Hadde selv en Rieju RS2 125, og var veldig fornøyd med den
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Denne sykkelen hadde gode dempere, jevnt sterk (sett i 125 4-takt sammenhegn) motor som dro fint i oppoverbakker og hadde ALDRI noen feil..
Byttet så klart kjede, drev, dekk og olje, men det må du lell
Sykkelen oppleves nok litt slitsom i starten da det er en uvant sittestilling hvor du er bøyd framover og mye av vekten ligger rett på håndledd frem til du er kjent med sykkelen, men dette tar ikke lang tid før enn det går seg til
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Vil tro de fleste r-sykler (og kanskje fler?) er slik.
Og om du vil ha en sykkel med lite problemer, så kjøper du 4-takter.
Har kamerater som kjøpte:
03' Honda NSr og denne har vel stått i deler nærmest en hel sesong pga. deler som måtte byttes og overhalles
08' Aprilia RS 125 (denne ble kjøpt helt ny) og denne gikk i noen måneder før en sykkelen havarerte.
Det kan jo så klart diskuteres hvorfor disse måtte skrues så mye på, men en ting er sikkert: Jeg hadde MYE mer glede av min 4-takter som gikk non-stop hele tiden.
Ellers så er det greit og sjekke forsikringspriser så lenge det er bokstaver i navnet som omhandler S og RS.
Jeg bor selv ved Fagernes, og min sto forsikra på pappa med full kasko i Sparebank 1, og årlig pris var på ca. 3500..
En jeg hadde kontakt med i Bø i Telemark satte den på seg selv og betalte en plass mellom 13000-15000 i året på seg selv..
--
Alex