Hyosung GT 125R

Prat om lett MC.
User avatar
Ducati1098
Posts: 92
Joined: 30 Mar 2009 17:58
MC: ▄██████████████▄▐█▄▄▄▄█▌
████▄█▌▄▌▄▐▐▌████▄▄█▌
██████▌▄▌▄▐▐▌▀██████
▄▄▄▄▄██████████████▀
Location: Kongsvinger

Hyosung GT 125R

Post by Ducati1098 »

Hei!


Er det noen som har erfaring med Hyosung GT 125R

Image

Jeg ønsker og kjøpe en Hyosung, men det er bare et problem.
jeg har aldri hørt det merke før, så jeg vet ikke hva kvaliten er.
Den koster ikke så mye, og derfor mistenker jeg at det kan være mye tull med den. Designmessig liker jeg den godt.
Det står at det er en del suzuki deler på den, så da er kvalitenten ikke så verst?

Noen som vet om det er noe å satse på?

Eller så kan jeg tenke meg Aprila rs, eller Husqvarna. Er det noen som vet hva Husaberg er? den lingner på Husqvarna, men kan det være en billigere utgave av Husqvarna?


Mvh: Ducati1098
"Det är inte farten som dödar, det är smällen...."
pidaNSR125 98mod
Posts: 15
Joined: 26 Mar 2009 08:26

Re: Hyosung GT 125R

Post by pidaNSR125 98mod »

En kompis av meg har den sykkelen. Han kjøpte den i fjor(2008 mod), han virker fornøyd, med take på det lille han har kjørt u/førerkort så kun kjørt den i nabolaget ). Utseende messig er jeg enig med at sykkelen er fin, og den er STOR!. Vi snakker større enn rs, mito, nsr and so on!. Sykkelen veier 168 KG tørrvekt, og har samme ramme som storebroren gt250r. Motoren er en V2 firetakter.
;-) Har hørt at det er fin og grom lyd i org lyddemper, men kan bli enda bedre med "effektanlegg". Sykkelen går forholdsvis bra, til å være firetakter. (kan ikke sammenlignes med 2takterene, som i å forseg er eksepsjonelt lette å trimme i forhold). Kan ikke utrykke meg så meget om kvalitet, men har hørt at uten oppsmørning/vedlikehold, ruster metallet (som med andre sykler).

Er det firetakter, med såkalt bunndrag du er ute etter, så mener jeg at dette er et godt alternativ. \:D/

EDIT* - RS har rykte til å gå veldig bra!, men Hvis det er kvaliteten du er mest skeptisk til, så annbefaler jeg deg; 2takt Honda NSR 125, 4takt Honda CBR125.
Honda' kjærlighet i kvalitet :)
Simen H
Posts: 626
Joined: 31 Oct 2006 21:55

Re: Hyosung GT 125R

Post by Simen H »

Hyosung GT 125R er en fin sykkel til den går istykker, eller til du prøver en mito eller RS
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: Hyosung GT 125R

Post by carboy »

Var i samme situasjon som deg, men hold deg unna denne typen sykkel, og gå heller til innkjøp av en RS, er mitt synspunkt vis du skal ha et herlig mc liv på en 125cc.
En grund til at du har hørt om Aprilia RS og Mito, men ikke om Hyosung. Selv hadde jeg tenkt og kjøpe en sånn, men kan ikke bli mer glad for at jeg kjøpte RS.
Men er jo bare og se litt på Hyousung ang kvalitet og sammenligne RS samt prøve begge sykklene så ser du fort at Hyosung er Jall imotsetning til feks RS.
Nå føler jeg at jeg bare sier RS er bra, men NSR, Mito, CBR (Stygg), RS, Husqvarna osv... er også bra sykkler. Er mange andre tråder om sånt her inne på forumet.
-Carboy-
krootox
Posts: 7
Joined: 27 Oct 2008 10:43

Re: Hyosung GT 125R

Post by krootox »

Helt enig med carboy, det er absoulutt ikke noe sykkel å satse. den har riktig nok en tilsynelatende flott motor osv og utseende (V-Twin motor) men utseende er bare en liten del av sykkelen. gå mye heller for en rs eller mito, du vil ikke angre på det i lengden som du sikkert vil gjøre i med en hyosung. du virker som en rs fyr men \:D/ aner du hvor mange som kjører rs eller ? folk hadde ikke kjøpt det hvis det ikke var en flott sykkel. jeg for min del er ikke no R sykkel fan [-( her er det tur sykkel som gjelder og varadero er sjefen =D> men smak og behag ^^
GO Varadero Goooooooo !!!
pidaNSR125 98mod
Posts: 15
Joined: 26 Mar 2009 08:26

Re: Hyosung GT 125R

Post by pidaNSR125 98mod »

Ikke kom her å si at RS er super kvalitet a gutta :-s
Voflmao
Posts: 4
Joined: 31 Mar 2009 13:42
MC: Hyosung GT 125 R

Re: Hyosung GT 125R

Post by Voflmao »

Heisann alle sammen!

