Parallell Twin motor, Norton / Triumph
-
- Posts: 3
- Joined: 16 Dec 2012 15:44
- MC: 2009 Triumph Street Triple 675
1976 Triumph Bonneville T140
Parallell Twin motor, Norton / Triumph
Hvilken motor av Norton og Triumph av den eldre typen, med forgassere tåler mest juling ved trimming/hard trimming ?
Re: Parallell Twin motor, Norton / Triumph
Hard trimming?? Jeg har mest lyst å be deg kjøpe noe annet, men det skal jeg ikke.
Du skriver "eldre". Hva mener du? Unit eller Pre-unit fra Triumph? Commando 750, 850 eller tidligere enn Commando?
Dette er motorer som originalt leverte moderat effekt og, sett i forhold til japanske konkurrenter når disse etterhvert kom, befant seg på steinaldernivå teknisk sett. men likevel er det folk som finner stor glede i å bruke disse motorene i classic racing eller i andre sammenhenger hente ut trimmingspotensialet i dem. Man skal bare vite hva man gjør.
Det er vel ingen hemmelighet at Triumph i sin tid leverte de beste (enkleste) motorene, og Norton de beste rammene (featherbed). Noe som resulterte i begrepet Triton. Men du fant alle mulige avarter. TriBSA, NorVin, etc.
I tillegg hadde du alle de mindre eller større "garasjene" som bygde egne racere av disse syklende. I større og mindre serier.
Det er en urskog å manøvrere i. Både med hensyn til deler og delekataloger. I beste engelske tradisjon er det lite her som er 100 prosent korrekt og etterrettelig. Mange av de virkelig gode deleleverandørene har i tillegg et komplett likegyldig forhold til Internett generelt og besvaring av nymotens tjafs som e-Mail spesielt. Telefonen er fortsatt det som gjelder.
Du skriver "eldre". Hva mener du? Unit eller Pre-unit fra Triumph? Commando 750, 850 eller tidligere enn Commando?
Dette er motorer som originalt leverte moderat effekt og, sett i forhold til japanske konkurrenter når disse etterhvert kom, befant seg på steinaldernivå teknisk sett. men likevel er det folk som finner stor glede i å bruke disse motorene i classic racing eller i andre sammenhenger hente ut trimmingspotensialet i dem. Man skal bare vite hva man gjør.
Det er vel ingen hemmelighet at Triumph i sin tid leverte de beste (enkleste) motorene, og Norton de beste rammene (featherbed). Noe som resulterte i begrepet Triton. Men du fant alle mulige avarter. TriBSA, NorVin, etc.
I tillegg hadde du alle de mindre eller større "garasjene" som bygde egne racere av disse syklende. I større og mindre serier.
Det er en urskog å manøvrere i. Både med hensyn til deler og delekataloger. I beste engelske tradisjon er det lite her som er 100 prosent korrekt og etterrettelig. Mange av de virkelig gode deleleverandørene har i tillegg et komplett likegyldig forhold til Internett generelt og besvaring av nymotens tjafs som e-Mail spesielt. Telefonen er fortsatt det som gjelder.