Tulletråden

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: New World Order + annet samfunnsrelatert

Post by maelling »

Heftig innlegg der Rambler - igjen : ) Skal bruke god tid på å fordøye den.

http://911truth.org/article.php?story=20090801121933827
http://911truth.org/article.php?story=20090801122350704

"Bombshell: Bin Laden worked for US till 9/11"

"Former FBI translator Sibel Edmonds dropped a bombshell on the Mike Malloy radio show, guest-hosted by Brad Friedman (audio, partial transcript).

In the interview, Sibel says that the US maintained 'intimate relations' with Bin Laden, and the Taliban, "all the way until that day of September 11."

These 'intimate relations' included using Bin Laden for 'operations' in Central Asia, including Xinjiang, China. These 'operations' involved using al Qaeda and the Taliban in the same manner "as we did during the Afghan and Soviet conflict," that is, fighting 'enemies' via proxies."

"It is important to understand why: the US outsourced terror operations to al Qaeda and the Taliban for many years, promoting the Islamization of Central Asia in an attempt to personally profit off military sales as well as oil and gas concessions."

"According to one of the most reputable French papers, CIA agents met with Bin Laden two months before 9/11, when he was already supposedly wanted for the bombing of the U.S.S. Cole."

"Two days before 9/11, Bin Laden called his stepmother and told her "In two days, you're going to hear big news and you're not going to hear from me for a while.” US officials later told CNN that “in recent years they've been able to monitor some of bin Laden's telephone communications with his [step]mother. Bin Laden at the time was using a satellite telephone, and the signals were intercepted and sometimes recorded." Indeed, before 9/11, to impress important visitors, NSA analysts would occasionally play audio tapes of bin Laden talking to his stepmother."

"Indeed, even after 9/11, the U.S. military consciously let Bin Laden evade capture:

1)The CIA commander in charge of the capture of Bin Laden during the invasion of Afghanistan said that the U.S. let Bin Laden escape from Afghanistan

2)A retired Colonel and Fox News military analyst said:

"We know, with a 70 percent level of certainty — which is huge in the world of intelligence — that in August of 2007, bin Laden was in a convoy headed south from Tora Bora. We had his butt, on camera, on satellite. We were listening to his conversations. We had the world’s best hunters/killers — Seal Team 6 — nearby. We had the world class Joint Special Operations Command (JSOC) coordinating with the CIA and other agencies. We had unmanned drones overhead with missiles on their wings; we had the best Air Force on the planet, begging to drop one on the terrorist. We had him in our sights; we had done it ....Unbelievably, and in my opinion, criminally, we did not kill Usama bin Laden."


"

This is how a government treats its own agents, not foreign terrorists."
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Rambler
Posts: 140
Joined: 28 Sep 2008 14:09
MC: Kawasaki
Location: Sørnorge

Re: New World Order + annet samfunnsrelatert

Post by Rambler »

maelling wrote:Heftig innlegg der Rambler

Det var egentlig det første av to innlegg.

Det har blitt skrevet og spekulert rundt nwo-konspirasjonen i to hundre år. Det er vel umulig å gi en samlet fremstilling av alt. Forrige innlegg var et forsøk på en veldig enkel beskrivelse av et mulig spor.

Det som i mine øyne sannsynliggjør koblingen mellom nwo og sosialismen er at det er veldig vanskelig å se at hverken Waishaupt og Marx i utgangspunktet skulle ha noen som helst forutsetninger for kunne sette i gang en så voldsom verdenshistorisk omveltning som sosialismen faktisk forårsaket. De publiserte en ”kode”, men mye sterkere krefter må ha stått bak. I ettertid kan Karl Marx nesten fremstå som en mislykket eksentriker. Vanskelig å forstå at hans forfatterskap skulle kunne starte opprør rundt i hele verden og utløse de to revolusjonene som dannet starten på sovjetsamveldet og alle de andre som fulgte etter.

For de som har lest litt nyere norsk historie så kan de "sosialistiske folkebevegelsene” sikkert gi assosiasjoner til for eksempel ”nei til atomvåpen”. Til tross for at sovjet hadde stablet opp store deler av sitt atomvåpenarsenal kloss inntil norskegrensa aksjonerte venstresiden notorisk med sine nei-til-atomvåpen-aksjoner rettet mot USA, og kun dem. ”Virkelig en folkebevegelse” Tror til og med det var noe som het ”bestemødre mot atomvåpen”. Men hva skjedde da sovjet falt sammen? Det sa ”poff”, og borte ble det meste av det som ble organisert av kommunistene, ”nei til atomvåpen” inkludert. Vi fikk et paradigmeskifte, og en ny akt i verdenshistorien bygget seg opp. Som erstatning for trusselen fra øst kan det i ettertid nesten se ut som om islamismen ble ”heiet frem” for å fylle den rollen sovjet hadde hatt.

