 16 ...en liten middag på Voss tidlig kveld...før vi cruiser hjemover..rettning Lærdal, Aulandveien ..og hjemme litt etter midnatt.. :)
Nice day :)
User avatar
Juliet
Posts: 895
Joined: 26 Dec 2007 23:22
MC: 2005 Sportster 1200
Location: Øvre Romerike

Re: Hvorfor jeg ikke kjører Intruder 1400 :)

Post by Juliet »

Tror kona di visste hva hun gjorde da hun ba deg ta lappen ;-) (...men skal ikke hun gjøre det også...?)
Image
Vennlig hilsen Juliet
User avatar
Relax
Posts: 167
Joined: 20 Jan 2008 18:59

Re: Hvorfor jeg ikke kjører Intruder 1400 :)

Post by Relax »

Juliet wrote:Tror kona di visste hva hun gjorde da hun ba deg ta lappen ;-) (...men skal ikke hun gjøre det også...?)
Dobbelt så farlig å kjøre 2 sykler, vettu;)
Hun har jo tenkt tanken og er tøff nok til å gjøre det, men vi trives meget godt på en sykkel så jeg tror ikke det er aktuellt for henne. Og jeg liker best å ha henne bak meg, så jeg oppfordrer henne ikke :D :D
Hun har en liten cabriolet sportbil som hun lufter seg med når hun trenger det ...........
User avatar
Juliet
Posts: 895
Joined: 26 Dec 2007 23:22
MC: 2005 Sportster 1200
Location: Øvre Romerike

Re: Hvorfor jeg ikke kjører Intruder 1400 :)

Post by Juliet »

Det viktigste er at dere koser dere, og det skjønner jeg at dere lykkes med :)
Hva kjører du nå? Har ikke fått med meg det jeg....
Image
Vennlig hilsen Juliet
User avatar
Relax
Posts: 167
Joined: 20 Jan 2008 18:59

Re: Hvorfor jeg ikke kjører Intruder 1400 :)

Post by Relax »

Juliet wrote:Det viktigste er at dere koser dere, og det skjønner jeg at dere lykkes med :)
Hva kjører du nå? Har ikke fått med meg det jeg....

Det finnes bare en Motorsykkel ;)

Klikk på film nr 2 på linken , Honda Valkyrie:

http://www.cyclechaos.com/blog/2006/12/ ... mmercials/
User avatar
Juliet
Posts: 895
Joined: 26 Dec 2007 23:22
MC: 2005 Sportster 1200
Location: Øvre Romerike

Re: Hvorfor jeg ikke kjører Intruder 1400 :)

Post by Juliet »

Å vel, jeg har sett flere Motorsykler jeg :lol:
Men det er en veldig tøff cruiser du har :)
Image
Vennlig hilsen Juliet
User avatar
Relax
Posts: 167
Joined: 20 Jan 2008 18:59

Re: Hvorfor jeg ikke kjører Intruder 1400 :)

Post by Relax »

Juliet wrote:Å vel, jeg har sett flere Motorsykler jeg :lol:
Men det er en veldig tøff cruiser du har :)
:D :D :D ...yess......det er MANGE fine sykler der ute :) ..
User avatar
Relax
Posts: 167
Joined: 20 Jan 2008 18:59

Re: Hvorfor jeg ikke kjører Intruder 1400 :)

Post by Relax »

Bolk 2.........MØDRE:


Jeg deltar på lappen kurset , den gangen for 5-6 år siden,,,og møter andre kule mc folk..morsomt og kjekt.
Glimrende lærer gjør sitt beste for å lage ”bikers” ut av cowboyer og lekmenn…
Jeg trengte strengt tatt ikke deltatt, jeg skulle ikke ta noen teoritest for å få lappen, kun kjøre..
Anyway...

Vi utveksler erfaringer (?) og forventninger om hvilken sykkel vi ønsker oss og hvordan dette vil påvirke framtiden vår..kult!
Jeg nærmest glemmer å nevne at jeg har en intruder 125cc i stallen, men læreren visste det og minnet meg om det..
En av de andre deltagerne, Erik, reagert momentant,,, sånn sykkel var han ute etter! Han var nesten 16 da…
Han hadde (selvfølgelig) ikke pengene, men spurte om jeg kunne akseptere avbetaling osv…vel, jeg hadde ikke lyst til det.. så jeg glemte dette nærmest bort.. jeg ville også egentlig beholde sykkelen til lappen og annen sykkel var min..

