Fil nedlasting

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
xadox
Posts: 764
Joined: 02 May 2007 11:36
MC: 2007 Yamaha R6 (sort/sølv)
Location: Drammen

Re: Fil nedlasting

Post by xadox »

trodde alle visste hvor man fikk tak i slikt :P
1.3.1.2
Kriston
Posts: 687
Joined: 05 Jan 2009 23:51
MC: Ducati 1198S Corse
Location: Oslo

Re: Fil nedlasting

Post by Kriston »

Scotty wrote:
LordShaft wrote:No er det desverre litt vrient å få tak i enkeltsanger med torrent. Ligger som oftest hele album, eller singler ute.....
Husk at det er mulig å velge hvilke filer i en torrentfil man vil laste ned. :) Så det er bare å filtere ut de man ønsker å ha, for så å velge "don't download" på resten.

Selv bruker jeg Limewire til enkeltsanger, men er mye virus der, så man må være varsom og vite hva man laster ned.
Er nok bortimot ingen virus i sanger. Men nå skal det sies at jeg kun bruker den til nedlastning av enkeltsanger, ikke noen større filer.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Fil nedlasting

Post by Lord Erik »

Mja, si ikke det. Foreldrene mine sin PC har blitt infisert med virus etter jeg lærte faren min å bruke Limewire. Det er ganske mange filer der som tilsynelatende er f.eks .mp3-format, men som er noe helt annet. Nå er de filene ikke så vanskelig å kjenne igjen dersom man kjenner programmet, men en og annen trojan er lett å laste ned dersom man har litt sær musikksmak. :)
Kriston
Posts: 687
Joined: 05 Jan 2009 23:51
MC: Ducati 1198S Corse
Location: Oslo

Re: Fil nedlasting

Post by Kriston »

Kan så være.
Men jeg har brukt Limewire i over 5 år uten å ha fått et eneste virus fra det.
kanskje jeg har vært ekstra ops på det?
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Fil nedlasting

Post by Lord Erik »

Har man litt erfaring med slik PC-bruk går det greit. Problemet til faren min er at han ikke har det. :)
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: Fil nedlasting

Post by knetrom »

Fra min tid med limewire husker jeg at uansett hva man søkte på, så fikk man et treff øverst som utga seg for å være ordrett det du skrev, og filen var alltid like stor (type alt for liten for en mp3, stor nok til ca 10-20 sek selv om du søkte på sanger på 10 minutter). Så noen som ikke har god nok kjennskap til musikkfiler faller fort for det.

Bra tips til faren til Lord Blodøks: Utelukk noen av ordene i tittelen, f.eks "go to hell you stupid arse" med "johnny jebus and the idiots from space" blir "go hell stupid johnny space". "Fyller" limewire inn resten selv, så har du sannsynligvis et ekte treff (hvis ikke limewiretrojanerene har blitt bedre de siste 2-3 årene)
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Fil nedlasting

Post by Lord Erik »

Med tanke på at jeg uten hell har prøvd å forklare at han ikke trenger å dobbelklikke på lenker på nettet, så tror jeg ikke at jeg hadde fått gjennom det tipset med så stor enkelhet heller. Har installert en antivirus som automatisk sletter alle virusene han laster ned i stedet. Men takk for tipset. :)

(Lord Blodøks faktisk, den var ny hehe)
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: Fil nedlasting

Post by knetrom »

Sånn går det når du bytter navn i hytt og gevær, vanskelig å holde styr :-
Post Reply