Vurderer Yamaha YZF r125

Prat om lett MC.
Kriston
Posts: 687
Joined: 05 Jan 2009 23:51
MC: Ducati 1198S Corse
Location: Oslo

Re: Vurderer Yamaha YZF r125

Post by Kriston »

I motsetning til dere misliker jeg yzf ganske så mye. Rett og slett fordi den har et klumpete design, ganske guffne kjøreegenskaper og så er det lyden da. Liker godt 4-takts lyden om man går et par klasser opp, men i 125 klassen synes jeg det blir for tamt. 2-taktslyden derimot. Det som er possitivt er holdbarheten, bensinforbruket osv.
Bra som fremkomstmiddel, men intet mer.

Husk, dette er MIN mening!
Wilson
Posts: 170
Joined: 19 Jul 2008 02:45
MC: Yamaha YZF 125 R Midnight Black 09!
Location: Sandnes

Re: Vurderer Yamaha YZF r125

Post by Wilson »

Kriston wrote:I motsetning til dere misliker jeg yzf ganske så mye. Rett og slett fordi den har et klumpete design, ganske guffne kjøreegenskaper og så er det lyden da. Liker godt 4-takts lyden om man går et par klasser opp, men i 125 klassen synes jeg det blir for tamt. 2-taktslyden derimot. Det som er possitivt er holdbarheten, bensinforbruket osv.
Bra som fremkomstmiddel, men intet mer.

Husk, dette er MIN mening!
ett eksempel på en typisk 2takts fan, retter seg opp på slutten å sier det er HANS mening :) men vil du høre min ?
Lyden på en 125cc er fæl så lenge det sitter fabrikk potte, men begynner du å kontakte Akra, arrow, etc og bestiller skikkelig greie så får du en fin lyd i en 125cc 4 takter, og si meg? har du prøvd en YZF-R? siden du påstår kjøreegenskapene er guffne ? har ikke prøvd en RS, så skal ikke si noe domt om den, men må si meg enig i att RS fans gjir meg ett dårlig intrykk.

YZF-R er ikke perfekt, og jeg kan si så mye jeg vill om sykkelen! men oppsumere med att jeg har ikke angret ett sekund på kjøpet, så vurder selv
Kriston
Posts: 687
Joined: 05 Jan 2009 23:51
MC: Ducati 1198S Corse
Location: Oslo

Re: Vurderer Yamaha YZF r125

Post by Kriston »

Typisk yzf fans, slutter alltid med en possitiv oppsumering. ;-)

Og ja, jeg har prøvd yzf. Var i Molde i en måned i sommer hos fetteren min som har den. Eneste fremkomstmiddelet jeg hadde, så ble brukt en del.
Ble ikke direkte imponert.

Men husk, dette er MIN mening. :)
Wilson
Posts: 170
Joined: 19 Jul 2008 02:45
MC: Yamaha YZF 125 R Midnight Black 09!
Location: Sandnes

Re: Vurderer Yamaha YZF r125

Post by Wilson »

Kriston wrote:Typisk yzf fans, slutter alltid med en possitiv oppsumering. ;-)

Og ja, jeg har prøvd yzf. Var i Molde i en måned i sommer hos fetteren min som har den. Eneste fremkomstmiddelet jeg hadde, så ble brukt en del.
Ble ikke direkte imponert.

