Har lite tro på at noen kan besvare det spørsmålet her, men lov å prøve
Driver å skremmer opp en nsr125, og er redd for at tenninga kommer til å holde den igjen effektmessig.. så noen som veit om nsr150 tenninga passer over? veit at nsr 150 har annen tenning, men passer den 125? kan jo lure orginaltenninga til litt mer fortenning (slipe/modifisere tennplata), men ikke så mye å hente egentlig..
hvis noen skulle være interesserte:
det en kamerat og jeg har gjort med motorn er: pressa i cr125 foring i sylindern, borra 1.5mm, plana ned toppen og laga til bedre forbrenningskammer (gjenstår å måle squish, så ikke helt ferdig der), porta sylinder, porta og letta stempel og skal ha 36 eller 38mm gasser skal og dreie ned(lette) balanseakslingen, og avbalansere ei ny (evt. nyoverhalt) veiv.. 5 hundredels kast i orginalveivene, kameraten min påstår han kan få det ned i 2 hundredeler han som er spesialisten på porting osv, så kanskje jeg kan få han te å porte litt i blokka og noe vi har glemt??
Tenning til NSR :)
-
- Posts: 18
- Joined: 08 Aug 2011 18:24
- MC: '98 Honda NSR 125
'01 Honda NSR 125 - Location: Akkerhaugen, Telemark
Tenning til NSR :)
Nåværende kjøretøy:
'98 Honda NSR 125 - pusset opp - skjært - på'n igjen.. http://www.mopedportalen.com/forum/topi ... -pn-igjen/
'01 Honda NSR 125 - brukssykkel. Fulleffekt + gianelli eksos
'00 BMW 523i
'98 Honda NSR 125 - pusset opp - skjært - på'n igjen.. http://www.mopedportalen.com/forum/topi ... -pn-igjen/
'01 Honda NSR 125 - brukssykkel. Fulleffekt + gianelli eksos
'00 BMW 523i