Ny Lett MC til høsten

Prat om lett MC.
Post Reply
Newbie
Posts: 8
Joined: 19 Jun 2012 00:01

Ny Lett MC til høsten

Post by Newbie »

Hei! jeg er ny her på forumet så jeg får unnskylde om jeg poster feil.

Men uansett jeg skal ha en lett mc til høsten og siden jeg ikke har så mange mc kyndige folk i familien tenkte jeg at jeg skulle spørre her;

-Hvilke merker/modeller er gode
-Hva bør jeg se etter mtp. skader osv.
-pris (Jeg har 25.000 til kjøp av lett.

Tusen takk på forhånd ;)
Mr. Magelius
Posts: 82
Joined: 11 May 2012 15:28

Re: Ny Lett MC til høsten

Post by Mr. Magelius »

Hvordan type lett vil du ha da? R-sykkel, motard, chopper? Det er masse å velge i :D
Newbie
Posts: 8
Joined: 19 Jun 2012 00:01

Re: Ny Lett MC til høsten

Post by Newbie »

Skal ha en RS sykkel, men vet ikke hvilken modell og merke. Honda Yamaha Aprila, hva er det kvalitet på? Og åssen er forsikringene?
Mr. Magelius
Posts: 82
Joined: 11 May 2012 15:28

Re: Ny Lett MC til høsten

Post by Mr. Magelius »

Du kan jo få relatict billig forsikring på alle skler, egentlig, men det varierer mer på firma :P En kompis har en Yamaha yzf 125 for bare 350 i måneden. Men skal du ha to-takt eller fir-takt da? STOR forskjell :)
User avatar
jontosen
Posts: 84
Joined: 09 Jul 2011 20:24
MC: - Cagiva Mito 125 2005
x - Honda NSR 125 1997
Location: Førde, Sogn og Fjordane

Re: Ny Lett MC til høsten

Post by jontosen »

For å hjelpe deg må vi ha litt meir info.

-Kva skal sykkelen brukast til? Berre råning, lengre tura eller berre sånn fram og tilbake til venna/skule/trening?
-Kva type sykkel er du ute etter? Sportsykkel, streetfighter, motard osv... (NEI det er ingenting som heite RS-sykkel ;) )
-Lika du å skru, og har plana om trim? Eller skal du berre ha noko som ikkje treng so mykje stell?
"Being second is to be the first of the ones who lose." - Ayrton Senna
Newbie
Posts: 8
Joined: 19 Jun 2012 00:01

Re: Ny Lett MC til høsten

Post by Newbie »

jontosen wrote:For å hjelpe deg må vi ha litt meir info.

-Kva skal sykkelen brukast til? Berre råning, lengre tura eller berre sånn fram og tilbake til venna/skule/trening?
-Kva type sykkel er du ute etter? Sportsykkel, streetfighter, motard osv... (NEI det er ingenting som heite RS-sykkel ;) )
-Lika du å skru, og har plana om trim? Eller skal du berre ha noko som ikkje treng so mykje stell?
Den skal brukes fram og tilbake korte turer, kanskje et par lengre turer og jeg liker ikke å skru og har heller ingen planer om å trimme, en helt vanlig sportssykkel ala honda cbr :)
User avatar
jontosen
Posts: 84
Joined: 09 Jul 2011 20:24
MC: - Cagiva Mito 125 2005
x - Honda NSR 125 1997
Location: Førde, Sogn og Fjordane

Re: Ny Lett MC til høsten

Post by jontosen »

CBRn e veldig liten, med mindre du går for dei nyare modellane (2011<)
Hadde eg vert deg hadde eg gått for Yamaha YZF. Fin sitte stilling, altså ikkje so veldig agressiv som Mito og RS. Og ein fin og kivkk 4-takts motor
"Being second is to be the first of the ones who lose." - Ayrton Senna
Newbie
Posts: 8
Joined: 19 Jun 2012 00:01

Re: Ny Lett MC til høsten

Post by Newbie »

jontosen wrote:CBRn e veldig liten, med mindre du går for dei nyare modellane (2011<)
Hadde eg vert deg hadde eg gått for Yamaha YZF. Fin sitte stilling, altså ikkje so veldig agressiv som Mito og RS. Og ein fin og kivkk 4-takts motor
Hva menes med agressiv?
Newbie
Posts: 8
Joined: 19 Jun 2012 00:01

Re: Ny Lett MC til høsten

Post by Newbie »

Sånn ca. hvor mye vil det koste for mc lappen med trafikalt og alt?

Edit: Yamaha YZF ble i det dyreste laget for meg da den billigste jeg fant på finn kostet 28000
User avatar
jontosen
Posts: 84
Joined: 09 Jul 2011 20:24
MC: - Cagiva Mito 125 2005
x - Honda NSR 125 1997
Location: Førde, Sogn og Fjordane

Re: Ny Lett MC til høsten

Post by jontosen »

Det eg meina med aggresiv, er ein aggresiv sittestilling... Du sitte veldig framover lent, høge fotkvilara osv...
Ja, YZF er i dyraste laget, sida det er ein relativt ny sykkel :P

Eg har ein Cagiva Mito til salgs. Den får du for 20k om du henta før eg reise på ferie :)
Har kjørt ein del lange tura med den! Eg synst personlig sykkelen er utruleg god å kjøyre! Virkelig villig til å legge seg i svingane!
Motormessig heilt strøken. Utsjånad har han litt ripe ette ein liten velt. Men dei ser du ikkje før du går heilt nært, pga. matt finish \:D/
"Being second is to be the first of the ones who lose." - Ayrton Senna
Heggem2
Posts: 3
Joined: 08 Aug 2012 04:56
MC: Ktm 125 Duke

Re: Ny Lett MC til høsten

Post by Heggem2 »

Kjøp deg en Cagiva Mito !
Newbie
Posts: 8
Joined: 19 Jun 2012 00:01

Re: Ny Lett MC til høsten

Post by Newbie »

Men blir cagiva ansett som en kvalitetsprodusent eller kinacrap?
User avatar
ToreLo
Posts: 845
Joined: 24 May 2009 23:39
MC: Yamaha XT660R Enduro
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008
Tempo Corvette 1985 modell

Re: Ny Lett MC til høsten

Post by ToreLo »

Cagiva is an Italian motorcycle manufacturer. It was founded in 1950 by Giovanni Castiglioni in Varese, originally producing small metal components. It went into the motorcycle industry in 1978. The name is a portmanteau derived from the founder and the founding location, i.e. CAstiglioni GIovanni VArese. In 1999 for strategic purposes, the company was restructured. MV Agusta Motor became the main brand comprising Cagiva and Husqvarna.[1] The company currently operates under the name MV Agusta Motor S.p.A..
User avatar
jontosen
Posts: 84
Joined: 09 Jul 2011 20:24
MC: - Cagiva Mito 125 2005
x - Honda NSR 125 1997
Location: Førde, Sogn og Fjordane

Re: Ny Lett MC til høsten

Post by jontosen »

Cagiva er Italiensk!!!! So langt ifrå kinacrap som du kjem!! :roll:
"Being second is to be the first of the ones who lose." - Ayrton Senna
Post Reply