Handle dekk hos Motorsykkeldekk.com?

Prat om tung MC.
User avatar
Évike
Posts: 22
Joined: 19 May 2009 22:58
MC: Yamaha Virago XV750
Location: Larvik
Contact:

Re: Handle dekk hos Motorsykkeldekk.com?

Post by Évike »

Bestilte 3 dekk. De kom i 2 omganger, men innen jeg rakk å hente det første, så hadde de to neste kommet også (2 dager etter). Kjempeflott!!

Anbefales på det varmeste å handle derfra!
Besøk oss gjerne i NAF MC VESTFOLD: http://www.nafmc.com
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: Handle dekk hos Motorsykkeldekk.com?

Post by Jarle »

"Varene er sendt og er beregnet å komme til deg den: 10.07.2009"
Satse på at det kommer før vel...
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: Handle dekk hos Motorsykkeldekk.com?

Post by Jarle »

Jeg gir meg over... Dekket ble levert på jobben 09:55 i dag...

\:D/ =D> :D 8) :smt041 :smt040

Bestilt på morgenen 1 juli, levert morgenen 3 juli =D>
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: Handle dekk hos Motorsykkeldekk.com?

Post by Lølle »

xadox wrote:Hvem vet dere gjør det i Drammen/Oslo området? Vurderer selv å bestille herfra... :)
Hebbe på Landfalløya gjør det.
934 72 223
Image
Image
User avatar
xadox
Posts: 764
Joined: 02 May 2007 11:36
MC: 2007 Yamaha R6 (sort/sølv)
Location: Drammen

Re: Handle dekk hos Motorsykkeldekk.com?

Post by xadox »

Gummiservice ved holmenbrua gjorde det for meg for 250 kr ferdig balansert ;)
1.3.1.2
knutk
Posts: 2378
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Handle dekk hos Motorsykkeldekk.com?

Post by knutk »

Skjønner sparepotensialet, men får en lit dårlig smak i munnen.

Dekkforhandlerne tar et par hundrelapper for å legge om dekk, men det sier seg selv at om alle handler på nett er forhandlerne borte på 1-2-3. Fortjenesten har de på dekksalget.
Jeg skjønner godt de forhandlere som ikke ønsker å legge om dekk kjøpt andre steder.
Egen lokale forhandler tar ingen ting for omlegging sålenge jeg kommer med hjulet i handa. men han kan på ingen måte matche nettbutikkene i pris. tmen til tross for høyere priser lever ikke mannen i sus og dus. Har punktert hjul ca annethvert år, og det er veldig greit å kunne få hjulet fikset på ordentlig måte.
Man kan selvsagt "fikse" det selv med "gjør det selv" opplegg. Disse er dog ment som ren nødløsning til nærmeste plass man kan få gjort det ordentlig.
En ordentlig reperasjon innebærer at man setter inn en paraply fra innsiden. Husk også at spiker/skruer skader korden i dekket, så man bør være konservativ med reperasjoner i det store og hele. Den halve handflaten som er i kontakt med bakken er vår livsforsikring. Ryker en hjemmesnekra plugg er hjulet tomt for luft på et par sekund, og man trenger ikke kjøpe flere dekk...

Min holdning til dekkjøp fra nettet er at vi sager av grenen vi sitter på. Dekkforhandleren lever ikke av å kun skifte dekk, så da må vi ty til andre løsninger. Er vi tjent med det i lengden. Tisser vi i buksa for å holde varmen?
Rambler
Posts: 140
Joined: 28 Sep 2008 14:09
MC: Kawasaki
Location: Sørnorge

Re: Handle dekk hos Motorsykkeldekk.com?

Post by Rambler »

knutk wrote:
Skjønner sparepotensialet, men får en lit dårlig smak i munnen.

Min holdning til dekkjøp fra nettet er at vi sager av grenen vi sitter på. Dekkforhandleren lever ikke av å kun skifte dekk, så da må vi ty til andre løsninger. Er vi tjent med det i lengden. Tisser vi i buksa for å holde varmen?
Er ikke dette noe vi har sett i Norge i mange år. At skyhøye lønninger og fortjenestemarginer i en oljesmurt økonomi kombinert med stadig større forskjeller i vanlige folks kjøpekraft skaper uballanse? Nedlegging av dyr norsk produksjon og virksomhet har vel nesten vært som en sammenhengende tissing med påfølgende oppvarming i snart femti år. Det er vel som noen har sagt, hvem vil kjøpe en norsk vaskemaskin til 30 000 hvis man får en like bra utenlandsk for 3000? Er det ikke dette som har gitt vanlige folk så høy levestandard i Norge? Jo, faktisk! Det er vel bare å håpe at "blæra ikke går tom" :-)
Der alle tenker likt tenker ingen mye, og den som ler best ler værst.
knutk
Posts: 2378
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Handle dekk hos Motorsykkeldekk.com?