Og dette er i grunn det jeg har interessert meg litt for. Og det er ikke umulig å assosiere dette med NWO.

Jeg tror man kan sammenligne politisk arbeid med markedsføringspsykologi. De som har studert dette vet sikker litt om hvordan man prøver å identifisere ”trendsettere”, og så planlegge markedsføringskampanjer som skal skape synergieffekter rettet mot alle de som ”følger etter”. DVS. 99% av oss vanlige mennesker. Jeg tror politikere med ”staten” i ryggen, og med et godt grep om mediene, har greid å få stadig større kontroll over hele denne prosessen som ligger til grunn for alle de generelle motene, trendene og meningene som etablerer seg i befolkningen. Men nesten ingen er seg dette bevisst. Svært få tenker over at vi i utgangspunktet er helt tomme i hodet, og at alt vi tenker og tror er konsekvensen av ”input”. Og stadig mer ”input” blir skreddersydd for å forme oss slik at politikerne kan styre samfunnet slik de vil. Dette er en vitenskap. Og det interessante er hvor lett vi kan manipuleres hvis man gjør det på den rette måten. Det er rett og slett nifst.

Jeg tror de regner med at de har god kontroll over denne utviklingen selv om fenomener som frp og lignende kan oppleves som veldig forstyrrende. Men alle jobber jo også på spreng for å bekjempe dem.

Hvis jeg prøver å sette meg i en eventuell nwo-elites sted, og tenker meg hvordan jeg skulle kunne etablere min nye verdensorden, så vil det i første omgang peke seg ut to store problemer. Det første er alle de religionene som representerer uforanderlige referanseverdier som står i motsetning til ”verdenssamfunnet”. For det andre, sterke nasjoner som tradisjonelt har vært premissleverandører for ”rett og galt”. Det er i dag to nasjoner som kan peke seg ut i denne sammenhengen. USA og Israel. USA har på godt og vondt dominert hele verden i over hundre år. Og fra jødene fikk verden først jødedommen, så katolisismen/kristendommen, og som en slags avlegger av dette etablerte Mohammed sin konkurrerende islamske religion. En ”sionistisk enhet”, som araberne kaller Israel, vil alltid stikke seg ut som et svært farlig fremmedlegeme i en ny verdensorden. Det samme vil en veldig stor del av den amerikanske kulturen. Den delen som alle amerikanske politikere i størst grad har måttet ta hensyn til.

De som har studert det som skjer i Midtøsten vet at Israel i dag utsettes for utrolige angrep fra hele verden. Som historieinteressert synes jeg dette rett og slett minner om tredveårene! (og dette vet jeg faktisk litt om) Og uten at jeg vet så mye om akkurat USA, så har jeg et sterkt inntrykk av at den tradisjonelle ”tenkende” konservative grasrota, som har dannet selve grunnmuren for det amerikanske samfunnet, i dag er i ferd med å gå i oppløsning. Det samme gjelder økonomien, og hvem vet om det er en sammenheng. De politiske koblingene er i hvert fall tydelige mener mange.

I lys av dette mener jeg for min del at både 9/11, finanskrisen, virus og mye annet kanskje kan settes inn i en større sammenheng.

Vil veldig gjerne ha kritikk eller korrigeringer på det jeg har skrevet. Det er i utganspunktet uautorisert synsing om interssante ting. Langt mer interessant enn såpeopera og fotball :D
Der alle tenker likt tenker ingen mye, og den som ler best ler værst.
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: New World Order + annet samfunnsrelatert

Post by maelling »

Veldig interessante innlegg. NWO kan framstå som en slags ullen størrelse, og du trekker fram mange trekk ved NWO. Men, man kan spørre hva NWO er for noe ? Hvem styrer i NWO? Er det de store statslederne Merkel, Sarkozy, Bush osv, og ellers Cheney, Wolfowitz, Kissinger, Rockefeller, CFR og deres medlemmer, som sammen møtes i Bilderberger og bestemmer at nå skal verden ha en finanskrise, nå skal klima stå på agendaen enten pga at de er idealistiske klimafanatikere eller skjønner at verden går tom for olje og trenger å lure en hel verden ved å finne opp en gigantisk løgn? Da høres det nesten ut som at de som styrer "NWO" har en slags organisasjon (hvor verdensbanken, FN, WTO er redskaper), og møter under bordet for å trekke opp planene for midtøsten, Iran, Kina, Afrika osv.

