Tenning til NSR :)

Prat om lett MC.
Post Reply
Ådne95
Posts: 18
Joined: 08 Aug 2011 18:24
MC: '98 Honda NSR 125
'01 Honda NSR 125
Location: Akkerhaugen, Telemark

Tenning til NSR :)

Post by Ådne95 »

Har lite tro på at noen kan besvare det spørsmålet her, men lov å prøve :)
Driver å skremmer opp en nsr125, og er redd for at tenninga kommer til å holde den igjen effektmessig.. så noen som veit om nsr150 tenninga passer over? veit at nsr 150 har annen tenning, men passer den 125? :D kan jo lure orginaltenninga til litt mer fortenning (slipe/modifisere tennplata), men ikke så mye å hente egentlig..

hvis noen skulle være interesserte:
det en kamerat og jeg har gjort med motorn er: pressa i cr125 foring i sylindern, borra 1.5mm, plana ned toppen og laga til bedre forbrenningskammer (gjenstår å måle squish, så ikke helt ferdig der), porta sylinder, porta og letta stempel og skal ha 36 eller 38mm gasser \:D/ skal og dreie ned(lette) balanseakslingen, og avbalansere ei ny (evt. nyoverhalt) veiv.. 5 hundredels kast i orginalveivene, kameraten min påstår han kan få det ned i 2 hundredeler :P han som er spesialisten på porting osv, så kanskje jeg kan få han te å porte litt i blokka og :) noe vi har glemt??
Nåværende kjøretøy:
'98 Honda NSR 125 - pusset opp - skjært - på'n igjen.. http://www.mopedportalen.com/forum/topi ... -pn-igjen/
'01 Honda NSR 125 - brukssykkel. Fulleffekt + gianelli eksos
'00 BMW 523i
Post Reply