IcemanX's blogg og worklog på Ducati 748sps'n

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
icemanx
Posts: 411
Joined: 23 Jun 2008 21:33
MC: 1998 Ducati 748 SPS
Location: Trondheim

Re: Ducati 748 sps - powercommander, BMC filter og karboninnsug

Post by icemanx »

LordShaft wrote:Det ble såpass ja.... Men du har jo en SPS og jeg bare en "vanlig" S så vil tro du har litt mere å hente av en powercomander enn jeg har. Men tror fortsatt det er verdt hver ei krone.

Denne tråden har motivert meg noe sinnsykt til å hore opp egen sykkel. Jeg var innstilt på å holde den mest mulig orginal, men jaggu sa jeg smør :-
hehe.. vel.. jeg vil si at min er "original" ennå , bare litt forbedret.. uten at det har gått ut over designet av originalen da..
"You shouldnt be hiding from the cops at a doughnutstore"
User avatar
icemanx
Posts: 411
Joined: 23 Jun 2008 21:33
MC: 1998 Ducati 748 SPS
Location: Trondheim

Re: Ducati 748 sps - powercommander, BMC filter og karboninnsug

Post by icemanx »

nyvasket..

Image
"You shouldnt be hiding from the cops at a doughnutstore"
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: Ducati 748 sps - powercommander, BMC filter og karboninnsug

Post by carboy »

Skal du ha Åpent clutch deksel?

Forresten flott sykkel!
-Carboy-
User avatar
icemanx
Posts: 411
Joined: 23 Jun 2008 21:33
MC: 1998 Ducati 748 SPS
Location: Trondheim

Re: Ducati 748 sps - powercommander, BMC filter og karboninnsug

Post by icemanx »

trukke det blir åpent deksel nei.. er jo originalt med karbon på denne, samt at jeg vil ikke ha dritt og faenskap inni der.. :P
"You shouldnt be hiding from the cops at a doughnutstore"
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: Ducati 748 sps - powercommander, BMC filter og karboninnsug

Post by carboy »

Det er kanskje noe dritt vis det begynner og regne, litt kiipt og måtte ta fram tanbørsten og vaske inni der, men trudde det ikke var farlig med litt dritt der jeg siden jeg har sett flere Duc'er med åpent deksel :-k
-Carboy-
User avatar
icemanx
Posts: 411
Joined: 23 Jun 2008 21:33
MC: 1998 Ducati 748 SPS
Location: Trondheim

Re: Ducati 748 sps - powercommander, BMC filter og karboninnsug

Post by icemanx »

trur det bryter litt med stilen på sykkelen også.. den er ganske "clean" som den er nå.. dessuten går det jo igjen litt i karbon.. innsug , ramme rundt instrument og clutchdeksel..
"You shouldnt be hiding from the cops at a doughnutstore"
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: Ducati 748 sps - powercommander, BMC filter og karboninnsug

Post by carboy »

Sant det du sier, og siden det er en såpass "skjelden" sykkel kan for store forandringer ødelegge designet, og det vil vi ikke ha noe av på en så flott bike.
Eneste jeg kan komme på da som gjør sykkelen ENDA mer clean er noe jeg har sakt før... Svart ramme :roll:

Noen andre planer for sykkelen?
-Carboy-
User avatar
icemanx
Posts: 411
Joined: 23 Jun 2008 21:33
MC: 1998 Ducati 748 SPS
Location: Trondheim

Re: Ducati 748 sps - powercommander, BMC filter og karboninnsug

Post by icemanx »

har lyst på svart ramme, men det blir da så helvetes mye arbeid å få det til.. må jo plukke hele skiten i molekyler..

kommer en sånnen om 1 uke +- .. http://www.youtube.com/watch?v=8h0WzyVrzE8

planer.. tja.. ting jeg har lyst på , men lite sansynlig at det blir realisert finnes jo.. mangler öhlins styredemper ( denne kan jeg jo forsåvidt kjøpe ) ( 4000+- ) , öhlins framdempere ( veldig dyre ( 20.000 ( lite sansynlig))) osv..