Eller er NWO navnet på en slags "ideal-verdensorden", et slags skremselsbilde på sett og vis, hvor nasjonalstatenes makt er oppløst og all makt befinner seg i overnasjonale organer i et slags ovenfra og ned - samfunn? Hva NWO ER for noe er vanskelig å sette fingern på, men jeg ser på det som en slags blanding av de tingene over. En ting man kan lure på er hvor mye av media som er styrt av sine eiere, og hvor denne eliten sender ut "nyheter" som de vil skal ut, som igjen skal forme meningene til vanlige folk som ikke gidder å tenke igjennom noe mer selv. Da kan man lurer på det spesielle ved BBC, der politiet i forkant roper til folk på gaten "it's coming down" utenfor WTC 7, og hvor BBC annonserer bygget for å ha gått i bakken lenge før det faktisk gjorde det. Hvorvidt dette var bestemt på forhånd og iverksatt av NOEN i sentrale kretser (eventuelt at man lot al qaeda som er CIAs verk gjøre det ved å sette alle sikkerhetssystemer ut av spill og overse varsler), er ikke noe som vil kunne bevises. Kanskje CIA enda kontrollerer Al Qaeda og at bin laden er en agent som han en gang var tross alt. Enten tror man på at det er en del av et gigantisk plot for å starte krigen mot taliban i afghanistan, eller så tror man ikke på det.

Vanlige folk forkaster uansett tanken, siden det er så fjernt fra vår forståelseshorisont i verden rundt hvordan ting henger sammen. Tanken om at myndighetene kan være vår fiende er ganske utenkelig, og er man en average joe og har en 08-16, kommer hjem og spiser, ser på nyheter og fjoller rundt i sitt vanlige liv, så er det lett å skjelle ut alle som prøver å rive ned virkelighetsoppfatningen deres som konspirasjonsteoretikere. Det artige er alle filmene som kommer ut nå om dagen, enten det er Matrix som var tidlig ute, V for Vendetta (regissert av de samme som i matrix), og mange andre filmer som kommer for tiden som på sett og vis gjør oss vant til tanken om at det er ting vi ikke vet. Ellers synes jeg de avslørende dokumentarene som ligger ute på NRK som er tidligere nevnt også bidrar til å åpne sinnet til folk. I den ene dokumentaren forteller man om hvordan verdensbanken og CIA aktivt har prøvd å endre regimer i latinamerika, og aktivt har satt land i gjeld for å oppnå politiske mål. I dokumentaren om finanskrisen som er nevnt noen sider tilbake, sier man nesten indirekte at "finanskrisens" start med konkursene rundt lehman brothers var noe som kom overraskende på eierne til og med, fordi noen satte ut et rykte om at de holdt på å gå konkurs, uten at det var noe hold i det, og det samme presset på i alle nyhetskanaler osv. Folk ble nervøse og ville ha ut pengene sine, og resten gikk som et kortspill. Det var usunnheter i finanssystemet og folk hadde mye gjeld å betjene, og ellers noen strukturelle svakheter, men at finanskrisen skulle dukke opp som en act of god uten videre, har jeg ikke tro på skjedde uten videre. Vi har tidligere sett at krakket i 1929 ble arrangert av bankmenn, og ble avtalt ved at alle bankene trakk til seg pengene som var ute i markedet og alt gikk tørt. Det samme skjedde nok igjen nå.

