Går ikke på tomgang... av og til

Prat om ATV og Cross
Post Reply
kefirgut
Posts: 9
Joined: 11 Jan 2007 20:02

Går ikke på tomgang... av og til

Post by kefirgut »

Av og til når jeg har kjørt atven en stund, og skal stoppe og la den gå på tomgang, dør den ut. Da må jeg til tider gi gass og holde gassen for å få den til å gå, slipper jeg gassen, så dør den ut igjen.

Dette skjer bare av og til, som oftest går den fint på tomgang.


Jeg har en smc mistral 250, med mc gass.
User avatar
aaboe
Posts: 130
Joined: 13 Nov 2006 21:20

Post by aaboe »

har du prøvd å skrud opp turtalet det gjorde eg på min mistral 50. hadde samme problem men nå er det vekk :D
Smc Mistral 50...
Evje
Posts: 355
Joined: 04 Dec 2006 18:10
Location: Kristiansand

Post by Evje »

Er det når det er veldig kaldt at den dør på tomganga?
Hei
kefirgut
Posts: 9
Joined: 11 Jan 2007 20:02

Post by kefirgut »

Når det skjer so starter den helt fint med en gang, når jeg skal parkere etter å ha kjørt en stund, så dør den ut på tomgang. Må holde/gi gassen for å få den til å gå.
kefirgut
Posts: 9
Joined: 11 Jan 2007 20:02

Post by kefirgut »

Nå starter den ikke i det hele tatt. Startmotoren drar rundt, men ingeting skjer....
kefirgut
Posts: 9
Joined: 11 Jan 2007 20:02

Post by kefirgut »

tror jeg har funnet ut av problemen.... Det er som sagt mc-gass på den, virker som problem med vaieren til gasshendelen som fører til problemene, så jeg må få gjort noe med den.

Men nå er også batteriet helt utladdet, men fikk startet den med startkabel. Hvor lenge må jeg la den gå for å la batteriet bli ladet skikkelig, dersom jeg ikke får taki lader. Har tilgang til vanlig billader, men det er kanskje ikke optimalt?
kefirgut
Posts: 9
Joined: 11 Jan 2007 20:02

Post by kefirgut »

Fikk jo som sagt start, har ladet batteriet, og da startet den med en gang. Hadde problemer i dag tidlig, men det er kaldt ute, ca 4 minusgrader, så det kan jo ha litt med saken å gjøre. Ga opp, for jeg gadd ikke tømme batteriet.

Fadern mente på at det høretes ut som den fikk litt for mye bensin, og det kunne ha noe med saken at den dør ut. Han lette etter blandingsskru, men fant ikke noe....

Får sjekket/skiftet pluggene, og skiftet olje en dag. Men får vente til jeg får instruksjonsboken på atven, så det blir rett..
andjoh
Posts: 17
Joined: 21 Jul 2011 23:31
MC: SMC Mistral 50

Re: Går ikke på tomgang... av og til

Post by andjoh »

Litt utenfor tråden dette, men noen som vet hvordan eg skrur opp tomgangen på den? Min dør med en gang, må holde litt gass HELE tiden for at den ikke skal dø..... Håper noen kan svare raskt.... ;)
Post Reply