Men husk, dette er MIN mening. :)
Ja det er din mening og den respekterer jeg, men har vell lov å være uenig ? :)
Kriston
Posts: 687
Joined: 05 Jan 2009 23:51
MC: Ducati 1198S Corse
Location: Oslo

Re: Vurderer Yamaha YZF r125

Post by Kriston »

Du har så absolutt lov til å vøre uenig. Om alle er enige kan det fort bli veldig kjedelig. :)
huskeyman
Posts: 182
Joined: 23 Oct 2007 16:53
MC: Yamaha Yzf R125 i svart :D Og en Suzuki Tsx 50

Re: Vurderer Yamaha YZF r125

Post by huskeyman »

mwrings wrote:
carboy wrote:Hvorfor ikke bare hjelpe trådstarter med det han faktisk spør om, for en gangs skyld og ikke bare anbefale han Mito og RS.
Selv synes jeg Yamaha YZF-R 125 er en Råå sykkel, den går bra nok i masse vis, du klarer fint og bryte fartsgrensen med denne, vis det er poenget, Og vis du setter på en Sylindersats på 170-180cc så vil du jo få en utrolig sprek sykkel som har bra nok aks og toppfart, du kan jo også dreve den etter du har fått på større sylindersats, så kan du dreve den så den blir bedre i aks og har den samme toppfart, samt og ha en sprek sykkel (husk at du kun er 16år og du kan vente med og kjøre raske sykkler til du blir 18-20år når du har litt mer erfaring mellom beina).
Ta deg en Tur innom Bloggen til "Mogen" her inne på forumet, han har YZF-R125 og virker storfornøyd.

Siden du har råd så anbefaler jeg deg og gå for denne sykkelen, Yamaha YZF-R125 ;-)

-Carboy-
Her snakker vi skikkelig svar ja....

ps: gir NESTEN blaffen i toppfart, men aks, det er tøft !
georgfd wrote:Eneste fornuftige i inlegget var jo tipset om bloggen til yzf fjottn.
Var det nytt at du kunne kjøre større sykkel som 18-åring, at yzfn er rå, eller at den vil bli sprek med trimsylinder? :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Hvorfor går du etter 125 4 takt hvis du er så ute etter aks? Yzf125r er en fin sykkel til langtur (du finner bedre også) Har et greit dreimoment over hele registeret, en toppfart på 134 km/t og et fint utseende. MEN hvis du er ute etter aks og ikke toppfart så må du heller se etter sm eller enduro to takts sykler. Og hvis du ikke liker dem pga du skal kjøre lengre turer og at du liker racing sykler, så må du se etter hissige to takts sykler. Vi vet om flere klassikere som Mito, Rs, Nsr, osv. Da får du sykler med toppfart, og så kan du dreve dem om for å få en bedre aks.
For at folk skal gi deg skikkelige svar som carboy og du klager over, må du ikke bare si at toppfart betyr ikke så mye, men aksen er du glad i :-k . Da må du si at du er ute etter racing sykkel ( om det er det du er ute etter) , med fint utseende, gode egenskaper, hva du skal bruke den til osv. Er mer effekt i to takts sykler som er plombefrie, og da kan du jo eventuelt dreve om litt så har du mye mer aks enn det en yzf R125 har.

EDIT: Tviler ganske sterkt på at yzf'en blir så veldig mye sprekere i aksen med 170 sylinder. Det hjelper som sagt, men ikke så mye som det virker som du tror. Er det bare aksen du tenker på, så må du ikke bare tenke på trimsylinder, men også å dreve om.
Kriston
Posts: 687
Joined: 05 Jan 2009 23:51
MC: Ducati 1198S Corse
Location: Oslo

Re: Vurderer Yamaha YZF r125

Post by Kriston »

Fornuftig kar med fornuftig svar. =D>
Scotty
Posts: 1199
Joined: 15 Jul 2007 03:38

Re: Vurderer Yamaha YZF r125

Post by Scotty »

Ett meningsløst innlegg slettet.
User avatar
YZF-R 125
Posts: 10
Joined: 22 Aug 2008 21:09

Re: Vurderer Yamaha YZF r125

Post by YZF-R 125 »

Interessert i YZF-R 125 ? Kjøp min , ligger på autodb ;-)
User avatar
Berxnes
Posts: 43
Joined: 04 Apr 2009 20:20
MC: 2009 Yamaha YZF-R125 Burning Blue
Location: Molde

Re: Vurderer Yamaha YZF r125

Post by Berxnes »