Dette med religion er ganske interessant, og ellers når man ser på "dissenter" rundt om kring. Islam er egentlig en fin motvekt mot det hele, og hvorvidt det er definert som en fiende for å samle nasjonen på sett og vis, ved å arrangere en krig mot terror som rettferdiggjør å rykke inn i regimer man ikke liker og lete etter olje, er ikke godt å vite. Alle sivilisasjoner trenger et fiendebilde, og det har vært et stort maktvakuum etter USSR's fall. Neokonservative hauker som Wolfowitz har et ganske fastlåst mindset som befinner seg godt i neorealismens tankemønstre med maktbalanse og slike ting, og preemtive strike er deres måte å slå ut fienden før man selv blir utslettet. USA har helt klart kjørt seg selv i grøfta de siste 8 årene økonomisk, kulturelt i form av "kulturell kapital", anseelse osv, og hvorvidt det er et resultat av villet politikk eller dumhet, er ikke godt å si. Ellers prøver jeg å lytte mye til politiske klovner i latinamerika, irans ledere, Putin og andre som i "A4-verden" blir portrettert som slags problemer i kontrast til vår verden. Kanskje flere burde lytte til det som Mahmoud Ahmadinejad skriker ut, eller det Hugo Chavez taler om (eller Fidel Castro), så får man i allefall et annet syn på USA, EU og vesten. Egentlig er det betryggende at det er en slags multipolar verden med Russland, Nord-Korea, Iran osv, siden man da vet hvem som ikke er med i dette "NWO-spillet". Det er riktignok et autoritært system i Russland, men det er nesten lettere å forholde seg til enn et narrespill som vi har her i vesten. Japan er nok også på den edruelige siden, siden vel er en av de få som har avvist "klimakrisen" m.m. Det eneste merkelige i Norge er partiet rødt som fremdeles er for væpnet revolusjon, og det er muligens en Che Guevara eller to i det partiet som kunne tenke seg å gjøre det. Det framstår nesten som mer ekte og edelt det enn en svindler som Al Gore som har gjort seg ekstremt rik ved å presentere en løgn om klimaforandringer, og til tross for at filmen er dømt i britisk høyesterett. Mellom ekte og falskt, velger jeg ekte.

Det er det som preger hele NWO - studiet. Man kan peke på trekk som kjennetegner NWO og at det er en elitestyrt verden vi går mot, men man får ikke strammet alle disse tingene som både du og hele tråden her nevner tett sammen til at man kan konkretisere ting. Hvis man kunne si at bilderberger og CFR styrer verden, og fått bevist noe av dette her, så hadde man kommet lenger. Inntil videre er NWO - leiren i en slags stampe hvor man løper på en tredemølle, uten at man kommer noen sted egentlig. Er det en elitestyrt verden, er de utrolig flinke til å holde ting til brystet. Kanskje medias rolle er den hemmende faktor her, ved at man dummer ned befolkningen ved å sende ut tanketomt innhold og dikterer meningsdannelsen, og at det gigantiske volumet med informasjon de spyr ut med hver dag gjør at man ikke tar seg tid til å se bak kulissene. Vanlige folk har nok med seg selv og sin lille verden, og det blir da opp til oss "konspirasjonsteoretikere" å nøske opp i ting. Selv befinner jeg meg midt mellom de to verdener, og som statsviter vet jeg godt hvordan den offisielle verden ser ut, men prøver også å se på den alternative verden og finne forklaringer. For meg er det ikke viktig å bevise noe som helst, men bruke det aktivt ved å holde trekkene opp mot den virkelige verden.

Jeg har ingen kritiske bemerkninger til innleggene dine, men synes de er utrolig gode. Det får en til å tenke litt, og du ser veldig vidt på tingene, og det er langt bedre å tenke i de baner enn å se på en neandertalersport som fotball ;) Ellers vil jeg si at politikere er moderne selgere, og man selger en politikk og en virkelighetsforståelse. For tiden er det KLIMA, KLIMA, KLIMA! Vi må løse "KLIMAKRISEN" før vi får "reddet" økonomien fra sin krise. Det er en merkelig kampanje som foregår, og jeg ser ikke hvordan oljekutt, vindmøller og resirkulering av sandaler skal skape arbeidsplasser og skape en bærekraftig fremtid. Den politiske standen befinner seg i drømmeland i en del spørsmål for tiden, og mangler realisme.
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Re: New World Order + annet samfunnsrelatert

Post by Banditbiker »

maelling wrote: Vanlige folk forkaster uansett tanken, siden det er så fjernt fra vår forståelseshorisont i verden rundt hvordan ting henger sammen.
Hvem er vanlige folk?
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: New World Order + annet samfunnsrelatert

Post by maelling »

Banditbiker wrote:
maelling wrote: Vanlige folk forkaster uansett tanken, siden det er så fjernt fra vår forståelseshorisont i verden rundt hvordan ting henger sammen.
Hvem er vanlige folk?
Jeg snakker om gjennomsnittsverdens-borgeren, og gjennomsnittsnordmannen. Ellers hadde NWO vært i nyhetene hver dag og vært stuerent, og ikke et tema for "raringer" : )
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Re: New World Order + annet samfunnsrelatert