En uke eller 2 går,,, en kveld på kurset spør Erik om jeg kunne komme med sykkelen slik at han får se den… Joda, ,jeg kjører forbi der til og fra jobb en gang i uken,, jeg kan svinge opp om.. det er det bikers gjør ;-)

Noen dager senere møtes vi på bensinstasjon like ved han..… Jeg har en laptop og noe annet styr med, men han skulle jo bare se..
Han ser og glaner og spør om jeg kan kjøre hjem til han slik at mamma og pappa kan se også.. .. det visste seg gutten hadde en plan;)
Jeg trillet jo dit og møtte hyggelige folk som bød på fersk sjokoladekake og nytrukket kaffe! OG en liten overraskelse! Litt merkelig følelse...når jeg går inn i stuen og titter meg rund for jeg se et kjent bilde på peishyllen,,,vel, ikke innrammet, men likevel. Der står sykkelen MIN, et bilde tatt av meg utenfor jobben av min sykkel, inn i et vilt fremmed hus?? Tenker så det kbnaker og kommer fram til at fysakken har skrevet ut bilde jeg brukte i annonsen og klistret på peishylla !? :lol:
De innrømmet sykkelen var blank og fin osv osv… så snakket vi om deres 50 år lag, Citroen 2CV og mye annet ..men etter hvert ble Erik hengende mer og mer på moren sin… makan til kladding på mora si i alles påsyn!!!! Øsømmerlig! Men,, gutten visste hva han gjorde han….. men faren hans la ut om interails turer i ungdommen til meg, bearbeidet gutten mammaen etter alle kunstens regler…. og…jo da,,,han fikk lirket det til …,, hun kunne jo alltids låne han de siste tusenlappen hvis det var slik at han virkelig ønsket seg slik sykkel..
Her gikk det unna!
Vips, de løp op i annen, på med pc & internet of før jeg hadde sakt sjokoladekake stod jeg med kvittering på at kroner 30 000 var overført min konto!!

Så jeg stod der med hjelm og utstyr,, lap top,,mapper, salgsmelding og styr .,,men ikke noe kjøretøy....havlannen time hjemmefra !!!

Jeg ringte min beste halvdel og spurte om hun kunne hente meg.
Hente deg, har du kjørt i stykker?
Når jeg dro om morgenen hadde jeg aldri tenkt at sykkelen skulle bli solgt i løpet av dagen, så hun viste ingen ting og jeg måtte fortelle om kaffe, sjokoladekake og om unge gutters mesterlige håndtering av bløte mødre
Last edited by Relax on 28 Oct 2008 15:05, edited 1 time in total.
User avatar
Josie
Posts: 85
Joined: 18 Oct 2008 10:35

Re: Hvorfor jeg ikke kjører Intruder 1400 :)

Post by Josie »

Ja, har litt erfaring med det der. 2 brødre som snurra mamma rundt lillefinger'n uten å bry seg om at det var ei til i søskenflokken. snakker om søskenkjærlighet :evil:
Men du verden så godt du skriver Relax. var nok ikke meninga at du skulle ha en Intruder, men det er ikke alltid vi skjønner at det er noen som har lagt opp ei retning for hvor vi skal.
men hva ble det da? du har vel ikke et sånn diger Valkyrie :shock:
Prookie
Posts: 181
Joined: 25 Jun 2008 01:10
MC: Yahama XJ 600 Diversion - Første sesong overstått...
Location: Skedsmo

Re: Hvorfor jeg ikke kjører Intruder 1400 :)

Post by Prookie »

Haha, knallbra! =D>

Den gutten kommer ikke til å la seg pelle på nesen av fremtidige kjærester, nei. :lol:
- Rookie on pRrreciousss -
User avatar
Relax
Posts: 167
Joined: 20 Jan 2008 18:59

Re: Hvorfor jeg ikke kjører Intruder 1400 :)

Post by Relax »

Josie wrote:Ja, har litt erfaring med det der. 2 brødre som snurra mamma rundt lillefinger'n uten å bry seg om at det var ei til i søskenflokken. snakker om søskenkjærlighet :evil:
Men du verden så godt du skriver Relax. var nok ikke meninga at du skulle ha en Intruder, men det er ikke alltid vi skjønner at det er noen som har lagt opp ei retning for hvor vi skal.
men hva ble det da? du har vel ikke et sånn diger Valkyrie :shock:
Hvorfor ikke ? :shock: ;-)
Post Reply