Den store fototråden
Re: Den store fototråden
Mnja. Fikk en god pris tror jeg, men billig var det ikke.
- Kristian V.
Se det, bra å se det var fotointereserte folk her også!
Min største..eh..nest-største hobby er nettopp foto,så jeg letet egentlig litt etter en slik tråd
Har vært bilinteresert siden jeg var 14, så etter en stund løp jeg bare rundt med en kompaktkamera, oppgraderte etter lenge til et Sony A-100 og et Sigma 18-200 objektiv.. så det hele startet med å ta bilder av bil, men nå om dagene tar jeg i grunn bilde av det meste:
- Bil og MC
- Båtracing
- Mennesker
- Dyr
- Natur og landskap
- Konserter og nyhetsfoto har jeg fått en liten kjærlighet for...
Vil heller lære meg litt om alt enn å bare konsentrere meg om bil/MCfoto feks..
For 2 år siden ca tok det litt av når det gjelder utstyr...
Sitter nå med følgene:
2 stk Canon 40D, begge med batterigrep.
Canon 17-40mm f4 L
Canon 70-200mm f4 IS
Canon 50mm f1.4
Sigma 10-20mm
Canon 2X Extender
+blitz, stativ, reflektor og andre småting som polar-filtere osv osv..
Hadde en Canon 24-70 f2.8L, men den solgte jeg pga lite bruk når jeg fikk 17-40en..
Skal bla fram litt bilder en av dagene fra de sjangerne jeg har vært innom, men kan jo legge ved noen bil/MC-bilder først...
Min største..eh..nest-største hobby er nettopp foto,så jeg letet egentlig litt etter en slik tråd
Har vært bilinteresert siden jeg var 14, så etter en stund løp jeg bare rundt med en kompaktkamera, oppgraderte etter lenge til et Sony A-100 og et Sigma 18-200 objektiv.. så det hele startet med å ta bilder av bil, men nå om dagene tar jeg i grunn bilde av det meste:
- Bil og MC
- Båtracing
- Mennesker
- Dyr
- Natur og landskap
- Konserter og nyhetsfoto har jeg fått en liten kjærlighet for...
Vil heller lære meg litt om alt enn å bare konsentrere meg om bil/MCfoto feks..
For 2 år siden ca tok det litt av når det gjelder utstyr...
Sitter nå med følgene:
2 stk Canon 40D, begge med batterigrep.
Canon 17-40mm f4 L
Canon 70-200mm f4 IS
Canon 50mm f1.4
Sigma 10-20mm
Canon 2X Extender
+blitz, stativ, reflektor og andre småting som polar-filtere osv osv..
Hadde en Canon 24-70 f2.8L, men den solgte jeg pga lite bruk når jeg fikk 17-40en..
Skal bla fram litt bilder en av dagene fra de sjangerne jeg har vært innom, men kan jo legge ved noen bil/MC-bilder først...
- supermons
- Administrator
- MC: Suzuki GSX750
Bra bilder!
Hvilken linse har du brukt til de bildene? Driver og vurderer ny linse i løpet av våren
Hvilken linse har du brukt til de bildene? Driver og vurderer ny linse i løpet av våren
- Kristian V.
Takk for det
Bruker som regel Canon 70-200'en til det.. så har du planer om å legge 10 lapper i linse så funker den bra. Lett og hendig er den og, i forhold til sin storebror f2.8.. 1600gr vs 700gr..
Men det er jo noen andre spennende linser nå.. feks 100-400mm og 70-300mm. Om man skal ha L-objektiver med bildestabilisator (IS) da..
Bruker som regel Canon 70-200'en til det.. så har du planer om å legge 10 lapper i linse så funker den bra. Lett og hendig er den og, i forhold til sin storebror f2.8.. 1600gr vs 700gr..
Men det er jo noen andre spennende linser nå.. feks 100-400mm og 70-300mm. Om man skal ha L-objektiver med bildestabilisator (IS) da..
- supermons
- Administrator
10 000 er litt over mitt linsebudsjett
Har Nikon, så mulig jeg bare sniker til meg dama sin 18-200 VR-linse og tester litt fartsbilder på Rudskogen senere i sommer Har testet denne såvidt på fugler i fart, og fått klare bilder, så det burde gå fint.
Har Nikon, så mulig jeg bare sniker til meg dama sin 18-200 VR-linse og tester litt fartsbilder på Rudskogen senere i sommer Har testet denne såvidt på fugler i fart, og fått klare bilder, så det burde gå fint.
- Kristian V.