Post by Banditbiker »

maelling wrote:
Banditbiker wrote:
maelling wrote: Vanlige folk forkaster uansett tanken, siden det er så fjernt fra vår forståelseshorisont i verden rundt hvordan ting henger sammen.
Hvem er vanlige folk?
Jeg snakker om gjennomsnittsverdens-borgeren, og gjennomsnittsnordmannen. Ellers hadde NWO vært i nyhetene hver dag og vært stuerent, og ikke et tema for "raringer" : )

Godt vi har noen "raringer" da, slik at vi gjennomsnittmennesker ikke går fortapt i denne verdenomspennende og altomfattende konspirasjonen.
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: New World Order + annet samfunnsrelatert

Post by maelling »

Her er en snutt som setter fingeren på NWO - tendenser i EU:

[youtube]uXmidPjQaE8[/youtube]

Sarkozy viser noe av problemet til EU (stor arroganse og motvilje til folkeavsteminger), som igjen gjør at motstanden er på vei oppover mot de overnasjonale tendensene.

[youtube]yq_6e1A7gzA[/youtube]
[youtube]qOcG2G_6uC0[/youtube]
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Rambler
Posts: 140
Joined: 28 Sep 2008 14:09
MC: Kawasaki
Location: Sørnorge

Re: New World Order + annet samfunnsrelatert

Post by Rambler »

EU er nok et typisk eksempel på hvordan politisk makt oppererer uavhengig av folkeviljen. I Norge har eu blitt stemt ned to ganger, men norske politikere gir seg ikke. De står nesten i kø for å legge seg paddeflate dem.

NWO er som du sier et veldig ullent emne. Egentlig er vel nwo-begrepet isolert sett litt urelevant. Strengt tatt var jo dette bare Waishaupts visjon. Ingen vet vel sikkert hva det kan ha utviklet seg til.

Jeg leste en gang en biografi om Hitler. Det som slår en når en leser slike bøker er hvor utrolig komplisert og full av intriger, tilfeldigheter, sammensvergelser og grumsete motiver historiens utvikling kan være. Det merkelige for hans del var likevel at han til slutt greide å sammle absolutt alle trådene i sin hånd. Store deler av verden var til slutt i hans makt. Hemligheten var å isolere de forskjellige institusjonene og komandolinjene fra hver andre og nærmest la dem konkurrere med hverandre. Typisk var det for eksempel at til tross for at Terboven bekjempet Quisling med nebb og klør, så kunne Vidkun likevel kommunisere med Wermacht gjennom storadmiral Raeder. På toppen satt Hitler og hørte på de han ville.

Bare et bilde som kom for meg. Og nøkkelordet er noe jeg nesten vil karakterisere som psykopatisk energi. Noen få ganger i mitt liv har jeg møtt mennesker med ganske spesielle evner til å få makt over folk. Psykiatere kommer ofte i kontakt med dem. Ikke som pasienter, men som pårørende. Og det er ikke ofte de blir avslørt. Jeg har hørt at folk som har jobbet i psykiatrien i en menneskealder først helt til slutt greier å identifisere psykopatens virkelige natur. Dette tror jeg er viktig evne for å forstå konspirasjoner.

Hvis denne konspirasonen eksisterer tror jeg den kan sammenlignes med et toppstyrt politisk nettverk med mange "nivåer av innsikt", hvor alle på en eller annen måte streber etter mer status eller annen anseelse, og hvor den virkelige agendaen bare er kjent av noen få spesiellt innviede. Til forvekslign lik slik frimureriet er bygget opp.

De på toppen lar seg nok ikke identifisere med noe ideologi, partier eller allianser. Ved hjelp av påvirkning, manipulasjon, intriger, bygging av allianser og organisasjoner, kommunikasjonskanaler and you name it, sitter man på toppen og spiller på alt dette i den grad det lar seg gjøre som om det hele var et stort komplisert sjakkspill. Kanskje har de spillt siden Waishaupts tid? I tilfelle er spillet sikkert todelt. Svekke alle som ikke kan brukes, og få mest mulig kontroll over de som kan tjene saken.

Jeg tror det var flere ting som utløste finanskrisen. At oljeprisen ble drevet så vannvittig høyt opp var også på grunn av økonomisk spill. Godt timet?