Post by knutk »

Jo da, et tankekors at en fargeTV er billigere i kroner og ører i dag enn for tredve år siden, og når man da tenker på lønsøkningen...

Tilbake til dekk.
Netthandel av dekk er relativt nytt, så det tar litt tid før mekanismene funker, men jeg kan ikke tenke meg at dekkhandlere gidder å holde på bare for å skifte hjul kjøpt andre steder. Hva kommer til å skje etterhvert? Ikke vet jeg. Kanskje reduserer de prisen litt slik at det ikke er bryet verdt å handle på nett, kanskje finner de seg annet å gjøre. Kanskje blir det en kombinasjon, slik at kun de med stor omsetning overlever. Ønsker vi som bor på bygda å bruke en hel formiddag på å få lagt på et hjul? Dekkhandleren handterer også bilhjul, så for de fleste av oss har et jamnt kontinuerlig behov. Legg på selv? J oda, det kan man jo alltids knote til. Gjorde det selv på 70-tallet. Slangedekk og greier. Dog er nyere slangeløse dekk med brede felger vanskligere å handtere. Likeledes gjør kraftigere motorer, mer følsomme fjærsystem, høyere toppfart at også kravet til ballansering øker. Selv om jeg har både dekkspaker og trykkluft føler jeg at tiden for selvhjelp er historie. Jeg gjør heller ikke eget tannlege-arbeid, eller snekrer brillene selv.

Vel-vel.
Må innrømme at jeg ikke har alle svarene, men hele samfunnet baserer seg på at vi benytter hverandres tjenester. Blir alle andre borte er der heller ingen igjen til å kjøpe tjeneste av undertegnede, og da er vi borte alle mann.
Kanskje balanserer det hele seg ut, men jeg tilhører nok den litt skeptiske garden som synes det er greit å kun bruke noen minutt over til dekkhandler og droppe av hjulet, for deretter bruke noen minutt senere på dagen og hente det. Om jeg skulle dra til nærmeste by for omlegging ville det bli mager timelønn å hente og bringe.
Espen^^
Posts: 68
Joined: 27 Apr 2009 14:29
MC: Yamaha Yzf600R Thundercat
Location: Kvinnherad/Bergen

Re: Handle dekk hos Motorsykkeldekk.com?

Post by Espen^^ »

Eg har ivertfall kjøpt bildekk på dekkonline.com/motorsykkeldekk.com. uslåelige priser.

Fant ut eg måtte ha nytt framdekk før neste uke så tok ikkje sjansen pga ventetid, så det blei ein dyr fornøyelse hos yamaha bergen.

prisen på dekket hos motorsykkeldekk på Metzeler Sportec M3 er 1165,- hos yamaha skulle de ha nesten 1800,- for dekk og arbeid + moms.

så med de store forskjellene på pris skjønner eg veldig godt at folk kjøper på nett.
User avatar
Évike
Posts: 22
Joined: 19 May 2009 22:58
MC: Yamaha Virago XV750
Location: Larvik
Contact:

Re: Handle dekk hos Motorsykkeldekk.com?

Post by Évike »

Vi bestilte 3 dekk (mitt bakdekk ble byttet i fjor sommer) og betalte rundt 3.200,- samlet for alle 3 dekkene.
MC-verkstedet ville ha ca. 6.000,- for dekk og bytte av alle 3.

Vi har en kamerat med trykkluft og dekkomleggingsutstyr i garasjen... Joda, det er fint å sponse verksteder og dekkimportører så de fortsetter å være i markedet, men jeg er nærmest til min/vår lommebok og denne gangen ble det ca. 3.000,- spart!
Besøk oss gjerne i NAF MC VESTFOLD: http://www.nafmc.com
Rambler
Posts: 140
Joined: 28 Sep 2008 14:09
MC: Kawasaki
Location: Sørnorge

Re: Handle dekk hos Motorsykkeldekk.com?

Post by Rambler »

knutk wrote:
men jeg kan ikke tenke meg at dekkhandlere gidder å holde på bare for å skifte hjul kjøpt andre steder. Hva kommer til å skje etterhvert?
Et evig problem i norsk næringsliv er overetablering og stilletiende enighet om alt for høye priser. Hvis prisene presses ned vil det sikkert bli ferre dekkforhandlere, men de får mer gjøre. Eventuellt vil dette måtte kombineres med andre tjenester. Slik som feks bensinsalg. Et dekk byttes tross alt på noen sekunder.