Sitter på en Hyosung GT 125 R kjøpt høsten i fjor ny i Kongsberg...

Argumenter mot Hyosung som at det er jall.. Riktig nok er det jall.. Men så er det riktignok Hyosung-jallet som lager blant annet SV650 motoren til Suzuki pluss x antall andre motorer..
V2en til Hyosung er lisensiert Suzuki..

Og please.. Hadde det vært for 20 år siden hadde dere sagt at Honda også var jall.. Men hva viste seg å være OVERLEGENT på kvalitet?

Sykkelen får fort overflate-rust (Over vinteren har jeg fått rustfarge på noen småskruer) men dette har bare vært å pusse vekk. Sykkelen er stor og vel så slapp(ihvertfall så lenge jeg aldri har dratt den over 6000rpm.) Den har utrolig jall-dekk men den sitter som støpt i alle svinger. Den har også god toppfart og jeg har selv sitti på en 2003 halvnaken når jeg for første gang satt på.. og den dro seg faktisk overraskende nok opp til _130_kmt.

Og for å skryte enda mer.. Du finner ikke deiligere sittestilling hverken på førersete eller passasjer-setet.

Jeg var en tur i en MCsjappe i Bærum som selger mye jall.. Og de fortalte meg at de distribuerte reservedeler osv. De hadde også solgt helvetes mye Hyosung de siste 4 åra.

Skriver mer senere.. Må dra hjem fra skolen :)
User avatar
AndyCandy
Posts: 106
Joined: 13 Feb 2009 00:40
MC: Aprilia RS 125 - Black - 2006
Honda Camino 50 - Red - 1984 ( Til Salgs )
Xinling QT50-B - Blue - ????? ( Til Salgs )
SOLGT: CPI Crab 50RS - Black - 2005

Re: Hyosung GT 125R

Post by AndyCandy »

pidaNSR125 98mod wrote:Ikke kom her å si at RS er super kvalitet a gutta :-s
Har du noen gang hatt en RS eller noen som helst erfaring med RS?
Har selv en 2006 modell som jeg har hatt i 2 år ca. Har ikke hatt NOEN problemer med dem på noen områder. Lurer du på noe mer om RS, så PM meg så skal jeg komme med en hel side om hvorfor RS er den ultimate lett syklen! :) Eller logg inn på http://www.apriliaforum.no :)
User avatar
Ducati1098
Posts: 92
Joined: 30 Mar 2009 17:58
MC: ▄██████████████▄▐█▄▄▄▄█▌
████▄█▌▄▌▄▐▐▌████▄▄█▌
██████▌▄▌▄▐▐▌▀██████
▄▄▄▄▄██████████████▀
Location: Kongsvinger

Re: Hyosung GT 125R

Post by Ducati1098 »

Voflmao wrote:Heisann alle sammen!

Sitter på en Hyosung GT 125 R kjøpt høsten i fjor ny i Kongsberg...

Argumenter mot Hyosung som at det er jall.. Riktig nok er det jall.. Men så er det riktignok Hyosung-jallet som lager blant annet SV650 motoren til Suzuki pluss x antall andre motorer..
V2en til Hyosung er lisensiert Suzuki..

Og please.. Hadde det vært for 20 år siden hadde dere sagt at Honda også var jall.. Men hva viste seg å være OVERLEGENT på kvalitet?

Sykkelen får fort overflate-rust (Over vinteren har jeg fått rustfarge på noen småskruer) men dette har bare vært å pusse vekk. Sykkelen er stor og vel så slapp(ihvertfall så lenge jeg aldri har dratt den over 6000rpm.) Den har utrolig jall-dekk men den sitter som støpt i alle svinger. Den har også god toppfart og jeg har selv sitti på en 2003 halvnaken når jeg for første gang satt på.. og den dro seg faktisk overraskende nok opp til _130_kmt.

Og for å skryte enda mer.. Du finner ikke deiligere sittestilling hverken på førersete eller passasjer-setet.