"Nå vil vi antagelig få en turbulent tid fremover, og så skal vi forhåpentlig vis få etablert en ny økonomisk verdensorden" eller noe slikt, sa visst Georg Soros i et intevju akkurat i det finanskrisen startet. Vet ikke om det er sant, men leste det på en nettside som virket seriøs.

Når det gjelder de norske mediene så mener jeg disse er veldig ideologisk vridd, men for ikke å bli helt "pravda" i en tid med internet må de legge ut en del informasjon de også. Men der de mener det er hensiktsmessig kan det se ut som om de i veldig stor grad "isolerer" nyheter slik at folk ikke skal kunne sette dem inn i større sammenhenger eller hendelsesrekker. På den måten blir de "ukorrekte hendelsene" noe man glemmer fort. Spør feks folk om de kan forklare hva som egentlig skjer i Sudan. Det er ikke mange som har oversikten, og det er nok ikke helt tilfeldig. De er som sagt også veldig systematiske når det gjelder fremstilling, stemmebruk, setningsoppbygning og kombinasoner av emner osv. for å gi folk de rette FØLELSENE.

Noe annet er som nevnt er jo nwo-underholdningsbransjen. Og her er NWO-påvirkning av hund:



(hehe)
Der alle tenker likt tenker ingen mye, og den som ler best ler værst.
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: New World Order + annet samfunnsrelatert

Post by maelling »

For å holde seg tett til NWO-sporet her:

http://www.express.co.uk/posts/view/115736

Image

"THOUSANDS of the worst families in England are to be put in “sin bins” in a bid to change their bad behaviour, Ed Balls announced yesterday."

"The Children’s Secretary set out £400million plans to put 20,000 problem families under 24-hour CCTV super-vision in their own homes."

"They will be monitored to ensure that children attend school, go to bed on time and eat proper meals."

Selv om det er snakk om svært belastede familier, så er jeg i sterk tvil om 24 timers overvåkning vil være tingen. Hvor lav skal terskelen for overvåkning være ?? UK har en utbredt kultur for overvåkning av den vanlige befolkningen rundt i sentrumsgatene i de større byene, og nå skal man fra det offentlige overvåke folk i sitt eget hjem ?
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Rambler
Posts: 140
Joined: 28 Sep 2008 14:09
MC: Kawasaki
Location: Sørnorge

Re: New World Order + annet samfunnsrelatert

Post by Rambler »

Slik jeg opplever det så er det slik at man altid bruker "gode formål" for å etablere former for totalitær praksis. Fra vårt eget nærmiljø er det vel nok å nevne AP's overvåkningsskandale for noen år siden. I utganspunktet var dette en høyst berettiget virksomhet, men som så ble utvidet og etter hvert brukt partipolitisk i ren "russisk stil". Kanskje samme problem som mange av de ekstraordinære tiltakene man etablerte for å forebygge terroraksjoner. Det samme vil man kanskje kunne si om et eventuellt totlalt overvåket og kontrollert elektronisk betalingssystem. Det kan veldig effektivt stoppe kjøp og salg av narkotika og tyvegods, svart økonomi og valutasmugling, vitvasking og det meste annet. Men det legger grunnlaget for noe som kan bli enda verre en Georg Orwells skrekkvisjoner.

Den VIRKELIGE problemstillingen i forbindelse med slike overvåkningsløsninger er etter min mening mangel på demokratisk kontroll. Mange vestlige land preges av politiske miljøer som blir tettere og tettere. Ofte ser man at posisjoner går i arv. De etablerte dytter frem sine egne barn som om det dreide seg om en sekt, og systematisk gir de viktige posisjoner til utvalgte partivenner og andre utvalgte. Og man går ikke av veien for å forandre lover om nødvendig hvis man feks vil beholde en loyal lydig politisjefskvinne. Og i år etter år gjør man som vi feks så da dagens regjering ble etablert. Bevilger viktig privat virksomhet til utvalgte "kamerater" i stort omfang. Vi så hvordan de statlige oljeselskapene ble slått sammen, tilsynelatende uten andre hensikter enn å sparke det gammle styre og innsette ett nytt bestående av politisk håndplukkede folk. Vi har sett hvordan LO med sin enorme "klubbkontigentformue" har finasiert oppkjøp av medier etter tur for å få kontroll over dem. Vi så hvordan man i all stillhet uten videre bevilget hele "Banetele" til karmerat Herrmansen's lille selskap og gjorde ham til en av de mektigste komunikasjonsaktørene i landet. Man kunne ramse opp slikt i det uendelige. Det siste som det ble litt blesst om var den skreddersydde "krisepakken" som ble bevilget til partikameraten i landets største bank. En domminerende kjempebank som ble til som følge av AP's store bankbeslag etter den såkalte jappetiden. Stoltenberg nektet innsyn i hva de hadde snakket om. Og fordi som husker det så dukket det opp en hel rekke med folk som uttalte seg, men de ble erklært innhabile etter tur. For alle de viktigste rollene i norske samfunnet består snart bare av håndplukkede politisk innsatte folk.