ellers skal jeg pulverlakkere felgene til vinteren , også blir det vel mapping av motoren til neste år..

så skal jeg ta service på den selv når fattern kommer hjem fra hytta.. da blir det bytte av registerreimer , justere ventiler , bytte plugger, bytte bensinfilter , bytte bremseveska på clutchen ( den er svartere en svart )..
"You shouldnt be hiding from the cops at a doughnutstore"
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: Ducati 748 sps - powercommander, BMC filter og karboninnsug

Post by carboy »

Helvethe, dette blir bra, er alltid innt. og lese i denne arbeid's bloggen.

Ja, fy faen og mye arbeid det er med og lakkere ramma svart, tviler på at jeg hadde gjort det selv, men fristelsene overgår desverre fornuften.
-Carboy-
User avatar
icemanx
Posts: 411
Joined: 23 Jun 2008 21:33
MC: 1998 Ducati 748 SPS
Location: Trondheim

Re: Ducati 748 sps - powercommander, BMC filter og karboninnsug

Post by icemanx »

det ender vel opp med at jeg irriterer meg over at ramma ikke er lakkert og river den i fillebiter i vinter tenker jeg.. kjenner meg selv alt for godt :P

er en ting til jeg har lyst på.. wideband commander 2.. kan lese A/F verdier fra motoren for å se om bensin/luftblanding er rett..

er en liten sensor man sveiser inn i eksosen og kobler til powercommanderen.. men det er ikke noe jeg har akkutt behov for da :P
"You shouldnt be hiding from the cops at a doughnutstore"
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: Ducati 748 sps - powercommander, BMC filter og karboninnsug

Post by carboy »

Hadde nok irritert meg over dette selv, ialefall om jeg hadde allerede gjort SÅ masse med bike'n som du har gjort.

Behov er det ingen ting som heter, selv ble jeg litt nysserig på dette, fikk litt lyst på sånn selv (da jeg får større sykkel)
hørtes enkelt og utrolig kjekt og ha.
-Carboy-
User avatar
Desmo-Dude
Posts: 916
Joined: 28 Jun 2005 00:12
MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721

Re: Ducati 748 sps - powercommander, BMC filter og karboninnsug

Post by Desmo-Dude »

Smart å bytte veska til clutchen,men at den er svart betyr ikke at den gammel.Veska til clutchen blir svart med en gang etter bytte også.
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
916
Posts: 113
Joined: 26 Mar 2007 21:08

Re: Ducati 748 sps - powercommander, BMC filter og karboninnsug

Post by 916 »

Ikke smart å lakkere rammen svart. Da har du plutselig en uorginal sykkel. Denne modellen ble aldri levert med svart ramme. Ikke ser det bra ut heller.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Ducati 748 sps - powercommander, BMC filter og karboninnsug

Post by Lord Erik »

Er Ohlinsdempere virkelig verdt prisen? Min 996 har Showa, og jeg vurderte en stund å kjøpe Ohlins, men kommer man i det hele tatt til å merke noen stor forskjell?

Foruten at det er kjekt å kunne si at man har Ohlins, så tror jeg ikke at jeg hadde følt at det var den helt store oppgraderingen. ;-)
Kriston
Posts: 687
Joined: 05 Jan 2009 23:51
MC: Ducati 1198S Corse
Location: Oslo
It’s my birthday

Re: Ducati 748 sps - powercommander, BMC filter og karboninnsug

Post by Kriston »

916 wrote:Ikke smart å lakkere rammen svart. Da har du plutselig en uorginal sykkel. Denne modellen ble aldri levert med svart ramme. Ikke ser det bra ut heller.
Helt enig!
Hvorfor vil du på død og liv ha svart ramme?
Post Reply