Bare tenk på at an fugl kan man "fryse" i lufta med kjapp lukkertid og dermed få skarp. men bil/MC-bilder der hjula er fryst når de kjører er ikke mye spennende.. så lav lukker og panorere er å anbefale, for å få litt bevegelse og liv i bildet
På iskjøring i fjor vinter var jeg nede i 1/60 og 1/50 sekund og ISO 100. Da begynner ting å bli uskarpt om man ikke er stødig på hendene. Bra med lys hjelper jo selvsagt..
På iskjøring i fjor vinter var jeg nede i 1/60 og 1/50 sekund og ISO 100. Da begynner ting å bli uskarpt om man ikke er stødig på hendene. Bra med lys hjelper jo selvsagt..
- supermons
- Administrator
Utrolig mye fart i det bilde der ihvertfall
Har prøvd litt selv før, men det var før jeg kjøpte speilrefleks.. Har tatt dette i fart (ut i fra bil), så har lekt litt med lukkertid og fartsfølelse, men gleder meg til å teste mer i løpet av sommeren
Har prøvd litt selv før, men det var før jeg kjøpte speilrefleks.. Har tatt dette i fart (ut i fra bil), så har lekt litt med lukkertid og fartsfølelse, men gleder meg til å teste mer i løpet av sommeren
- Kristian V.
Det der funker jo superbra! ser ikke ut som du skal ha noe problemer med å få til bra bilder på banekjøringer
Her kommer et utvalg av bilder fra de to siste årene, utenom bil og MC.
Håper dere takler litt bilder, så ingen regel i farten om antall pr post, så kjører på
Nyttår i Risør:
Bryllup:
Mennesker, i studio og ute:
Konserter og lign, scene og backstage:
BigBang i Tvedestrand
Mari Lorentzen(X-factor deltager fra Tvedestrand)
Dyr:
Presse:
Fotball...et engangstilfelle tror jeg
Båtracing:
Her kommer et utvalg av bilder fra de to siste årene, utenom bil og MC.
Håper dere takler litt bilder, så ingen regel i farten om antall pr post, så kjører på
Nyttår i Risør:
Bryllup:
Mennesker, i studio og ute:
Konserter og lign, scene og backstage:
BigBang i Tvedestrand
Mari Lorentzen(X-factor deltager fra Tvedestrand)
Dyr:
Presse:
Fotball...et engangstilfelle tror jeg
Båtracing:
Flotte bilder!
x - '99 Aprilia RSV Mille
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
Herlige bilder!
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
- Kristian V.
Takk for det
Media blåste så fælt opp dette med stor måne og greier i går, at jeg ble ivrig på å ta bilder av dette! Men jeg ble ikke veldig imponert over størrelsen. Månen så helt normal ut i mine øyne egentlig
Media blåste så fælt opp dette med stor måne og greier i går, at jeg ble ivrig på å ta bilder av dette! Men jeg ble ikke veldig imponert over størrelsen. Månen så helt normal ut i mine øyne egentlig
Nei, tror ikke jeg hadde gått til at den var større enn normalt dersom jeg ikke visste at den var det.
Månen min ble ikke større enn vanlig, ihvertfall....
Det siste bildet synes jeg var tøft.
Det siste bildet synes jeg var tøft.
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
- Kristian V.
Blir skremmende lite foto om vinteren for min del har jeg merket!
Må kanskje skjerpe meg litt, men syntes det har blitt kjedlig å bare gå rundt å ta bilder, jeg er mer gira for å ta bilder der det skjer noe.. action, dramatikk, eller for å dekke en event..
99% sjanse så blir det Norwegian Grand Prix i Arendal for meg 3. året på rad nå. Det blir en bra helg!
Ellers håper jeg på å få tatt litt MC-bilder, både til vanlig og på bane.
Ingen fler som driver å tar en del bilder her da? lite påfyll i tråden her
Har et bilde liggende, men det er med i en liten konkurranse, så kan ikke legge det ut før den er over om et par dager..
Må kanskje skjerpe meg litt, men syntes det har blitt kjedlig å bare gå rundt å ta bilder, jeg er mer gira for å ta bilder der det skjer noe.. action, dramatikk, eller for å dekke en event..
99% sjanse så blir det Norwegian Grand Prix i Arendal for meg 3. året på rad nå. Det blir en bra helg!
Ellers håper jeg på å få tatt litt MC-bilder, både til vanlig og på bane.
Ingen fler som driver å tar en del bilder her da? lite påfyll i tråden her
Har et bilde liggende, men det er med i en liten konkurranse, så kan ikke legge det ut før den er over om et par dager..
- supermons
- Administrator
Har stått rimelig stille på fotofronten her i vinter også. Hater å fryse, og det er begrenset med hvor morro det er å ta bilde av ting i leiligheten