Etter mange år med slik praksis blir alle som betyr noe i samfunnet stående i et veldig usunt avhengighetsforhold til et udemokratisk statsbærende kameraderinettverk. Loyaltitenen til det kameratbasserte maktsystemet teller mye mer enn de demokratiske rettningslinjene. Demokratiet blir mer og mer en illusjon, og det som virkelig betyr noe blir bestemt i lukkede rom. Den som kanske nærmest kan kalles en norsk KGB-sjef i etterkrigstidens norge, Ronald Bye, sa rett ut at hvis man fjerner kameraderiet fra arbeiderbevegelsen så fjerner man arbeiderbevegelsen.

Det er derfor slike fikse overvåkningsløsninger er så farlig. Ingen vet hva de etter hvert kan bli brukt til. Og i lys av en mulig NWO-konstpirasjonsteori, det er slike statsbærende kameratnettverk som veldig lett kan overtas hvis man greier og innvolvere de øverste lederne i systemet på samme måte som alle de andre nedover i hiearkiet er innvolvert. Og da får man plutselig full kontroll over en hel nasjon. Da kan det fort utvikle seg til nettopp en "ny verdensorden".

Ut fra det jeg har lest om Waishaupts tanker og visjoner om opprettelse av en ny verdensorden kan jeg faktisk ikke forstå dette med NWO på noen annen måte.

Eller er jeg helt på jordet?

Høyre er nede på laveste nivå noen sinne men Erna bare skriker etter eu-medlemskap. Er det av hensyn til oss hun vil gi bort vårt lands suverenitet til EU, eller er hun havnet i et lik kameratsystem?
Der alle tenker likt tenker ingen mye, og den som ler best ler værst.
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: New World Order + annet samfunnsrelatert

Post by maelling »

Interessant innlegg der Rambler : ) Kan tenkes jeg kommenterer det senere.

Tilbake til influensahysteriet:

http://www.dagsavisen.no/utenriks/article430526.ece

Image

"For legemiddelgigantene er svineinfluensaen en formidabel gullgruve. Men listen over pandemiprofittørene stanser ikke med legemiddelindustrien. "

"Verdens Helseorganisasjon (WHO) trykte i forrige uke nok en gang på alarmknappen: To milliarder mennesker kan bli smittet av H1N1-viruset, advarer organisasjonen.

Slike advarsler sprer ikke bare frykt. På enkelte har de en helt annen effekt. "

"På lista over pandemiprofittørene finner vi for øvrig også blant andre USAs tidligere forsvarsminister Donald Rumsfeld. For en tid siden avslørte CNN at den tidligere sjefen for Pentagon sitter på et ukjent antall aksjer i Gilead Sciences, selskapet som utviklet Tamiflu.

Salget av Tamiflu sikrer ikke bare profitt til Roche, i tillegg soper Gilead Sciences inn royaltyinntekter. Takket være sine andeler i selskapet kan svineinfluensaen ifølge CNN ha gjort Rumsfeld minst en million dollar rikere. "

http://www.dagbladet.no/2009/08/07/nyhe ... t/7546539/

"Kaster 650 millioner ut vinduet"

"Og produsenten har fått garantier fra norske myndigheter om å slippe erstatningsansvar hvis ikke vaksinen virker planen.

- Dette er en spesiell avtale på grunn av pandemisituasjonen. Bakgrunnen er behovet for rask leveranse av vaksine. "
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: New World Order + annet samfunnsrelatert

Post by maelling »

http://911truth.org/article.php?story=20090813150853871

"Demolition Access To The WTC Towers: Part Two - Security "

"Who could have placed explosives in the World Trade Center (WTC) towers? This is the second essay in a series that attempts to answer that question. The first installment began by considering the tenants that occupied the impact zones and the other floors that might have played a useful role in the demolition of the WTC towers. [1] The result was a picture of connections to organizations that had access to explosive materials and to the expertise required to use explosives. Additionally it was seen that, in the years preceding 9/11, the impact zone tenants had all made structural modifications to the areas where the airliners struck the buildings. "

"Several facts are clear from this review of the companies and people responsible for revamping the security systems for the WTC buildings, and securing New York City, on 9/11. One is that many of the people involved were deceptive and/or corrupt, and appeared to have benefited from the attacks."

