NY LETT SYKKEL! (varadero 125 vs duke 125)

Prat om lett MC.
Post Reply
NeMoKLeV
Posts: 1
Joined: 26 Apr 2013 10:44

NY LETT SYKKEL! (varadero 125 vs duke 125)

Post by NeMoKLeV »

Eg har veldig lyst på en lett sykkel, men eg klarer ikkje å bestemme meg om kva slags eg vil ha. Dei to eg er mest gira på er ktm duke 125 eller honda varadero 125. Det første året kommer sykkelen til å bli brukt til pendling til og fra skulen (2km kvar vei) og selfølgeli koseturar og slikt. Det andre året så vil den bli brukt som pendling viss det er nåkelunde fin vær (1time kvar vei) pluss dei vanlege koseturane osv. Eg bor på nordvestlandet og det er fjell overalt så viss eg skal noko i d heile tatt så må eg opp/ned bakkar, derfor er en sykkel som er god i bakkar fåretrukken. Eg er ein ganske stor person (185høg og litt over 100kilo :? ) en mulighet er åkså vinterkjøring viss det ikkje er for gale da? Så over til syklane, vil gjerne ha opplevingar og tips om dei. T.d. har duken abs, er det nyttig? Varaderoen har 2sylindra motor, kva er bra med det? Så kom med pros og cons om alt :D takker for svar på forhand!
micmar96
Posts: 17
Joined: 25 Apr 2013 21:32
MC: Yamaha TDR 125

Re: NY LETT SYKKEL! (varadero 125 vs duke 125)

Post by micmar96 »

ville heler gått for yamaha TDR 125, den er mye sprekere(kommer seg mye lettere opp bakker) og den har god sittestilling og god bakkeklaring(med tanke på vinterkjøring), men de er litt gamle.

duke har god sittestilling, ok bakke klaring, lite bensinforbruk og lite krefter(pga 4 takts motor) er vel den som sliter mest med bakker, selvom den veier mindre enn varadero. de helt nye duke har abs bremser, det er vel en fordel fordi det hindrer deg i å låse hjulene og da skli. jeg ville ikke hatt det fordi jeg ville fått panikk da plutselig bremsa blir helt myk og det føles som du ikke bremser i det hele tatt.

varadero er en fabelaktig tur sykkel, veldig høy og mykt sete. varadero har 2 sylindere som forbedrer bunndraget og det hjelper i bakker. den er veldig tung, men klarer fortsatt en 130km/t. denne har også lite bensinforbruk.
Mr. Magelius
Posts: 82
Joined: 11 May 2012 15:28

Re: NY LETT SYKKEL! (varadero 125 vs duke 125)

Post by Mr. Magelius »

Hvis det er mye oppover på bakkene, ville eg definitivt valgt Varaderoen. Den ser ikkje like bra ut som KTM'en, men to sylindre hjelper svært på draget ved lavt turtall, og hjelper med å holde en jevn og fin fart. Den er fabelaktig å sitte på, konge på lengre turar. 0.3 på mila. Det er selvfølgelig mange andre sykkler som også passer til det du skal, men av disse to ville eg garantert valgt Varadero hvis eg bodde i Nord-Vest.
Lykke til med kjøp :)
Post Reply