Daelim Roadwin 125 Fi eller KTM Duke 125?

Prat om lett MC.
Post Reply
Mr. Magelius
Posts: 82
Joined: 11 May 2012 15:28

Daelim Roadwin 125 Fi eller KTM Duke 125?

Post by Mr. Magelius »

Hei!
Skal ta lappen i sommer, men jeg mangler sykkel. Har vurderer KTM Duke eller Roadwin. Skal ikke ha R-sykkel, de er så svindyre i forsikring. Er det noen som har erfaringer med disse syklene? Er 1,80-1,80 høy. Kjørekomfort, kjøreegenskaper, fart, aks osv?
QuantyxZ
Posts: 63
Joined: 02 May 2011 22:44
MC: Daelim Roadwin 125 Naked Version
Location: Åsane is the shit <3 Bergen by stolt og kry<3
It’s my birthday

Re: Daelim Roadwin 125 Fi eller KTM Duke 125?

Post by QuantyxZ »

Må nesten de på budsjettet ditt da! dalimen koster 20.000 brukt sånn ca, duken er jo helt ny omtrent, få brukte på markedet så skulle du gått for den ville jeg gått til en forandler som har fjorårets modell til en litt billigere penge! er vel en 3-5k forskjell på årets og fjorårets modell, men sykkelen er ikke noe forskjellig, annet enn at kjøper du 2012 modell kan du velge mellom orange og svart/grå, fjorårets er bare orange men jeg liker den personlig best! har selv en Daelim Roadwin 07 modell med effektanlegg, og det effektanlegget er absolutt til å anbefale, RÅ LYD! er 190 selv og kjørekomforten på roadwinen er bare helt fantastisk, er like stor som en 600 CC omtrent... fått mange komentarer på om jeg er for liten til å kjøre en så stor sykkel, siden folk ser på den som en mellomtung! HAr ikke prøvd duken selv men har hørt at den er jævlig god. Er jo en 4 takter så effekten er jo ikke av den aller beste men utseendemessig er duken bare råå! digger også designet på Roadwinen, ikke super aks og super toppfart (135 KG tørrvekt) men jeg får den lett opp i 100 liksom. Bedre og kjøre lovlig enn å miste lappen tidlig og få utsettelse på bil :P Uten å ha prøvd Duken ville jeg valgt Roadwinen, god og stilig sykkel til en billig penge, mer til overs til styling og gjerne sparing til en litt bedre bil :D
Don't kill or die tryin;)
Mr. Magelius
Posts: 82
Joined: 11 May 2012 15:28

Re: Daelim Roadwin 125 Fi eller KTM Duke 125?

Post by Mr. Magelius »

Sant det, det er STOR prisforskjell. Men jeg skal ikke ha bil med det første, skal dedikere mitt liv i forsvaret, skal ha motorsykkel en god stund. Har flere stylingplaner for Roadwin OG :p Men roadwin er det vel en 250cc sylinder som ikke er borret ut til mer enn 125? Og er det mulig å sette i en ny motor (evt. 250 eller 600cc) og omregistrere den til mellomtung?
Mr. Magelius
Posts: 82
Joined: 11 May 2012 15:28

Re: Daelim Roadwin 125 Fi eller KTM Duke 125?

Post by Mr. Magelius »

Og toppfart på Roadwin? 0-100 på ... sek? Vibrasjoner på høyt turtall?
QuantyxZ
Posts: 63
Joined: 02 May 2011 22:44
MC: Daelim Roadwin 125 Naked Version
Location: Åsane is the shit <3 Bergen by stolt og kry<3
It’s my birthday

Re: Daelim Roadwin 125 Fi eller KTM Duke 125?

Post by QuantyxZ »

Toppfarten er vel ikke på mer en 120, det med motoren aner jeg ikke, da må du nesten høre med en Daelim forhandler.. Skal du i forsvaret og ha sykkelen lenge sier jeg bare her og nå at du kan kjøpe deg en Duke siden du skal ha den over en god periode... Synd det ikke er sånn her i norge at man kan feks kjøpe en 250cc og plombe den ned til en lettsykkel og når du er 18 så plomber du den opp til mellomtung :/
Don't kill or die tryin;)
QuantyxZ
Posts: 63
Joined: 02 May 2011 22:44
MC: Daelim Roadwin 125 Naked Version
Location: Åsane is the shit <3 Bergen by stolt og kry<3
It’s my birthday

Re: Daelim Roadwin 125 Fi eller KTM Duke 125?

Post by QuantyxZ »

Det er litt vibrasjon men jeg ser ikke på det som veldig plagsomt eller ubehagelig
Don't kill or die tryin;)
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Daelim Roadwin 125 Fi eller KTM Duke 125?

Post by supermons »

En eldre sykkel har mindre verditap om du skal ha den en stund, kjøper du en ny og har den en stund får du hele verditapet. Så hvis du skal ha en av de en stund og skal i militæret der du ikke får brukt den så mye, så er Daelimen det mest økonomiske valget. Selv synes jeg Duken er kjempetøff, men der kommer du til å tape litt penger.

Når du skal opp til mellomtung, bytt sykkel! Ingen vits i å skaffe seg kjempemye jobb og stress ved å prøve å holde fast i den du har, bare selg den og kjøp en som allerede er mellomklasse.
Mr. Magelius
Posts: 82
Joined: 11 May 2012 15:28

Re: Daelim Roadwin 125 Fi eller KTM Duke 125?

Post by Mr. Magelius »

Ja, enig der :) Tenkte å kjøpe tung motorsykkel og strupe den ned med en bryter eller noe liknende, så når jeg kan kjøre tung lovlig, slår jeg samme sykkelen over til fulleffekt :)
Post Reply