"It's clear that some management representatives at the primary WTC security companies also benefited from the War on Terror. Examples include James Abrahamson, Terry McAuliffe and Marvin Bush. Larry Silverstein, whose company had just taken over the security of the complex, reaped a huge windfall in insurance benefits from the destruction of the three buildings."
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: New World Order + annet samfunnsrelatert

Post by maelling »

http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/pre ... ?id=457472

Image

"En arbeidsgruppe foreslår å innføre et frivillig nasjonalt ID-kort for alle med fast bopel i Norge."

"Arbeidsgruppen foreslår ellers at kortet forsynes med følgende sikkerhetselementer i henhold til internasjonale standarder:

* bilde av og opplysninger om innehaveren
* en optisk maskinlesbar tekst som inneholder personinformasjon fra den visuelle teksten
* en kontaktløs brikke som skal inneholde persondata sammen med biometri (ansiktsfoto og fingeravtrykk)
* en kontaktbrikke for lagring av elektronisk ID (eID) og elektronisk signatur som oppfyller forvaltningsstandarder fastlagt av Fornyings- og administrasjonsdepartementet."

Jeg ser noen fordeler med at alle bærer en chip på seg som registreres rundt om kring, men hva med personvernet ? Dette er da data som kan misbrukes, og da kan man se hvilke grenser man har passert og tollstasjonene. Sammen med overvåkningsdirektivet (datalagringsdirektivet) til EU, blir dette en usunn cocktail som i allefall ikke gjør det lett å være anonym i verden.
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: Den samfunnskritiske tråden (NWO, politikk, etc)

Post by maelling »

Har utvidet tråden litt, så det ikke lenger er en tråd som kun dreier seg om NWO og er forbeholdt konspirasjonsteoretikere : ) Temaene har begynt å sprike i alle retninger, så det var like så greit : )

http://www.dagbladet.no/2009/08/18/maga ... k/7279574/

Image

Interessant artikkel om den demografiske utviklingen fremover om ting fortsetter i samme takt som i dag. Verden vil etter hvert bli et sted med flere gamlinger.
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Rambler
Posts: 140
Joined: 28 Sep 2008 14:09
MC: Kawasaki
Location: Sørnorge

Re: Den samfunnskritiske tråden (NWO, politikk, etc)

Post by Rambler »

Dette med demografi er mildt sagt et veldig interessant emne i vesten idag. Særlig for dem som kjenner litt til islamsk historie og kultur.

En ny viteskapelig undersøkelse om dette er gjenngitt i kortversjon i denne videoen:



Mange av dagens islamske diktaturer var en gang i nasjoner i akkurat samme situasjon som oss, og i mange islamske stater lever fremdeles rester av den opprinnelige befolkningen som undertrykte minoriteter. De har den islamske statusen som koranen kaller "dhimmier". Det vil si, de får leve på muslimenes nåde på spesielle betingelser og med ganske begrensede borgerrettigheter. Og blandt annet er de pålagt å bukke svært dypt når de hilser på en muslim. Føles ikke særlig trygt at norske politikere praktiserer denne skikken. Enda mer utrygt synes jeg det blir når Obama, som selv brukte ordet "vår hellige bok koranen" flere ganger i sin tale til egypterne, gjør det samme. I praksis betyr dette og vise underkastelse for islam.

http://www.telegraph.co.uk/news/worldne ... rabia.html

Jeg er overbevist om at vi i løpet av vår levetid vil få oppleve ting vi aldri kunnet forestille oss muligheten av. Vesten har til alle tider stått ovenfor store utfordringer, men aldri så mange som i dag. Vesten har gjennomlevd mange kriser, men altid har man kunnet kaste seg på en ny bølge av vekst. Fra de siste århundrene kan man nevne kolonialiseringen av nye land, industialisering, elektrisitet, avansert teknologi osv. Men nå kan det henne vi møter veggen for siste gang. Verden går en gigantisk ressurskrise i møte, og "den vite rase" dør bokstavelig talt ut. "Den vestlige verden" vil snart gå inn i den lange rekken av historiske høykulturer som kom og gikk.
Der alle tenker likt tenker ingen mye, og den som ler best ler værst.
Post Reply