Nordmenn drar til sverige og handler, svensker drar til dannmark, danskene drar til tyskland, og tyskerne drar til polen, og polakkene drar til norge for å tjene penger. EØS, som bare er et politisk påtvunget EUmedlemskap, vil snart utligne alle forskjeller mellom disse landene. Svært få er klar over konsekvensene. Men før utgjevningen har skjedd kan vi jo spare noen kroner på dekk på samme måte som polakkene tjener mye mer i Norge enn i hjemmelandet. :-)
Der alle tenker likt tenker ingen mye, og den som ler best ler værst.
Espen^^
Posts: 68
Joined: 27 Apr 2009 14:29
MC: Yamaha Yzf600R Thundercat
Location: Kvinnherad/Bergen

Re: Handle dekk hos Motorsykkeldekk.com?

Post by Espen^^ »

dekkpriser i norge er ivertfall hensides høye. for det er ikkje så stor konkoranse.
i usa er det ein annen sak. så kanskje dekkjøp på nett kan hjelpe på prisene. :-k
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Handle dekk hos Motorsykkeldekk.com?

Post by tshansen »

Jeg sager heller av grenen jeg sitter på.

Når ett motorsykkelverksted skal ha en plass mellom 5500,- og 6000,- for 2 dekk (bak og framme) og du får kjøpt samme "pakken" for 2800,- på motorsykkeldekk.com så er det fint lite tvil om hva en velger når en gjerne sliter litt dekk.

Vi snakker halv pris! Å ikke kom å fortell meg at det er nødvendig for motorsykkelverkstedene å dra så mye fortjeneste på dekkene for at det skal lønne seg.
Da får de gjerne starte med andre ting også.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
catokva1
Posts: 99
Joined: 06 Jul 2009 22:23
MC: Gixxer 750 K7
Location: Lillehammer

Re: Handle dekk hos Motorsykkeldekk.com?

Post by catokva1 »

LordShaft wrote:Jeg sager heller av grenen jeg sitter på.

Når ett motorsykkelverksted skal ha en plass mellom 5500,- og 6000,- for 2 dekk (bak og framme) og du får kjøpt samme "pakken" for 2800,- på motorsykkeldekk.com så er det fint lite tvil om hva en velger når en gjerne sliter litt dekk.

Vi snakker halv pris! Å ikke kom å fortell meg at det er nødvendig for motorsykkelverkstedene å dra så mye fortjeneste på dekkene for at det skal lønne seg.
Da får de gjerne starte med andre ting også.

!WORD!!!! =D>
GSXR 750 07mod
Saab 900
xBMW520D
xBMW 320 Coupe
xGolf 2
xCagiva Mito
xHonda NSR
knutk
Posts: 2378
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Handle dekk hos Motorsykkeldekk.com?

Post by knutk »

Først vil jeg be om unskyldning til starteren av linken, for det vi diskuterer nå er vel i grenseland av relevans til intensjonen med spørsmålet hans. Men, skit au, det er jo dynamikken som gjør nettet interessant.

Jeg har nok ikke mer motivasjon til veldedighet enn resten av debattantene her, og regnestykket som nevnes ovenfor er graverende.
Mitt eget regnestykke er som følgende. Nettpris 2 dekk, ca 2 800. Omlegging balansering 400. ie 3 200. Lokale dekkveksted, som har investert i spesialutstyr for sin dekkmaskin og balanseringsapparat, slik at felgene ikke blir oppripet, og dekket blir balansert i begge akser. Sist jeg fikk to nye dekk betalte jeg flatt 4 000.
Mitt alternativ om han blir borte er å dra til nærmeste by for omlegging. Det ville ta meg totalt 2,5 til 3 timer. Om man flipper burgere hos MC-Donalds er jo besparelsen forsvarlig, men for resten av oss blir timelønnen heller mager.

Denne avsporingen handler selvsagt ikke bare om dekk. Vi må nok alle innse at jorden snurrer rundt uansett, men vi behøver ikke like det :-)
Når man ser i bakspeilet har særdeles mange dommedagsprofetier vist seg overdrevet, men jeg kan ikke si at alt er ubetinget fremskritt. Nærmeste sted hvor jeg kan få gjort banktjenester er nå forandret fra 2 km til 25. (Ja, jeg bruker nettbank og det er ikke ofte jeg er der, men i alle fulle fall). Samme problemstilling gjelder nærbutikker, posthus etc. Det betyr at hva man enn skal få utført blir det som tidligere tok maks en halv time nå blitt et halv dags prosjekt. Joda, prisene på selve kjøpet er i mange tilfeller blitt billigere, men om man verdsetter egen tid ser regnestykket annerledes ut.
Man sier at fri konkurranse gir lavere priser. På mange måter stemmer det. Men har fri konkurranse på strøm gitt oss lavere strømregning? Hva med telefon, betaler vi mindre nå enn da Telenor hadde monopol?

Det har over tid vist seg at vi oftest ender opp med å betale for kalaset enten vi vil eller ikke, selv om en del av betalingen blir forflyttet fra konto til egen tid. Hvordan den verdsettes blir helt individuelt.
Jeg har stillt spørsmålet, men sitter ikke med svaret
Post Reply