"Fake" skilt?

Prat om tung MC.
Rombaa
Posts: 58
Joined: 25 Apr 2011 18:31
MC: KTM LC4 640 SM! CA 70 hk!(Solgt)
Snart en 750cc + R-sykkel som skal gjøres om til Streetfighter!

"Fake" skilt?

Post by Rombaa »

Noen som vet hva boten ligger på om man blir tatt med "mini" skilt?
I værste tilfelle kjører jeg med det originale skiltet under setet, så eg kan prøve meg på "feilmontering" :)
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: "Fake" skilt?

Post by supermons »

Slår de seg skikkelig vrange kan det hende de anmelder deg for dokumentforfalskning, siden skiltet er et offentlig dokument. Uansett får du bot om de tar deg, og det blir nok noen tusenlapper uten at jeg husker akkurat hvor mye i hodet.

Sånn jeg ser det er det ikke verdt det, hvis man veier fordelene opp mot ulempene.
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: "Fake" skilt?

Post by Northman »

Ut i fra hva jeg har lest, og opplevd, finnes det ikke noe fasitsvar på dette.

Bota kan bli drøy, men har ikke hørt om noen som har blitt anmeldt for dok. forfalskning. Jeg fikk kun visning på mitt "falske" skilt, men jeg gjør ikke det igjen. Det er rett og slett for dyrt hvis man skal treffe på en som har en litt dårlig dag...

På den andre siden... For å bli tatt må de jo stoppe deg? ;)
It is better to exist unknown to the law.
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: "Fake" skilt?

Post by Jarle »

Dette er det tåpeligste jeg vet om. Vil du ha bråk og bøter så kjører
du med mini skilt. Vil du unngå det, kjør med orginalt.
Søk opp på flere fora, og du ser at de fleste ender med bøter på flere tusen kroner... Kamerat av meg ble tatt i fjor sommer og fikk 5.000,- Sure penger for noe som ikke er en posør effekt engang.
Mine 2 slanter.
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: "Fake" skilt?

Post by Northman »

Jarle wrote:Dette er det tåpeligste jeg vet om. Vil du ha bråk og bøter så kjører
du med mini skilt. Vil du unngå det, kjør med orginalt.
Søk opp på flere fora, og du ser at de fleste ender med bøter på flere tusen kroner... Kamerat av meg ble tatt i fjor sommer og fikk 5.000,- Sure penger for noe som ikke er en posør effekt engang.
Mine 2 slanter.
Njaaa, så streng da! :D Ser fordelene med det også jeg, er ikke alle som kun er ute etter å posere vettu ;) men ikke verdt bråket. Vil man unngå bråk og bøter styrer man vel unna 2-hjulinger?
It is better to exist unknown to the law.
Rombaa
Posts: 58
Joined: 25 Apr 2011 18:31
MC: KTM LC4 640 SM! CA 70 hk!(Solgt)
Snart en 750cc + R-sykkel som skal gjøres om til Streetfighter!

Re: "Fake" skilt?

Post by Rombaa »

Northman wrote:
Jarle wrote:Dette er det tåpeligste jeg vet om. Vil du ha bråk og bøter så kjører
du med mini skilt. Vil du unngå det, kjør med orginalt.
Søk opp på flere fora, og du ser at de fleste ender med bøter på flere tusen kroner... Kamerat av meg ble tatt i fjor sommer og fikk 5.000,- Sure penger for noe som ikke er en posør effekt engang.
Mine 2 slanter.
Njaaa, så streng da! :D Ser fordelene med det også jeg, er ikke alle som kun er ute etter å posere vettu ;) men ikke verdt bråket. Vil man unngå bråk og bøter styrer man vel unna 2-hjulinger?


;) dødsbra.. Ja altså det ser egentlig bare mye bedre ut! også det original skiltet kommer liksom litt iveien for begge pottene som kommer ut av ræven på baby :)
Men har snakket med politi flere ganger i byn når eg e på cruise tur, og kjørt med og ifra politi sykler før.. hatt vanlige purke biler bak meg utallige ganger, og ingen som reagerer.. Så derfor lurer eg liksom littegranne ka det kommer på
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: "Fake" skilt?

Post by Jarle »

Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: "Fake" skilt?

Post by Lord Erik »

Jeg kjørte med miniskilt i to år uten problemer. Mest fordi det stod på sykkelen når jeg kjøpte den, men jeg fikk heller aldri noen reaksjoner på det. Jeg er helt enig i at miniskilt er penere på sykkelen (litt avhengig av skiltet selvsagt). Man skal være ganske sær om man syntes at sykkelen blir penere med en stor hvit plate bakpå hekken. Akkurat nå har jeg et vanlig skilt, men jeg syntes det er en estetisk skamplett på en ellers pen sykkel.

Hvorvidt det er verdt de eventuelle problemene du kan få med politiet får være opp til deg. Så lenge du ikke kjører med miniskilt for deretter å lage en tråd hvor du klager over at politiet var slemme med deg når du får bot, så gjør du som du vil. ;-)
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: "Fake" skilt?

Post by RH racing »

fra 1.januar kommer det nye stålskilter igjen... får se hvordan disse ser ut kontra gamle. skaffe seg orginalskilt og heller få en lekker plassering...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
mr.president
Posts: 92
Joined: 06 Jul 2006 20:23
MC: Yamaha YZF 600R 02 modell Yamaha FZ6N S2 08 modell Kawasaki ER6N 08 Modell
Location: Sandefjord

Re: "Fake" skilt?

Post by mr.president »

snakket med ei på trafikkstasjon rett før jul å hu sa de nye skilte er de samme som de hadde før plastskilta kom.
RockeRolf
Posts: 611
Joined: 02 Jan 2008 20:32

Re: "Fake" skilt?

Post by RockeRolf »

Og de er av aluminium som de gamle var før plasten kom.

Lurer på hva eksperimentet kosta? Svenskene gjorde jo akkurat samme feilen og gikk tilbake til alu, de også.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: "Fake" skilt?

Post by supermons »

Sikkert ikke billig. Aluskiltene kan iallefall bøyes litt på da. hvis de skal festes kreativt.
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: "Fake" skilt?

Post by RH racing »

har selv det gamle aluskiltet...det føre dem kom med flagg på... men det har vært bøyd i alle retninger og vært borret hull i ...er så stygt.... kunne tenkt meg ett nytt og pent ett...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Re: "Fake" skilt?

Post by Ulvinnen »

RockeRolf wrote:Og de er av aluminium som de gamle var før plasten kom.

Lurer på hva eksperimentet kosta? Svenskene gjorde jo akkurat samme feilen og gikk tilbake til alu, de også.
Hva var problemet med plastskilt?
Trond_V
Posts: 784
Joined: 07 Apr 2008 23:24
MC: 23' BMW F750GS
20' Honda CB650R
18' Suzuki SV 650
12' Yamaha FZ8-S
15' Yamaha MT-07
07' Yamaha FZ6
01' Suzuki Bandit 600

Re: "Fake" skilt?

Post by Trond_V »

De sprekker for lett.
Post Reply