Jeg var en tur i en MCsjappe i Bærum som selger mye jall.. Og de fortalte meg at de distribuerte reservedeler osv. De hadde også solgt helvetes mye Hyosung de siste 4 åra.

Skriver mer senere.. Må dra hjem fra skolen :)
Tusen takk for et fint svar, har lyst til å høre mer,

Jeg er svert intriset i den. men jeg er skeptisk til klaliteten, men utsende er bare het rått!!
Jeg ønkser ikke og kjøpe så alt for dyr sykkel så den er det fin pris på jeg går ikke over 40k.
Kunne tenke meg Ktm exc, men det koster alt for mye.
"Det är inte farten som dödar, det är smällen...."
User avatar
Ducati1098
Posts: 92
Joined: 30 Mar 2009 17:58
MC: ▄██████████████▄▐█▄▄▄▄█▌
████▄█▌▄▌▄▐▐▌████▄▄█▌
██████▌▄▌▄▐▐▌▀██████
▄▄▄▄▄██████████████▀
Location: Kongsvinger

Re: Hyosung GT 125R

Post by Ducati1098 »

pidaNSR125 98mod wrote:En kompis av meg har den sykkelen. Han kjøpte den i fjor(2008 mod), han virker fornøyd, med take på det lille han har kjørt u/førerkort så kun kjørt den i nabolaget ). Utseende messig er jeg enig med at sykkelen er fin, og den er STOR!. Vi snakker større enn rs, mito, nsr and so on!. Sykkelen veier 168 KG tørrvekt, og har samme ramme som storebroren gt250r. Motoren er en V2 firetakter.
;-) Har hørt at det er fin og grom lyd i org lyddemper, men kan bli enda bedre med "effektanlegg". Sykkelen går forholdsvis bra, til å være firetakter. (kan ikke sammenlignes med 2takterene, som i å forseg er eksepsjonelt lette å trimme i forhold). Kan ikke utrykke meg så meget om kvalitet, men har hørt at uten oppsmørning/vedlikehold, ruster metallet (som med andre sykler).

Er det firetakter, med såkalt bunndrag du er ute etter, så mener jeg at dette er et godt alternativ. \:D/

EDIT* - RS har rykte til å gå veldig bra!, men Hvis det er kvaliteten du er mest skeptisk til, så annbefaler jeg deg; 2takt Honda NSR 125, 4takt Honda CBR125.
Honda' kjærlighet i kvalitet :)
Jeg liker ikke 2-takt lyden på 125ccm.
Men jeg kunne godt tenke meg en offroad sånn som KTM, det er mye bedre på vintern.
Er det noen som vet ossen det er og kjøre r sykkel på vinter? Jeg kan tenke meg at det ikke er lett. ;-)
Men ossen er det med aks på Hyosung? Jeg har lyst på en sykkel med bra aks, toppfart er ikke så viktig ivertfall på de fine veiene vi har i norge [-(
"Det är inte farten som dödar, det är smällen...."
User avatar
Ducati1098
Posts: 92
Joined: 30 Mar 2009 17:58
MC: ▄██████████████▄▐█▄▄▄▄█▌
████▄█▌▄▌▄▐▐▌████▄▄█▌
██████▌▄▌▄▐▐▌▀██████
▄▄▄▄▄██████████████▀
Location: Kongsvinger

Re: Hyosung GT 125R

Post by Ducati1098 »

Simen H wrote:Hyosung GT 125R er en fin sykkel til den går istykker, eller til du prøver en mito eller RS

Det kan godt hende, men det er jo er del forsjel i pris på de to sykklene da.
så du får jo hva du betaler for. Jeg kunne godt tenke meg en Mito men det koster dobelt så mye ny.

Hyosung GT 125R er en fin sykkel til den går istykker
Mener du at dere bare er dritten?


Mvh Ducati1098
"Det är inte farten som dödar, det är smällen...."
User avatar
Ducati1098
Posts: 92
Joined: 30 Mar 2009 17:58
MC: ▄██████████████▄▐█▄▄▄▄█▌
████▄█▌▄▌▄▐▐▌████▄▄█▌
██████▌▄▌▄▐▐▌▀██████
▄▄▄▄▄██████████████▀
Location: Kongsvinger

Re: Hyosung GT 125R

Post by Ducati1098 »

carboy wrote:Var i samme situasjon som deg, men hold deg unna denne typen sykkel, og gå heller til innkjøp av en RS, er mitt synspunkt vis du skal ha et herlig mc liv på en 125cc.
En grund til at du har hørt om Aprilia RS og Mito, men ikke om Hyosung. Selv hadde jeg tenkt og kjøpe en sånn, men kan ikke bli mer glad for at jeg kjøpte RS.
Men er jo bare og se litt på Hyousung ang kvalitet og sammenligne RS samt prøve begge sykklene så ser du fort at Hyosung er Jall imotsetning til feks RS.
Nå føler jeg at jeg bare sier RS er bra, men NSR, Mito, CBR (Stygg), RS, Husqvarna osv... er også bra sykkler. Er mange andre tråder om sånt her inne på forumet.


Takk for svar.


Kan du komme med noen forslag til sykkel jeg bør kjøpe?
Jeg har veldig lyst på r sykkel, det er sikkert bra på somern, men når snøen faller blir det sikkert et helvete.


Mvh: Ducati1098
"Det är inte farten som dödar, det är smällen...."
User avatar
Ducati1098
Posts: 92
Joined: 30 Mar 2009 17:58
MC: ▄██████████████▄▐█▄▄▄▄█▌
████▄█▌▄▌▄▐▐▌████▄▄█▌
██████▌▄▌▄▐▐▌▀██████
▄▄▄▄▄██████████████▀
Location: Kongsvinger

Re: Hyosung GT 125R

Post by Ducati1098 »

carboy wrote:Var i samme situasjon som deg, men hold deg unna denne typen sykkel, og gå heller til innkjøp av en RS, er mitt synspunkt vis du skal ha et herlig mc liv på en 125cc.
En grund til at du har hørt om Aprilia RS og Mito, men ikke om Hyosung. Selv hadde jeg tenkt og kjøpe en sånn, men kan ikke bli mer glad for at jeg kjøpte RS.
Men er jo bare og se litt på Hyousung ang kvalitet og sammenligne RS samt prøve begge sykklene så ser du fort at Hyosung er Jall imotsetning til feks RS.
Nå føler jeg at jeg bare sier RS er bra, men NSR, Mito, CBR (Stygg), RS, Husqvarna osv... er også bra sykkler. Er mange andre tråder om sånt her inne på forumet.


Takk for svar.


Kan du komme med noen forslag til sykkel jeg bør kjøpe?
Jeg har veldig lyst på r sykkel, det er sikkert bra på somern, men når snøen faller blir det sikkert et helvete.


Mvh: Ducati1098
"Det är inte farten som dödar, det är smällen...."
pidaNSR125 98mod
Posts: 15
Joined: 26 Mar 2009 08:26

Re: Hyosung GT 125R

Post by pidaNSR125 98mod »

AndyCandy wrote:
pidaNSR125 98mod wrote:Ikke kom her å si at RS er super kvalitet a gutta :-s
Har du noen gang hatt en RS eller noen som helst erfaring med RS?
Har selv en 2006 modell som jeg har hatt i 2 år ca. Har ikke hatt NOEN problemer med dem på noen områder. Lurer du på noe mer om RS, så PM meg så skal jeg komme med en hel side om hvorfor RS er den ultimate lett syklen! :) Eller logg inn på http://www.apriliaforum.no :)
Beklager for at jeg utrykte meg så vulgært, men en kompis av meg hadde en rs2004 mod og han var ikke fornøyd etter alle de små problemene han hadde hatt med de. MEN for all del, RS er en KJEMPE sykkel :D
krootox
Posts: 7
Joined: 27 Oct 2008 10:43

Re: Hyosung GT 125R

Post by krootox »

Ducati1098 wrote:
Simen H wrote:Hyosung GT 125R er en fin sykkel til den går istykker, eller til du prøver en mito eller RS

Det kan godt hende, men det er jo er del forsjel i pris på de to sykklene da.
så du får jo hva du betaler for. Jeg kunne godt tenke meg en Mito men det koster dobelt så mye ny.

Hyosung GT 125R er en fin sykkel til den går istykker
Mener du at dere bare er dritten?


Mvh Ducati1098
du en RS koster ikke så mye jeg forguder ikke RS eller noe sånt bare mener skal du ha R sykkel så er RS noe av det beste til en grei pris, en kompis av meg kjøpte en for rundt 30 000 og den hadde kun gått 11 000 km og det er lite ! den var også pussaopp og godt stelt med og det skal han ha, han gjorde et godt kjøp ! og det er btw et stort marked på RS bare sjekk det finnes billigere =D> hvis du ikke absoulutt skal ha en ny bike da. =) personlig liker jeg ikke de nye modellene av RS men det er meg da ^^
GO Varadero Goooooooo !!!
Post Reply