Dagens Avis-utklipp

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by Lord Erik »

inunf wrote:Gå inn på gjesteboka til klubben hans og kjenn hatet!

http://www.wor.no/
Hat er ordet. De fleste kommentarene der syntes jeg nå var veldig unødvendig. Men det er vel slikt som kan skje når man stikker hodet ut med en upopulær mening.
Joachim wrote:Alle argumentene hans faller jo i sin egen urimelighet da han hverken har skikkelig hjelm eller hansker... :roll:
Hvor fikk du det fra? :-s
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by supermons »

Lord Erik wrote:Hvor fikk du det fra? :-s
Sjekk bildet i artikkelen.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by Lord Erik »

Ah, ja, de hanskene der hjelper ikke noe nevneverdig ved et fall ihvertfall.
Rimol
Posts: 497
Joined: 21 Dec 2007 18:03
MC: Honda CBR 1000RR Fireblade
Location: Trondheim

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by Rimol »

ser ikke ut som han har sikkelig kjøresko heller, lurer på om han har ryggskinne? hanskene, som sagt hjelper meget lite ved et fall... på tide å få hodet ut av bøtta og se på sine egne feil før man skal rette på alle andre. et påbud om refleksvest blir bare dumt når det ikke finnes noen annen form for påbud om kjøreutstyr (untatt hjelm).

Er sterkt imot et slik påbud men at det ikke finnes regler for generelt kjøreutstyr er rart, og faktisk noe jeg støtter (jakke,bukse og hansker)

Edit: Er enig i uttalelsene på hjemmesiden! man kan ikke holde på slik
Honda CBR 1000RR Fireblade
-Ermax undertray
-Ermax vindskjerm
-Datatool gir idikator
-CLS Kjede smørersystem
SveinT
Posts: 95
Joined: 16 Oct 2007 00:26
MC: Honda V65 Sabre -84, V45 Sabre -83, Suzuki GS750B
Location: Skien
Contact:

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by SveinT »

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel. ... d=10008623
Here we go again. Håper virkelig ikke det blir påbudt å kjøre rundt med de gule vestene. Jeg skal ærlig talt innrømme at for min del går det på det estetiske, jeg syntes det ser mindre pent ut. Når det da allerede er nedgang i ulykkesstatistikken, OG studier viser at refleksvest har minimal eller ingen effekt, da vil jeg ikke ha et påbud som tvinger meg til å bruke en.
Jeg ville aldri stolt på en refleksvest, slik at en bilist skal SE meg. Kjører man rundt med en refleksvest,
og tror så at alle medtrafikanter ser deg bedre, så tro om igjen. Det finnes jo undersøkelser på dette
som ikke gir refleksvesten stor score annet enn i spesielle vær /lysforhold der sykkel / kåpe ikke skjuler vesten.
Frontlykta sees mye bedre enn en refleksvest på avstand forfra har jeg da lest.
Men jøss bevares, jeg skal ikke hindre folk å kjøre rundt med refleksvest.

For de som vil bli sett, hvor langt vel de gå ?
Tenk deg hvis noen videreutviklet denne idéen for motorsykkelhjelmer ?
Ingen tvil om at du vil bli sett !!! ....
Selv om det pr i dag er en fleip ... :)

http://www.strobelights.com/super_helmet.php

Image
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by Lord Erik »

Kunne godt tenkt meg en hjelm med blålys på toppen! Hadde sikkert vært enklere å tråkle seg gjennom rushtrafikk da. ;-)
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by Jarle »

Nå skjønte jeg hvorfor jeg ikke kom inn på gjesteboken dems...

http://bike.no/content/2176/
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by Lord Erik »

Kanskje ikke så rart. Syntes at mesteparten av innleggene de fikk var totalt usaklige og elendig formulert, så jeg hadde stengt gjesteboken jeg også. Irritasjonsmomentet lå vel hovedsaklig i at VG vinklet artikkelen på den måten, ikke at én touringfører mener at man burde ha påbud for gul vest.

Meninger skal folk få lov til å ha, og det var vel akkurat det denne mannen hadde. At denne ene meningen fra denne ene personen kom så tydelig fram i media er VG sin skyld. Har sikkert mange meninger jeg også som det er like greit at media ikke skriver om. ;-)
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by knetrom »

Ja, innleggene var jevnt over latterlige.. Men uten å forsvare lavmål i gjestebøker så framsto han ikke særlig seriøs med mangel på kjøreutstyr og synsebaserte meninger.
Kriston
Posts: 687
Joined: 05 Jan 2009 23:51
MC: Ducati 1198S Corse
Location: Oslo

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by Kriston »

User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by knetrom »

Dette går rett vest.. Nå blir det mer motstand mot MC-folk grunnet en klovn som vil bli pioner innen sikkerhetsutstyr når han selv ikke bruker skikkelig utstyr en gang, og en gjeng med klovner som ikke klarer å markere sin motstand på skikkelig måte! Og jeg lurer på om Morten Broks i Bike virkelig sa det han blir sitert på, eller om VG har tolket noe selv
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by Speedy Gonzales »

Tror vg hauser dette opp noe voldsomt.
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by Lord Erik »

Hehe, selv om jeg ser at stil og image kan være en del av argumentene imot gul vest, så syntes jeg ikke det er akkurat de argumentene man bør presentere for "allmennheten" nei. Syntes forøvrig at NCMU og NAF (tror jeg det var?) svarte bedre i den opprinnelige artikkelen, men dette ble satt litt på sidenlinjen og kom helt på slutten.

EDIT:
speedy gonzales 2 wrote:Tror vg hauser dette opp noe voldsomt.
Absolutt. De har jo ikke hatt annet enn agurknytt å skrive om i det siste. Blant annet utallelige overskrifter om Stordalens brullyp, som ærlig talt ikke kunne interessert meg mindre.

Dette går for alle nyhetsmediene virker det som. Den ene dagen var det et 10 minutters innslag på radioen om noen trumpeter på en fotballkamp, hvor de da faktisk hadde fått både orkestermedlemmer og menneskerettighetsarbeidere til å uttale seg om saken. Ubeskrivelig uinteressant.
Last edited by Lord Erik on 15 Jun 2010 09:33, edited 1 time in total.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by supermons »

Lurer på hva som skjer med utenlandske turister på MC som kommer inn i landet jeg? Må de stoppe på grensa og ta på seg refleksvest om det blir et påbud?

Lurer på hvorfor folk er for et påbud, når de rett og slett bare kan kjøre med vest om de vil ha den.

knetrom, VG hadde vel også tatt med mye de ikke skulle i den orginale artikkelen, for å få det til å se ut som det ble presentert på vegne av klubben.
andrerav
Posts: 5
Joined: 14 Jun 2010 10:22
MC: Honda Africa Twin RD07 (stjålet 14. juni 2010)

Re: Dagens Avis-utklipp

Post by andrerav »

Post Reply