Hei var en som sa her at YZF-R en hadde dårlige kjøreegenskaper?
Herregud, det er det dummeste jeg noen gang har hørt!
YZF-R125ene har overlegent de beste kjøreegenskapene av 125ene og dette er både "MIN mening" og fakta.
Se testene og reportasjene på sykkelen(YouTube).
Jeg er YZF-fan, og da noen nevnte at det var typisk YZF-fans å avslutte innlegg med en positiv oppsummering, kjente jeg meg igjen og tok til latter :D
INNSE DET! YZF-R125 ER DEN BESTE 125 NOENSINNE!
How you ride is who you are
Style is personality
User avatar
Paiwani
Posts: 232
Joined: 07 Mar 2008 21:37
MC: Derbi gpr 125R 2006mod.

Re: Vurderer Yamaha YZF r125

Post by Paiwani »

Berxnes wrote:Hei var en som sa her at YZF-R en hadde dårlige kjøreegenskaper?
Herregud, det er det dummeste jeg noen gang har hørt!
YZF-R125ene har overlegent de beste kjøreegenskapene av 125ene og dette er både "MIN mening" og fakta.
Se testene og reportasjene på sykkelen(YouTube).
Jeg er YZF-fan, og da noen nevnte at det var typisk YZF-fans å avslutte innlegg med en positiv oppsummering, kjente jeg meg igjen og tok til latter :D
INNSE DET! YZF-R125 ER DEN BESTE 125 NOENSINNE!
10hi nå tok jeg til latter. står ikke noe om "kjøreegenskaper på youtube" bare ax og lignende ORIGINALT.
Kriston
Posts: 687
Joined: 05 Jan 2009 23:51
MC: Ducati 1198S Corse
Location: Oslo

Re: Vurderer Yamaha YZF r125

Post by Kriston »

Welcome nsr-lover 2.
User avatar
bengtern
Posts: 386
Joined: 02 Jan 2009 23:41
MC: Gsx r-600 blue/white k8
[x]Yamaha YZF R125 blå 08

Re: Vurderer Yamaha YZF r125

Post by bengtern »

mwrings wrote:jeg fyller 16 i mai, og planen er å kjøre lett-sykkel, men lurer på om dere har noen tips til sykkel,
jeg har tengt på yamaha yzf 125 med trimsylinder... er det noen som har peiling ? :D

takker for alle svar !
Har spurt en på youtube som har det selv ;) han har malossi 180cc, malossi eksosanlegg, powerfilter og dynojet power commander. Den går til 0-100 ca 8 sekunder :D hadde vært kult om du hadde kjøpt eksosanlegg og de andre delene! kommer til å bli jævlig rå lyd, høres ut som større sykkel ;)

skal du ha 2 takt gå for cagiva mito! beste to takteren, og ser best ut også! trenger ikke å trimme engang fordi den går så fælt fra før :P
Nå:Gsx-r600 k8
laerkl
Posts: 11
Joined: 04 Jul 2010 02:38
MC: Yamaha YZF 125

Re: Vurderer Yamaha YZF r125

Post by laerkl »

Noen som aner om man må ha powercommander for å bruke powerfilter?
Eller kan jeg hive i ett powerfilter på en yzf med orginalt anlegg og uten powercommander, også rett ut på veien med den?

Og siden jeg er i gang; Har ett G.P.R. anlegg, som for tiden ligger i garasjen, grunnet alt for høy lyd... Lyden er herlig, og merker den drar bedre med det, men lyden er ALT for høy, noen som vet hvordan jeg kan få dempet dette? :D
User avatar
jaantoore
Posts: 117
Joined: 25 Feb 2010 21:59
MC: Aprilia RS 125, 03 SBK
Location: Eide på Nordmøre

Re: Vurderer Yamaha YZF r125

Post by jaantoore »

Mito og Rs går så og si akkurt like godt originalt...
Post Reply