supermons

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Galilee
Posts: 934
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: supermons - supermoto trackday

Post by Galilee »

Det er ikke SÅ vanskelig å gjøre selv. Dekkspaker og felgbeskyttere på biltema koster mindre enn omleggingen.

Motorsykkeldekk.com har forresten liste over de som er villige til å legge om selv om dekkene er handlet andre steder. Gå til http://www.motorsykkeldekk.com og veld 'montasjepartner' øverst til høyre.

Sist jeg brukte verksted ble omleggingen gjort av Vognmakeren i Sundvollen (som er listet som motorsykkeldekk partner). Da jobbet jeg på kolsås og de hentet og bragte gratis til Sandvika (men ikke hver dag).

De fleste som gjør sånt er ikke godkjente mc verksted så man må vanligvis demontere og montere hjulene selv.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: supermons - supermoto trackday

Post by supermons »

Jo, ja, men orker ikke legge om selv :P Har hatt alt for lite tid og ork til å skru på både bil og sykkel i sommer.

Fant ikke noen gode på motorsykkeldekk.com sin liste, men fant en liste et annet sted der det var et par steder i Oslo som la om, blant annet Custom Service og Dekkpartner Bryn som hadde greie priser. Så da skrur jeg bare av felgen og leverer der.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: supermons - supermoto trackday

Post by supermons »

Da er dekket trygt hjemme i stua, fikk beskjed om å velge hentedato på fredag, så det tok bare en uke å sende det.

Må bare bli kvitt resten av det gamle først :twisted:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: supermons

Post by tshansen »

Svi av litt gummi på en uke burde ikke være noe problem :-P Bilder av hendelsen er å foretrekke :-P
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: supermons

Post by supermons »

Har ikke fått kjørt så mye, vært dårlig vær. Skal nok få dokumentert det ja ;)
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: supermons

Post by supermons »

Ute en liten tur i dag, mulig en av de siste turene for i år. Blitt lite kjøring i september, men måtte ut nå som sola var oppe og jeg hadde tid. Fikk også tatt turen innom Tyrigrava, siden det var siste åpne dag for sesongen og kanskje alltid, om de ikke blir enige om hva som skjer der.

Lite høstbilde fra i dag:

Image
User avatar
ToreLo
Posts: 845
Joined: 24 May 2009 23:39
MC: Yamaha XT660R Enduro
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008
Tempo Corvette 1985 modell

Re: supermons

Post by ToreLo »

Hvor er det der?
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: supermons

Post by supermons »

En liten stikkvei på vei ut mot Enebakk, kjørte egentlig mest inn der for å ta bilde :P
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: supermons

Post by supermons »

Bilen er solgt, så får vel bruke vinteren på å titte litt på ny bil :)
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: supermons

Post by supermons »

Som sagt er bilen solgt, og jeg titter etter ny bil med hengerfeste, i tillegg til at jeg har meldt meg på første kjøretime på ganske mange år. Litt morsomt at det var eneste tilgjengelige oppgraderingsalternativet jeg kunne søke etter på nett, alle de andre har jeg :)

Så da blir det BE-lappen på meg før reglene endres :)
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: supermons

Post by supermons »

Litt oppdateringer og spørsmål på nyåret :)

Har kjøpt meg bil, en Saab 9-3 1.8t. Strålende fornøyd foreløpig :)

Tenker også på å få KTMen på service i løpet av vinteren, siden det ikke er så lenge til 10 000km service skal tas uansett. Men da må jeg ha den på henger eller i varebil nedover. Kan få byttelånt til meg en Ford Connect av en på jobben, vet noen om det er praktisk mulig å få inn sykkelen i den? Ser ut som det burde gå basert på målene.
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: supermons

Post by KiM »

Saab, me like :) Hvilken årsmodell er det? Tør jeg be om bilder? :) Har selv en Saab 9-3 SS 1.8t 2003. Veldig fornøyd med bilen kjøremessig, men har vært litt tull i det siste, men antageligvis kommer det med de 172k den har kjørt ;)
ingen KiM, ingen kos
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: supermons

Post by supermons »

Akkurat samme bil som meg :) Krysset 150k på vei hjem når jeg hentet den. Hva slags tull har det vært med den?

Skal legge ut noen bilder når jeg får tatt noen ordentelige, har bare mobilbilder fra når den står i garasjen nå.
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: supermons

Post by KiM »

To fjærer som har knekt, men det er jo slitasje. Har slitt litt med lekkasje foran, men tror vannet kom inn gjennom kupefilteret :-k . Motoren til kupeviftene har tatt kvelden, og et lager foran på høyre siden knirker og knaker når jeg svinger i lav fart. Lekkasjen har alltid vært der, men ellers har det andre skjedd nå i det siste. Men det er jo sånt som følger med bilen når den blir såpass gammel. Er i grunn superfonøyd med bilen.
ingen KiM, ingen kos
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: supermons

Post by supermons »

Har lest at den kupeviften er det vanlig at feiler, nettopp på grunn av lekkasje og sånt. Min plan er å ta den ut og overhale når det blir passe skrutemperatur ute. Skal være rimelig grei jobb å bytte selv.

Da har du jo grunn til å hive på litt mer sporty understell ;)
Post Reply