Tror det skal godt gjøres å få en 125 cc firetakt til å cruise fint (type pusle rolig) i 110. Ingen av mine har gjort det (dog har/er alle har vært vibrasjonsfrie), men YZF 125'ene og tilsvarende klarer det nok fint. I 110km/h ligger min scooter bokstavlig talt på turtallsperra på 8500 rpm, og da står det 114 km/h på speedoen. Det er ikke gøy å ligge på motorveien med en 125 cc (typisk Oslo til Gardermoen er et mareritt, så du bør helst slipstreame bak raske trailere i oppoverbakkene om du vil forbi), men i 95% av tilfellene går det helt fint med 125 cc i landet her på alle andre veier. Du kan kanskje få ørlite mer ved å gi den mer luft og få den til å få ut eksosen lettere, men det blir mer lyd enn fart ut av det : ) BTW: Ikke tukle med ting som virker, det har jeg lært meg
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Det er best å akseptere syklene som de er.
Mvh Martin Ellingsen (
maelling@gmail.com)
Nå:
1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE