Tips til oppkjøring, lett mc!

Prat om lett MC.
Post Reply
2Fast4U
Posts: 37
Joined: 11 Jan 2011 18:52
MC: -Honda CBR 125 2011

Tips til oppkjøring, lett mc!

Post by 2Fast4U »

Hei
Har oppkjøring neste uke, er utrolig spent på hvordan det kommer til å gå. Har dere tips til typiske ting jeg bør passe på, evt. "feller" som er lett å gå i som medfører stryk?
Tips til hva som kan imponere sensor?
Ellers tips, alt hjelper! :)
Tusen takk!
User avatar
jontosen
Posts: 84
Joined: 09 Jul 2011 20:24
MC: - Cagiva Mito 125 2005
x - Honda NSR 125 1997
Location: Førde, Sogn og Fjordane

Re: Tips til oppkjøring, lett mc!

Post by jontosen »

Pass alltid på vikeplikta di! Ellers er det berre å halde fartsgrensa, kjøyre fint og nyte turen :)
Lykketil! :D
"Being second is to be the first of the ones who lose." - Ayrton Senna
Mr. Magelius
Posts: 82
Joined: 11 May 2012 15:28

Re: Tips til oppkjøring, lett mc!

Post by Mr. Magelius »

Hadde oppkjøring igår, det var bare å kjøre pent og ryddig, så gikk det bra :) Sett på blinklysa i god tid, det hjelper! :P
Lykke til! :D
QuantyxZ
Posts: 63
Joined: 02 May 2011 22:44
MC: Daelim Roadwin 125 Naked Version
Location: Åsane is the shit <3 Bergen by stolt og kry<3

Re: Tips til oppkjøring, lett mc!

Post by QuantyxZ »

Har oppkjøring selv om en 2 ukers tid! noen som kan gi meg tips? gi litt flere tips enn hva som er gitt hittil? hva spør han/hun om? hva trekkes man mest ned på? hva skjer om man feiler på feks krypkjøring? hva skjer om man feiler på sikkerhetsspørsmålet? Får man bare ett sikkerhetsspørsmål? Hvor lenge varer kjøringen og hva skjer når man er ferdig og kjøre ? :D
Don't kill or die tryin;)
2Fast4U
Posts: 37
Joined: 11 Jan 2011 18:52
MC: -Honda CBR 125 2011

Re: Tips til oppkjøring, lett mc!

Post by 2Fast4U »

Tusen takk for svar! :)
Gruer meg noe helt j****!

Men pleier sensor vere veldig pirkete på om man ligger litt under fartsgrensa? Virker som at dette med å holde bra fart er viktig, kjøre 80 der det er 80 sone med andre ord, selvfølgelig ikke når det skulle komme skarp sving eller ett eller annet.
Men hvor viktig er det, får man stryk for å ligge i 70 i 80 sone? Viss det er så nøyaktig kommer jeg til å bli alt for opptatt av det :?
Mr. Magelius
Posts: 82
Joined: 11 May 2012 15:28

Re: Tips til oppkjøring, lett mc!

Post by Mr. Magelius »

Ligg helst i riktig fart, de trekker ned hvis du hindrer trafikken... Men det går nok bra :) Lykke til! :-)
Post Reply