Hei folkens.
Har dere noe bra eller dårlig å si om KTM 990 Superduke?
Var og prøvde en her om dagen og fant den å være superfet...
Fet lyd, god å sitte på, fin å kjøre osvosvosv.
990 Superduke
Re: 990 Superduke
Er på kurs med en nedelender som har en 990 adventure. Han er veldig fornøyd og er på sin 4'de KTM. Forrige sykkel før det var en Fireblade så han har vært gjennom litt forskjellig.
Det han syntes var dumt med sykkelen var at det var vanskelig å justere ventilene. Måtte nesten pelle fra hverandre motoren fordi det var så trangt. 525 var visst mye enklere, så det kan kanskje være litt kostnad der. Det skulle vel gjøres hver 14 el 15 000.
Det han syntes var dumt med sykkelen var at det var vanskelig å justere ventilene. Måtte nesten pelle fra hverandre motoren fordi det var så trangt. 525 var visst mye enklere, så det kan kanskje være litt kostnad der. Det skulle vel gjøres hver 14 el 15 000.
-
- Posts: 222
- Joined: 24 Apr 2008 09:48
- MC: *Selges*
KTM 690 DUKE III 2008
*Selges*
Prosjekt:
Triumph Tiger Cub 200 1957
Kjørt i 1985-2008- 0km
Re: 990 Superduke
På min KTM (-som kan bli din for 100000kr) er det ventiljustering hver 10.000
Re: 990 Superduke
Sammenligning med en endunker med skrue og mutter-justering blir ganske søkt etter min mening. Dessuten er det en viss forskjell på 15 timer og 15kkm i serviceintervall. Men generelt er KTM ganske greie å skru på/vedlikeholde. Dog må en gidde å sette seg inn i "KTM-måten" å gjøre ting på.Borg wrote:Er på kurs med en nedelender som har en 990 adventure. Han er veldig fornøyd og er på sin 4'de KTM. Forrige sykkel før det var en Fireblade så han har vært gjennom litt forskjellig.
Det han syntes var dumt med sykkelen var at det var vanskelig å justere ventilene. Måtte nesten pelle fra hverandre motoren fordi det var så trangt. 525 var visst mye enklere, så det kan kanskje være litt kostnad der. Det skulle vel gjøres hver 14 el 15 000.
Jens
Re: 990 Superduke
Når jeg henviser til en kar som har hatt en 525 og nå har en 990 og denne karen forklarte om hva han syntes var forskjell på den tidligere sykkelen kontra nå, så syntes jeg ikke det er så søkt jeg. Med tanke på at du sier KTM generelt er greit å skru / vedlikeholde, så burde det jo være relevant informasjon at det er en del mer jobb på 990. Og ja, det er kortere intervall på 525 kontra 990 som har 14 - 15'. Men nå har jo en japse fort mellom 24-48' så det kommer jo an på hvor du legger lista for sammenligning da.4bikes wrote:Sammenligning med en endunker med skrue og mutter-justering blir ganske søkt etter min mening. Dessuten er det en viss forskjell på 15 timer og 15kkm i serviceintervall. Men generelt er KTM ganske greie å skru på/vedlikeholde. Dog må en gidde å sette seg inn i "KTM-måten" å gjøre ting på.Borg wrote:Er på kurs med en nedelender som har en 990 adventure. Han er veldig fornøyd og er på sin 4'de KTM. Forrige sykkel før det var en Fireblade så han har vært gjennom litt forskjellig.
Det han syntes var dumt med sykkelen var at det var vanskelig å justere ventilene. Måtte nesten pelle fra hverandre motoren fordi det var så trangt. 525 var visst mye enklere, så det kan kanskje være litt kostnad der. Det skulle vel gjøres hver 14 el 15 000.
Jens
Syntes vel heller du skulle bruke tia på å gi svar til trådstarter i stede for å plukke på detaljer. Det ville nok vært flere som ville bidratt med innlegg om man ikke risikerte å bli plukket på av hele norges land!
Re: 990 Superduke
[quote="Borg
Syntes vel heller du skulle bruke tia på å gi svar til trådstarter i stede for å plukke på detaljer. Det ville nok vært flere som ville bidratt med innlegg om man ikke risikerte å bli plukket på av hele norges land![/quote]
Nå har jeg eid og vedlikeholdt både 525 0g 950/990 i flere år og 50000km pluss, så jeg har litt erfaring. Jeg tror trådstarter tar pointet selv om jeg siterte slik jeg gjorde.
Jens
Syntes vel heller du skulle bruke tia på å gi svar til trådstarter i stede for å plukke på detaljer. Det ville nok vært flere som ville bidratt med innlegg om man ikke risikerte å bli plukket på av hele norges land![/quote]
Nå har jeg eid og vedlikeholdt både 525 0g 950/990 i flere år og 50000km pluss, så jeg har litt erfaring. Jeg tror trådstarter tar pointet selv om jeg siterte slik jeg gjorde.
Jens